Skrøbelig lak på nye biler!
Fra : Henrik

Dato : 10-03-07 13:01

Hej.

Har for små 3 uger siden købt en ny bil, for at være sikker på at holde
den pænest i længest tid, købte jeg en metallic lak, jeg valgte en sort
(ved at det var måske ikke så klogt!) men allerede efter 1 uge, syntes
jeg at der er små og store ridser i lakken, de skyldes ikke tasker og
parkerings "skader"! Formoder at det er skidten der slider på lakken.
Men er det generelt at lak på nye biler er så ringe?

Nu har jeg valgt at sende den poleret op og lak forseglet, så må vi se
om det hjælper.

Hilsen Henrik

Fra : Brian S Jensen

Dato : 10-03-07 13:13

"Henrik" <dyk@mil.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> er det generelt at lak på nye biler er så ringe?
>
> Nu har jeg valgt at sende den poleret op og lak forseglet, så må vi se om

En af mine kollegaer har lige fået ny firmabil (Audi A6 stationcar - ja,ja
det må han jo lære at leve med og den er sort - han er perfektionsnist
til fingerspidserne og har svoret at han ALDRIG vil have en sort bil
igen !

Allerede ved leveringen var der en del småridser som heller ikke havde
noget med tasker og lign. at gøre

Han har haft den ved TidyCar og det har hjulpet en del, men tilfreds
bliver han aldrig

Jeg tror bare at det er fordi at ALT ses på en sort overflade - de samme
ridser findes uden tvivl på en sølvfarvet

Mvh.-
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic (Arktissilbermetallic - uden ridser
Toyota Previa 2.4i (Original Toyota Mørke-Lilla - her ses ridserne også)

Fra : claus b.p.

Dato : 10-03-07 13:39

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tror bare at det er fordi at ALT ses på en sort overflade - de samme
> ridser findes uden tvivl på en sølvfarvet

Det er nok rigtigt. Jeg har nu haft flere sorte biler som ikke var metallic,
og der var ikke noget problem. Den sølvmetallic jeg har nu skal man tæt på
for at se ridserne. Men noget andet er at de moderne lakker er elendige. Det
ene bilmærke efter det andet har problemer, og rust er nu ved at være
seriøst problematisk igen, efter nogle år hvor det var for tilbagegående.
Mercedes har nu lanceret nye laktyper som de påstår er ekstremt ridsefaste.
Men efter forrige models rustproblemer og den uanstændige mangel på
servicevenlighed sammen med de uanstændig høje servicepricer som nævnte
mærke har brilleret med, er det ikke der jeg kaster min næste bunke guld.

/Claus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-03-07 13:30

"Henrik" <dyk@mil.dk> skrev i en meddelelse

> Men er det generelt at lak på nye biler er så ringe?

Næh, men dit farve-vælg gør sit, har selv en mørk grøn :(. Hvis du vil ha'
det nemt, køre du i en sølvgrå Toyota som XXXXX andre ;)).

Fra : F.Syndergaard

Dato : 10-03-07 17:35

Hej.

En anden forklaring jeg har hørt er at nye biler i dag kommer lige fra
fabrikken. Lakken er først hærdet helt op efter en to - tre uger.
Når man så kører i en vaskeautomat med sin nye bil, som mange gør, får man
ridser.
Det synes jeg lyder meget sandsynligt. Jeg har selv oplevet det med en rød
bil.

--
MVH.
Finni

Fra : Hafnia

Dato : 10-03-07 21:31

> [...]
> parkerings "skader"! Formoder at det er skidten der slider på lakken. Men
> er det generelt at lak på nye biler er så ringe?

biler er som et par sko...de skal bruges, og vil blive slidt+ridset i det
miljø...man køber jo heller ikke et par sko for at stille dem
ubrugte i sin kasse derhjemme.

jeg anser biler som et objekt som først og fremmest skal udfylde et behov,
samt virke og holde sin værd, så man skal jo selvføgelig behandle den
ordentligt, men at undgå småridser og buler kan man ikke, de gange jeg har
solgt min bil har forhandleren aldrig brokke sig over dette, selvom jeg
havde et par små bilkabuler og stenslag der havde fået lak, og byttepriserne
var altid på linie med bilpriser.dk