|
| Firetakt motor med kæden i højre side. Til~ Fra : Ole Axelsen |
Dato : 16-03-07 22:19 |
|
Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være i
stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne monteres
inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også være det
letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at vende hjulet,
med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen, der har erfaring i
en sådan ombygning?
Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end de
30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.
--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.
| |
Snusken (16-03-2007)
| Kommentar Fra : Snusken |
Dato : 16-03-07 22:55 |
|
Ole Axelsen skrev:
> Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
> totakter i en Jawa 640/350.
Jawa'en kunne ligesom MZ fås med en Rotax 500 motor med 27/34 HK,
det var en mulighed:
http://www.jawa500r.org.uk/
mvh Erik
| |
Ole Axelsen (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Ole Axelsen |
Dato : 17-03-07 13:16 |
| | |
Kim Svensson (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Kim Svensson |
Dato : 17-03-07 00:25 |
|
Og når du så finder en så lad mig det vide, jeg går lidt og leger med
lign tanker til min MZ
Kim Svensson
BMW R100RS
MZ ETZ 251 Saxon - Velorex
On Fri, 16 Mar 2007 22:19:02 +0100, "Ole Axelsen"
<oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote:
> Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
>totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være i
>stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne monteres
>inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også være det
>letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at vende hjulet,
>med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen, der har erfaring i
>en sådan ombygning?
>Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end de
>30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.
| |
Armand (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-03-07 00:38 |
|
Aprilia RS 125!
--
Armand.
| |
Armand (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-03-07 01:22 |
|
"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45fb2a70$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Aprilia RS 125!
>
- - - - Som IKKE er en firetakter - Sorry
--
Armand.
(hvis hjerne bearbejder tekniske løsninger førend at tekster er læst og
forstået)
| |
Ole Axelsen (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Ole Axelsen |
Dato : 17-03-07 13:29 |
|
Armand wrote:
> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:45fb2a70$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Aprilia RS 125!
>>
> - - - - Som IKKE er en firetakter - Sorry
Og selvom det var, ville den nok være lidt vel hidsig og momentsvag som
sidevognstrækker.
--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.
| |
Armand (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-03-07 19:34 |
|
"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
news:45fbde74$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Armand wrote:
>> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:45fb2a70$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Aprilia RS 125!
>>>
>> - - - - Som IKKE er en firetakter - Sorry
>
> Og selvom det var, ville den nok være lidt vel hidsig og momentsvag som
> sidevognstrækker.
>
- - - - - Hvilket der ikke står noget om i dit oprindelige indlæg!
- -
Armand.
| |
bigOne (17-03-2007)
| Kommentar Fra : bigOne |
Dato : 17-03-07 09:06 |
|
"Kim Svensson" <kim.svensson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:7v8mv2d7fg41nabluvf1dm1ksmds6dl605@4ax.com...
> Og når du så finder en så lad mig det vide, jeg går lidt og leger med
> lign tanker til min MZ
>
> Kim Svensson
>
> BMW R100RS
>
> MZ ETZ 251 Saxon - Velorex
>
> On Fri, 16 Mar 2007 22:19:02 +0100, "Ole Axelsen"
> <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote:
>
>> Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
>>totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være
>>i
>>stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne
>>monteres
>>inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også være det
>>letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at vende
>>hjulet,
>>med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen, der har erfaring
>>i
>>en sådan ombygning?
>>Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end
>>de
>>30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.
findes 20% reglen stadig, - det tror jeg ikke......
| |
Kent Nielsen (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Kent Nielsen |
Dato : 17-03-07 09:35 |
|
"bigOne" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:45fba398$0$52086$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> findes 20% reglen stadig, - det tror jeg ikke......
Det gør den i høj grad, både Skatte/toldmæssigt men også teknisk (syn)
--
Mvh
Kent Nielsen
| |
Thomas Jensen (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 17-03-07 09:41 |
|
>> findes 20% reglen stadig, - det tror jeg ikke......
>
> Det gør den i høj grad, både Skatte/toldmæssigt men også teknisk (syn)
>
> --
yup, men man må tune på den oprindelige motor med mere end 20%
--
mvh
Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
Ole Axelsen (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Ole Axelsen |
Dato : 17-03-07 13:31 |
|
Thomas Jensen wrote:
>>> findes 20% reglen stadig, - det tror jeg ikke......
>>
>> Det gør den i høj grad, både Skatte/toldmæssigt men også teknisk
>> (syn) --
> yup, men man må tune på den oprindelige motor med mere end 20%
Gad vide om det også ville gælde, hvis man brugte en der er droslet til fx.
27 HK, og så fjerner droslingen?
--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.
| |
Ole Axelsen (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Ole Axelsen |
Dato : 17-03-07 13:21 |
|
Kim Svensson wrote:
> Og når du så finder en så lad mig det vide, jeg går lidt og leger med
> lign tanker til min MZ
Til MZ'en er det nok lidt lettere at finde en motor, der kan være i hullet,
da du jo ikke har nogen stel-stivere under motoren.
Jeg har selv lagt en GN 125 motor i en ETZ 125. Ok, der er stadig problemet
med kæden, men med lidt god vilje kan det nok laves.
--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.
| |
Ukendt (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-03-07 14:01 |
|
"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
news:45fb0929$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
> totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være
> i stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne
> monteres inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også
> være det letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at
> vende hjulet, med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen,
> der har erfaring i en sådan ombygning?
> Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end
> de 30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.
>
Hej.
Hvad med en droslet Aprilia Pegaso eller BMW F 650 GS .en hel cykel kan
"fås" fra en ca. 1500 Euro i Tyskland, BMW'en måske nok lidt dyrere,
en vandkølet Rotax 1 cylinderen 650 ccm med kædetrækket i højre side
--
Mvh.
Dennis Pedersen.
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Ole Axelsen (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Ole Axelsen |
Dato : 17-03-07 15:56 |
|
Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
> news:45fb0929$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej.
> Hvad med en droslet Aprilia Pegaso eller BMW F 650 GS .en hel cykel
> kan "fås" fra en ca. 1500 Euro i Tyskland, BMW'en måske nok lidt
> dyrere, en vandkølet Rotax 1 cylinderen 650 ccm med kædetrækket i højre
> side
Det er noget i den retning jeg forestiller mig. Det vil så absolut være at
foretrække med en hel cykel, så man ikke behøver skulle skaffe en masse
ekstra dele for at få den i gang.
Dog er jeg meget i tvivl om, der vil være plads til en 6½er. Jeg havde håbet
nogen havde erfaring med projektet, og lige vidste hvilken maskine der kan
være i hullet?
Ellers kan det være jeg laver en rundspørge blandt forummets brugere, om
hvad motoren fylder i deres MC.
--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.
| |
Ole Axelsen (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Ole Axelsen |
Dato : 17-03-07 18:50 |
|
Ole Axelsen wrote:
> Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
>> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
>> news:45fb0929$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Ellers kan det være jeg laver en rundspørge blandt forummets brugere,
> om hvad motoren fylder i deres MC.
Nu har jeg de mål, som motoren max må fylde: Længde 37-38 cm, højde 45-46
cm. Gider I måle, hvad motoren fylder i jeres maskine?
Jeg glemte vist en meget vigtig ting: Det er et krav, at der skal være
elstart!
--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.
| |
Morten Dahl (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Morten Dahl |
Dato : 17-03-07 17:38 |
|
"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote in message
news:45fb0929$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
> totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være
> i stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne
> monteres inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også
> være det letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at
> vende hjulet, med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen,
> der har erfaring i en sådan ombygning?
> Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end
> de 30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.
Den er nem. en Husaberg motor, fåes fra 350cc op til 650cc. har kæde i højre
side, og er ikke just momensvae, omend du nok må gå på kompromis med 20%
reglen.
Næste problem bliver så at opdrive en sådan motor for fornuftige penge..
De er et yndet objekt til brug i QUAD og CrossCarts, og en 2002 650cc motor
gå for 20K+ :(
Jeg har selv en 650cc liggende som ved lejlighed skal parres med en Aprilia
RS125 :)
--
Morten Dahl
| |
Morten Dahl (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Morten Dahl |
Dato : 17-03-07 17:40 |
|
"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote in message
news:45fb0929$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
> totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være
> i stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne
> monteres inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også
> være det letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at
> vende hjulet, med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen,
> der har erfaring i en sådan ombygning?
Damn nu har jeg det da..
En rotax 650cc motor, bliver bla andet brugt i bmw F650.. bundsolid, masser
af moment og skulle være rimeligt let at få fingrene i...
--
Morten Dahl
| |
2 (19-03-2007)
| Kommentar Fra : 2 |
Dato : 19-03-07 23:26 |
|
On Fri, 16 Mar 2007 22:19:02 +0100, "Ole Axelsen"
<oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote:
> Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
>totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være i
>stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne monteres
>inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også være det
>letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at vende hjulet,
>med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen, der har erfaring i
>en sådan ombygning?
>Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end de
>30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.
fx en KTM LC4 Supermotard - 99
Torben
| |
|
|