/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
FZ6: 78/98 HK?
Fra : Martin Sørensen


Dato : 10-03-07 22:16

Jeg sidder og kigger lidt på Yamaha FZ6-N og -S årgange 2006 og 2007, men
jeg er lidt tvivl om forskellene på de to udgaver? Jeg kan se at 98HK
udgaven hedder S2 i tilnavn, men det navn finder jeg ikke rigtigt hos nogle
af forhandlerne, så jeg er meget i tvivl om hvilken af de to udgaver de
sælger..

Er der nogen der kan uddybe lidt om forskellene på de to modeller?
Jeg kunne forestille mig at 78HK's udgaven er remappet i motoren således at
den yder mindre på toppen, men måske til gengæld har mere moment i
bunden/midten, men rent mekanisk er den samme motor?

Hvad med ABS, kan det vælges med/uden på begge typer?

--
signing off.. Martin Sørensen



 
 
Western (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Western


Dato : 10-03-07 23:45


"Martin Sørensen" skrev
> Jeg sidder og kigger lidt på Yamaha FZ6-N og -S årgange 2006 og 2007, men
> jeg er lidt tvivl om forskellene på de to udgaver? Jeg kan se at 98HK
> udgaven hedder S2 i tilnavn, men det navn finder jeg ikke rigtigt hos
> nogle af forhandlerne, så jeg er meget i tvivl om hvilken af de to udgaver
> de sælger..
>
> Er der nogen der kan uddybe lidt om forskellene på de to modeller?
> Jeg kunne forestille mig at 78HK's udgaven er remappet i motoren således
> at den yder mindre på toppen, men måske til gengæld har mere moment i
> bunden/midten, men rent mekanisk er den samme motor?


Motorrad testede 78 HK-udgaven i nr. 5/2007, og de havde ikke meget til
overs for dén udgave!

Ifølge testen er droslingen udelukkende sket ved en mekanisk begrænsning af
"gasspjældet", så den har intet vundet ved lavere omdrejninger men sat meget
til i toppen af skalaen. Op til 7000 rpm er momentkurven (og dermed
effektkurven) stort set sammenfaldende med den udroslede udgave, derefter
går det ned ad bakke.

mvh.

Leif Westen



Martin Sørensen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 11-03-07 01:38

>> Er der nogen der kan uddybe lidt om forskellene på de to modeller?
>> Jeg kunne forestille mig at 78HK's udgaven er remappet i motoren
>> således at den yder mindre på toppen, men måske til gengæld har mere
>> moment i bunden/midten, men rent mekanisk er den samme motor?
> Motorrad testede 78 HK-udgaven i nr. 5/2007, og de havde ikke meget
> til overs for dén udgave!
> Ifølge testen er droslingen udelukkende sket ved en mekanisk
> begrænsning af "gasspjældet", så den har intet vundet ved lavere
> omdrejninger men sat meget til i toppen af skalaen. Op til 7000 rpm
> er momentkurven (og dermed effektkurven) stort set sammenfaldende med
> den udroslede udgave, derefter går det ned ad bakke.

Ok, det giver jo ingen mening at lave det på den måde..
Men den normale 98 HK's udgave syntes de fint om?

--
signing off.. Martin Sørensen



Western (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Western


Dato : 11-03-07 16:47

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev
> Men den normale 98 HK's udgave syntes de fint om?


Ja, og cyklen fik i øvrigt fin kritik for køreegenskaberne. Dog var Motorrad
ikke begejstret for bremsernes ABS-funktionen - den fungerer langt bedre på
fx Honda CBF 600.

mvh

Leif Westen



Martin Sørensen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 11-03-07 17:10

>> Men den normale 98 HK's udgave syntes de fint om?
> Ja, og cyklen fik i øvrigt fin kritik for køreegenskaberne. Dog var
> Motorrad ikke begejstret for bremsernes ABS-funktionen - den fungerer
> langt bedre på fx Honda CBF 600.

Ok, men så er det bare kedeligt at CBF600 ikke er så køn.

Men jeg tror at jeg vil finde mig en prøvetur på en FZ6-SA - jeg kan se at
Masi-Motor holder åbent hus med prøvekørsler her i påsken, så det kunne jo
være en passende lejlighed..

--
signing off.. Martin Sørensen



Peter (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 15-03-07 18:52


"Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> wrote in message
news:45f334b0$0$4153$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Ifølge testen er droslingen udelukkende sket ved en mekanisk begrænsning
> af "gasspjældet"

Er det så ikke nemt at fjerne droslingen?

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste