|
| Karburatorsprit Fra : n.stoustrup@gmail.co~ |
Dato : 13-03-07 12:18 |
|
Hej igen,
Da jeg stillede mc'en væk for vinteren toppede jeg tanken op med
karburatorsprit bla. efter råd herinde fra. Her i weekenden kørte jeg
så de første 150 km på den og tankede op da jeg kom hjem. Igen hældte
jeg lidt sprit i tanken da jeg igen har set folk anbefale dette på
grund af de store temperaturudsving i øjeblikket.
Men så kommer mit spørgsmål. Hvornår holder i op med at hælde sprit i
tanken og hvorfor? Har det nogen negativ virkning siden man ikke bare
altid lige hælder et skvat i, hvis det kan modvirke vand i "systemet".
Glæder mig til at høre jeres svar.
Mvh.
Niels Stoustrup Jensen
| |
John 8900 (13-03-2007)
| Kommentar Fra : John 8900 |
Dato : 13-03-07 13:46 |
|
Jeg bruger det faktisk hele året, en gang imellem, netop for at modvirke
kodendens.
Mvh
John
<n.stoustrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1173784654.075047.148460@v33g2000cwv.googlegroups.com...
Hej igen,
Da jeg stillede mc'en væk for vinteren toppede jeg tanken op med
karburatorsprit bla. efter råd herinde fra. Her i weekenden kørte jeg
så de første 150 km på den og tankede op da jeg kom hjem. Igen hældte
jeg lidt sprit i tanken da jeg igen har set folk anbefale dette på
grund af de store temperaturudsving i øjeblikket.
Men så kommer mit spørgsmål. Hvornår holder i op med at hælde sprit i
tanken og hvorfor? Har det nogen negativ virkning siden man ikke bare
altid lige hælder et skvat i, hvis det kan modvirke vand i "systemet".
Glæder mig til at høre jeres svar.
Mvh.
Niels Stoustrup Jensen
| |
Torben Scheel (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-03-07 14:07 |
|
n.stoustrup@gmail.com wrote:
> Glæder mig til at høre jeres svar.
>
Jeg lover mig selv at give den 3-5 gange i løbet af året, men glemmer
det som regel. Men jeg har heller ikke haft problemer med vand i
karburatorerne sådan lige fornylig.
--
vh
Torben
| |
Jim Andersen (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 13-03-07 16:25 |
|
n.stoustrup@gmail.com wrote:
> Men så kommer mit spørgsmål. Hvornår holder i op med at hælde sprit i
> tanken og hvorfor? Har det nogen negativ virkning siden man ikke bare
> altid lige hælder et skvat i, hvis det kan modvirke vand i "systemet".
Det er såmænd blot dyrere end benzin. Så hvis det ikke er et problem for dig
så hæld du bare sprit i hele året rundt.
/jim
| |
Armand (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-03-07 21:11 |
|
<n.stoustrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1173784654.075047.148460@v33g2000cwv.googlegroups.com...
> Men så kommer mit spørgsmål. Hvornår holder i op med at hælde sprit i
> tanken og hvorfor? Har det nogen negativ virkning siden man ikke bare
> altid lige hælder et skvat i, hvis det kan modvirke vand i "systemet".
>Glæder mig til at høre jeres svar.
Bortset fra den vand der året rundt kondenserer sig på indersiden af tanken
p.g.a. de temperatursvingninger der også medfører dug på plænen (og som
p.g.a. vægtfylde-forskellen ender i bunden og venter på at man en sjælden
gang får brug for brændstof fra reservetanken og pøser vand i svømmerhuset
istedet!) så er der et problematisk temperaturområde hvor luftfugtigheden er
høj og frysepunktet er så nærværende at karburatoren ligefrem kan rime til i
venturien.
Dét område ligger fra frysepunktet og en håndfuld grader over, og egentlig
tror jeg at det er den samme tid at man i bilen har problemer med dug på
indersiden af forruden, så brug evt. det kendemærke til at beslutte hvornår
der ikke længere skal sprittes hver gang!
--
Armand.
| |
Ukendt (15-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-03-07 05:45 |
|
"Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote in
news:45f70534$0$858$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>
> <n.stoustrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1173784654.075047.148460@v33g2000cwv.googlegroups.com...
>
>> Men så kommer mit spørgsmål. Hvornår holder i op med at hælde sprit i
>> tanken og hvorfor? Har det nogen negativ virkning siden man ikke bare
>> altid lige hælder et skvat i, hvis det kan modvirke vand i
>> "systemet".
>>Glæder mig til at høre jeres svar.
>
> Bortset fra den vand der året rundt kondenserer sig på indersiden af
> tanken p.g.a. de temperatursvingninger der også medfører dug på plænen
> (og som p.g.a. vægtfylde-forskellen ender i bunden og venter på at man
> en sjælden gang får brug for brændstof fra reservetanken og pøser vand
> i svømmerhuset istedet!) så er der et problematisk temperaturområde
> hvor luftfugtigheden er høj og frysepunktet er så nærværende at
> karburatoren ligefrem kan rime til i venturien.
> Dét område ligger fra frysepunktet og en håndfuld grader over, og
> egentlig tror jeg at det er den samme tid at man i bilen har problemer
> med dug på indersiden af forruden, så brug evt. det kendemærke til at
> beslutte hvornår der ikke længere skal sprittes hver gang!
>
Has den "nye" bio95, smme effekt som at køre med alm. benzin og
kaburatorsprit ???
| |
|
|