Erfaringer med flåderabat hos Skoda?
Fra : Alex Jensen

Dato : 08-03-07 13:47

Hej NG

Vi overvejer at købe en ny Octavia Combi 1,9 TDI. Jeg har forespurgt en
enkelt forhandler, der fortalte, at flåderabat ikke er noget, som Skoda
yder.

Er der nogle her der har erfaring eller viden om muligheden for flåderabat
eller lignende, når man køber nu Skoda Octavia?

På forhånd tak!

AJ

Fra : sk

Dato : 08-03-07 14:02

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle her der har erfaring eller viden om muligheden for flåderabat
> eller lignende, når man køber nu Skoda Octavia?

Hej

Flåderabatten optræder i firmabilsklassen, dvs. mondeo, avensis, passat for
at nævne de primære. Den dag at virksomheder vælger at benytte octavia'er
som deres primære valg vil du finde flåderabat, men ikke før (jeg har i
hvert fald ik hørt om det).

Mæææn mon ikke du kan få lidt rabat alligevel ? =)

Go jagt!

/ks

Fra : Frank

Dato : 08-03-07 16:35

> Mæææn mon ikke du kan få lidt rabat alligevel ? =)
>
> Go jagt!

Når man køber bil i USA er det almindelig praksis at man tager telefonen og
ringer til en række forhandlere og beder om "bedste pris". Forhandleren ved
godt, at hvis han ikke "anstrenger sig", bliver der ingen handel når først
telefonen er lagt på! (han får kun eet forsøg!) Det var måske en idé også
her i danmark.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 08-03-07 16:46

"Frank" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt, at hvis han ikke "anstrenger sig", bliver der ingen handel når først
> telefonen er lagt på! (han får kun eet forsøg!) Det var måske en idé

Det har da også været fremme her hjemme.
Der var en artikel i BT om det.
Der var også en webadresse, men husker desværre ikke adressen mere.
Det kostede 500 plus moms at få købet formidlet igennem dem.
Vi købte en Octavia, og sparede 19000 på den konto.
Vi ringede til firmaet, og opgav navn, og så fik vi et telefon nummer på
den forhandler der ville
give rabatten. Vi ringede blot og så fortalte hvilken model og udstyrs
pakke vi ville have samt farve.
Forhandleren sendte en slutseddel til underskrift. Og ringede så nogle
dage senere os fortalte at nu var
bilen til afhentning.
Utroligt simpelt.
Måske nogen her husker adressen.

Elmer

Fra : Lars Hansen

Dato : 08-03-07 16:59

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pakke vi ville have samt farve.
> Forhandleren sendte en slutseddel til underskrift. Og ringede så nogle

Adressen er www.bilrabat.dk.

Mvh
Lars Hansen
(Jeg har intet med ovenstående firma at gøre, men videregiver blot adressen)

Fra : tp

Dato : 08-03-07 17:46

> [...]
> (jeg har i hvert fald ik hørt om det).
>
> Mæææn mon ikke du kan få lidt rabat alligevel ? =)

jeg snakkede med en forhandler i Århus og han ville da (efter noget snak og
om argumentet om hvorfor jeg skulle vælge ham frem for en anden forhandler
når prisen alligevel var den samme) give mig en rabat på 10.000 på den skoda
jeg måtte vælge, såeee

Fra : Elmer Fjort

Dato : 08-03-07 18:19

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og om argumentet om hvorfor jeg skulle vælge ham frem for en anden
> forhandler når prisen alligevel var den samme) give mig en rabat på 10.000

Prøv at snakke med ham i Randers, det var der vi hentede vores.

Elmer

Fra : Jesper

Dato : 08-03-07 21:20

Den 08.03.2007 kl. 13:47 skrev Alex Jensen
> [...]

> Er der nogle her der har erfaring eller viden om muligheden for
> flåderabat eller lignende, når man køber nu Skoda Octavia?

Da jeg købte præcis samme bil som du ønsker dig, fik jeg godt 20 K mere
for vores godt brugte Polo 1.6 1998 hos Skoda end nogle af de andre
forhandlere (Ford,VW, Peugoet etc.) ville give. Både Skoda Risskov og SMC
Åbyhøj var villige til at betale pænt over markedsværdien, men SMC gik
højest med et par tusinde.

Det er et år siden, hvordan verden hænger sammen idag ved jeg ikke.
Find ud af beskatningsgrundlaget for modellen, så kender du nogenlunde
flådeprisen.
Hvis det er en ren kontanthandel, du er ude i så grib knoglen og ring
rundt til skodaforhandlerne til, du får en pris du kan lide. Tit er det
også lidt lettere at vride eftermonteret ekstraudstyr ud af dem end
egentlig kontantrabat.

Mvh

Jesper

Ps.God fornøjelse - det er en superdejlig bil.
Pps. Overvej at smide de ekstra 2000 for at få matrix-dot displayet.

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 09-03-07 08:28

> Er der nogle her der har erfaring eller viden om muligheden for flåderabat
> eller lignende, når man køber nu Skoda Octavia?

Så vidt jeg kan huske så gives der kun flåderabat hos Skoda, hvis den leases
via deres eget leasingselskab eller financeres via deres eget selskab.

Og så er det ikke ret meget 10.000 til 20.000

VH
Per

Fra : Broegger

Dato : 09-03-07 08:52

> [...]

> Er der nogle her der har erfaring eller viden om muligheden for
> flåderabat eller lignende, når man køber nu Skoda Octavia?

Da jeg købte min henviste jeg til den skatteværdi jeg ville blive
tilskrevet hvis jeg fik den som firmabil. Fluks var prisen det samme. Det
var en reduktion på 31.000 DKK. (På en Octavia 2,0 TDI)

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk