|
| FZ6: 78/98 HK? Fra : Martin Sørensen |
Dato : 10-03-07 22:16 |
|
Jeg sidder og kigger lidt på Yamaha FZ6-N og -S årgange 2006 og 2007, men
jeg er lidt tvivl om forskellene på de to udgaver? Jeg kan se at 98HK
udgaven hedder S2 i tilnavn, men det navn finder jeg ikke rigtigt hos nogle
af forhandlerne, så jeg er meget i tvivl om hvilken af de to udgaver de
sælger..
Er der nogen der kan uddybe lidt om forskellene på de to modeller?
Jeg kunne forestille mig at 78HK's udgaven er remappet i motoren således at
den yder mindre på toppen, men måske til gengæld har mere moment i
bunden/midten, men rent mekanisk er den samme motor?
Hvad med ABS, kan det vælges med/uden på begge typer?
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Western (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Western |
Dato : 10-03-07 23:45 |
|
"Martin Sørensen" skrev
> Jeg sidder og kigger lidt på Yamaha FZ6-N og -S årgange 2006 og 2007, men
> jeg er lidt tvivl om forskellene på de to udgaver? Jeg kan se at 98HK
> udgaven hedder S2 i tilnavn, men det navn finder jeg ikke rigtigt hos
> nogle af forhandlerne, så jeg er meget i tvivl om hvilken af de to udgaver
> de sælger..
>
> Er der nogen der kan uddybe lidt om forskellene på de to modeller?
> Jeg kunne forestille mig at 78HK's udgaven er remappet i motoren således
> at den yder mindre på toppen, men måske til gengæld har mere moment i
> bunden/midten, men rent mekanisk er den samme motor?
Motorrad testede 78 HK-udgaven i nr. 5/2007, og de havde ikke meget til
overs for dén udgave!
Ifølge testen er droslingen udelukkende sket ved en mekanisk begrænsning af
"gasspjældet", så den har intet vundet ved lavere omdrejninger men sat meget
til i toppen af skalaen. Op til 7000 rpm er momentkurven (og dermed
effektkurven) stort set sammenfaldende med den udroslede udgave, derefter
går det ned ad bakke.
mvh.
Leif Westen
| |
Martin Sørensen (11-03-2007)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 11-03-07 01:38 |
|
>> Er der nogen der kan uddybe lidt om forskellene på de to modeller?
>> Jeg kunne forestille mig at 78HK's udgaven er remappet i motoren
>> således at den yder mindre på toppen, men måske til gengæld har mere
>> moment i bunden/midten, men rent mekanisk er den samme motor?
> Motorrad testede 78 HK-udgaven i nr. 5/2007, og de havde ikke meget
> til overs for dén udgave!
> Ifølge testen er droslingen udelukkende sket ved en mekanisk
> begrænsning af "gasspjældet", så den har intet vundet ved lavere
> omdrejninger men sat meget til i toppen af skalaen. Op til 7000 rpm
> er momentkurven (og dermed effektkurven) stort set sammenfaldende med
> den udroslede udgave, derefter går det ned ad bakke.
Ok, det giver jo ingen mening at lave det på den måde..
Men den normale 98 HK's udgave syntes de fint om?
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Western (11-03-2007)
| Kommentar Fra : Western |
Dato : 11-03-07 16:47 |
|
"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev
> Men den normale 98 HK's udgave syntes de fint om?
Ja, og cyklen fik i øvrigt fin kritik for køreegenskaberne. Dog var Motorrad
ikke begejstret for bremsernes ABS-funktionen - den fungerer langt bedre på
fx Honda CBF 600.
mvh
Leif Westen
| |
Martin Sørensen (11-03-2007)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 11-03-07 17:10 |
|
>> Men den normale 98 HK's udgave syntes de fint om?
> Ja, og cyklen fik i øvrigt fin kritik for køreegenskaberne. Dog var
> Motorrad ikke begejstret for bremsernes ABS-funktionen - den fungerer
> langt bedre på fx Honda CBF 600.
Ok, men så er det bare kedeligt at CBF600 ikke er så køn.
Men jeg tror at jeg vil finde mig en prøvetur på en FZ6-SA - jeg kan se at
Masi-Motor holder åbent hus med prøvekørsler her i påsken, så det kunne jo
være en passende lejlighed..
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Peter (15-03-2007)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 15-03-07 18:52 |
|
"Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> wrote in message
news:45f334b0$0$4153$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Ifølge testen er droslingen udelukkende sket ved en mekanisk begrænsning
> af "gasspjældet"
Er det så ikke nemt at fjerne droslingen?
--
Peter
FJR1300A & NTV650
| |
|
|