Hvor langt ben på motoren på en Dory
Fra : Lars Hansen

Dato : 14-03-07 19:09

Hej i Gruppen

Så skrider projektet med totalrenovering af en gammel Dory 13 hastigt
fremad, så nu skal vi snart have fundet en motor.

Men er der nogen af jer der ved om det er en langbenet eller en kortbenet
der skal sidde på sådan en Dory 13 (Falckbåd)???

Mvh
Lars Hansen

Fra : Sverre Stokke

Dato : 15-03-07 16:31

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> den 14. marts 2007 kl. 19:09 +0100
skrev:
>Men er der nogen af jer der ved om det er en langbenet eller en
>kortbenet
>der skal sidde på sådan en Dory 13 (Falckbåd)???

Vi har en i Frederiksværk sejlklub, men det bliver ikke sådan lige med det
førster, jeg kommer i nærheden af nogen, der ved det - eller i nærheden
med en tommestok.

Ved søgning på dory falck fandt jeg et alt for langt link til
Falck-stationer, der stadig har den:

http://www.beredskabsinfo.dk/extensions/falckmateriel/index.php?&table_name=falck&function=search&where_clause=&page=146&order=M%E6rke&order_type=DESC

Hilsen Sverre.

Fra : ena

Dato : 15-03-07 18:17

De ældste skulle have kort rig (15`) de nyere skulle have lang (20`) Rig så
det afhænger af hvor gammel den er

Fra : Lars Hansen

Dato : 15-03-07 18:21

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
> De ældste skulle have kort rig (15`) de nyere skulle have lang (20`) Rig
> så det afhænger af hvor gammel den er

Så hvis jeg nu siger det er den udgave med lav "talje" bagpå og at den er
ca. 27 år gammel???

Mvh
Lars Hansen

Fra : ena

Dato : 16-03-07 19:08

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse

> "ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Så hvis jeg nu siger det er den udgave med lav "talje" bagpå og at den er
> [...]

Så er det formentligt en kortbenet - mål agterspejlet 310mm = kort 5xx mm =
lang

Fra : Lars Hansen

Dato : 16-03-07 20:32

> "Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse

> Så er det formentligt en kortbenet - mål agterspejlet 310mm = kort 5xx mm
> = lang

Hej Ena

Se, det var lige den "formel" jeg havde brug for. Så var det meget heldigt
at jeg ikke købte den kortbenede jeg for nyligt havde kig på.........Jeg
skal nemlig så bruge en langbenet.

Tusind tak for hjælpen.

Mvh
Lars Hansen