OT: Er der brug for campingpas på MC-turen~
Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 02-07-01 13:40

Hej
Kæresten og jeg tager MC´erne smut ned over Holland, Belgien og Tyskland i
løbet af ugerne 29 & 30. I den forbindelse er vi meget i tvivl om
nødvendigheden af et internationalt campingpas. Nogle siger, at vi kan
risikere at skulle bruge det (men kan i øvrigt ikke komme med et konkret
eksempel på hvornår de har haft brug for det) mens andre ikke mener det er
noget krav på de europæiske campingpladser.

Er der nogle derude som har erfaring med brugen og nødvendigheden af et
campingpas. Hvad fand... skal man også med endnu et pas? Som jeg ser det, så
er der blot tale om endnu en afgift der skal scores af diverse
turistforeninger o.s.v.

Hos Dansk Camping Union (DCU) kan man kun få et internationalt campingpas,
hvis man samtidig køber 1 års medlemsskab (hørte jeg nogle sige
bondefangeri?

Det er åbenbart kun hos DCU, FDM og Turistforeningen at man kan købe et
internationalt campingpas.

Henrik Nedergaard (AKA Toshido)
http://www.nedergaard.com
Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779

IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-07-01 13:48

Du kan få det billigt hos MCTC.

Jeg har aldrig skulle bruge det. Der kan som regel også købes et midlertidig
pas, på de camping pladser som forlanger det.

Men som sagt, har jeg aldrig haft brug for det.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Tommy

Dato : 02-07-01 13:53

Og 50dkr i MCTC

Tommy

Toshido - AROS MotorCykel Klub skriver:

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 02-07-01 14:58

Hmmmmm...... de tager altså kr. 75 for et internationalt campingpas, men OK
det er billigste pris jeg har fundet
Tusind tak for hjælpen til Nielsen og Tommy. Nu har jeg snakket med Pede fra
MCTC og i morgen står han parat med udfyldningspapirerne til et campingpas.

Så slap jeg da for at blive medlem af DCU, FDM eller hvilke andre
organisationer der ellers gerne ville have haft snablen nede i min pengepung
(nu blev det MCTC der fik salget, de har også allerede snablen nede i min
pengepung

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 02-07-01 19:51

mig og Karin har brugt det mange gange....så slipper man for at evt at
skulle deponere sit rigtige pas hos en suspekt camping gut.......

men det bruges for det meste på de bedre camping pladser....nogen af de
huller af camping pladser vi har sovet i har været nærmest ligeglade med det
hele vi kunen sådan set være rejst næste dag uden problemer...også uden at
betale !

vil man forkæle sig selv lidt, kan det "zimmer frei" kan ikke lige huske
hvad det hedder i tyskland/frankrig/italien godt betale sig men giver lidt
mere...men så er der somregel også morgenmad med...samt bad...plads til at
smide alt det sure gennemsvedte lædertøj....og hvis det er er i tyskland
hvor det hele tiden regner så lægge sit gennemblødte tøj...til tørre...

hmmm...mindes turen mod italien...det havdet regnet siden hamburg....og hele
vejen ned gennem østrig.....vi frøs vi var kolde....og da vi kørte igennem
passet ind til italien....fandt vi os lige pludselig i 35 grader strålende
solskind....og her kom vi tøffende med store luffer..langt undertøj, trøjer
sweaters halstørklæder...den helt store vinter indpakning....ind på den
første rasteplads...her stod en masse og kiggede forundret på alt vores
tøj...de havde kun shorts og t-shirt på...her stod vi og pakkede os om til
sol og sommer....det var en daaaajlig tur....

Lasse
CBR1000f & Karin
Lasse
CBR1000f & Karin 1xcampmoto