Skifte kobling på en Fz600 den med Xj 600 ~
Fra : Eg Egemarke

Dato : 18-03-07 16:58

Er det i grove træt ikke "bare" at hive lameller ud og sætte nye i ???
Har skilt den ad og fået den gamle lameller ud, og så bare stoppe nye i.
Koblingen er gået pga at forrige ejer kørte med et rusten koblings kabel
Mc´en har kørt 40800 fra ny..
Desværre er den manual jeg har på den gamle Xj600 noget kedeligt af
fotograferet noget, så hvis nogen ligger med een om natten der er hård at
have under dynen osv ville det være rart med en kopi

MvH Eg

Fra : I. Jensen

Dato : 18-03-07 17:14

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fotograferet noget, så hvis nogen ligger med een om natten der er hård at
> have under dynen osv ville det være rart med en kopi

Link til diverse manualer:
http://www.bikechatforums.com/viewtopic.php?t=41567&postdays=0&postorder

Ib

Fra : Eg Egemarke

Dato : 18-03-07 20:02

Davs Ib takker for linket desværre kunne det ikke hjælpe, sjovt nok har jeg
flere manualer end de har på deres side...
De har til Diversion modellen (den nye) men ikke den gamle

MvH Eg

Fra : Armand

Dato : 18-03-07 20:41

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det i grove træt ikke "bare" at hive lameller ud og sætte nye i ???
> Har skilt den ad og fået den gamle lameller ud, og så bare stoppe nye i.

Jup!
Det eneste problem jeg kender til er at man skal sørge for at få isat
toppladen (den med fjedrene i) rigtigt i forhold til såvel fortanding som
bolthuller!
Der plejer at være en prik indstøbt på både skål og topplade som skal
matche!

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-03-07 07:15

> [...]
> Har skilt den ad og fået den gamle lameller ud, og så bare stoppe nye i.
> Koblingen er gået pga at forrige ejer kørte med et rusten koblings kabel

Hej Eg

Den er der ingen ben i! Pil koblingsdækslet af. Skift koblingspladerne.
Sammel igen med en ny koblingsdæskelpakning. Husk at smør pladerne ind i
motorolie før du monterer.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og XT 350 '94