øv for lidt vand i havnen idag
Fra : Klaus Nielsen

Dato : 24-03-07 14:38

jeg ville lige have været en lille tur ude at sejle idag. men måtte opgive.
der var lav vande så jeg gik på grund inde i havnen... øv øv øv... men jeg
fik båden vrikket fri og sejlede ind i min bås igen.. hvorfor skal det hele
være så besværligt.. jeg overvejede at sælge båden og købe et eller andet
uden køl. feks en flyvemaskine... eller en katamaran. men de er nok pisse
dyre
det er tredie gang jeg er gået på grund med min supero 700 som stikker 1.4
meter. jeg synes ikke at ekkoloddet er til megen nytte. jeg føler ikke at
det viser ærlige tal. nogen gange viser den 1.5 og jeg går på grund. og
andre gange kan den vise 0.8m og der sejler den fint... og andre gange
blinker den feks mellem 12m og --- (tre vandrette streger).. jeg er blevet
helt bange for hvad der kan ske hvis jeg rammer klipper og andet sjovt under
vandet med 7-8 knob.. så synker skidtet vel.. jeg er ved at blive bange for
at sejle lange ture..selv om det ellers var derfor at jeg ville have en båd.
for jeg er vildt facineret at dem der har sejlet jorden rundt i både mindre
end min og større for den sags skyld..og at de tilmed er sluppet levende fra
det.. men det ser ikke ud til at jeg bliver en af dem... suk...

mvh klaus nielsen

Fra : Hundehandleren

Dato : 24-03-07 20:03

Rolig nu...
Det er ikke unormalt at der er sand i havnen på denne årstid. Mange havne
får pumpet sand før sæsonen..

mht. til dit ekkolod, så skal no nok se på om transduceren sidder
ordentligt, og der ikke er luft imellem den og vandet.
For at få en nøjagtig udlæsning bør du også fortælle lodet hvor dybt din
transducer er monteret.

Op med humøret! Jeg tror ikke Svend Billesbølle havde ekkolod i Stormy

Bent

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 24-03-07 21:48

Opgive båden ????

Hvad med bare at skifte havnen og ekkoloddet til noget der virker.??

Bjarke

Fra : Klaus Nielsen

Dato : 26-03-07 11:01

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:46058e91$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Opgive båden ????
>
> Hvad med bare at skifte havnen og ekkoloddet til noget der virker.??
>
> Bjarke

hvorfor siger du opgive båden ? det er altså ikke fordi jeg ikke vil sejle.
men det er for en landkrabbe som mig en lidt sær fornemmelse at have en ting
der rager 1.4m ned i noget jeg ikke kan se.. det er som at løbe i en skov
med strakte arme og lukkede øjne.. før eller siden rammer man nok noget..
der er lavt vand andre steder end lige i havnen.. og denne havn ligger meget
godt i forhold til mine transport muligheder.
og ang ekkoloddet. det har jeg ikke vildt meget forstand på. så jeg ved ikke
hvordan jeg finder noget bedre. eller hvordan man fortæller den hvor dybt
det sidder. ( ekkoloddet er af mærket SILVA ) den sad i båden da jeg fik
den. der er to transducere.

mvh klaus

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 26-03-07 22:10

Fordi du skrev: "jeg overvejede at sælge båden og købe et eller andet uden
køl. feks en flyvemaskine... "....

Og det synes jeg ikke du skal..... 1,4 meter er meget lidt og du kan
(bortset fra katemeraner og lign) ikke finde en både der kan sejle og som
stikker meget mindre.

Silva er ganske udemærket og hvis ikke det er tussegammelt, så skal det
kunne vise dybden rigtigt. Check modelnummeret og så skal vi fortælle dig
hvorledes man indstiller det så det viser rigtigt.

Der vil altid være ekstreme tilfælde hvor vandstanden er ekstraordinær lav,
men i en rigtig havn, så vil man kunne sejle mere end 360 dage om året, hvis
ens båd kun stikker 1,4 meter. Der er jo såkaldet "havne" der bare er
opgraderede badebroer. Hyggeligt, men så må man leve med næsten inen vand.
Det er mit liv for kort til. Jeg skal ud at sejle.

Fra : Klaus Nielsen

Dato : 27-03-07 09:40

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:4608368f$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> bare er opgraderede badebroer. Hyggeligt, men så må man leve med næsten
> inen vand. Det er mit liv for kort til. Jeg skal ud at sejle.

hej igen.
tak for det. jeg kan ikke huske model nummeret. men jeg tager ned og kigger
på det en af de nærmeste dage. så vender jeg tilbage med det..
jeg tror heller ikke at jeg sælger båden. jeg har drømt om at få en båd i
årevis. og da den er betalt er det jo kun en lille udgift for noget der
alligevel er noget at den bedste underholdning jeg kender til. min
irrititation kommer måske også af manglende erfaring. så mine små uheld
virker mere trælse end de er for nogen der umiddelbart kender løsningen..
feks når man går på grund
havnen er frederikshavn marina... men der var også meget lavt vand den dag.
og jeg snakkede med en der fortalte at de ville pumpe sandet ud af havnen
inden for de næste 3 uger. men jeg vil jo gerne sejle når jeg har fri. det
kunne jeg bare ikke nu. pisse træls når jeg ved at jeg har fri de næste to
uger...
ps: jeg vil nu også gerne have en flyver...

mvh klaus nielsen