/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Sælg med el. uden DK reg.
Fra : Per Larsen


Dato : 10-03-07 15:26

Hej Gruppe

Jeg har mulighed for at købe en BMW R1200C ca. 10 år gammel og kørt 325 KM
og kun 325 der mangler ikke nuller, Euro 5.000. Den er ikke DK reg. men jeg
er sikker på km. tallet.

Ideen er at lave en lille skilling på den, og spørgsmålet er nu skal jeg DK
indreg. den, eller skal jeg satse på at videresælge ikke DK reg.

Hvor meget kigger synsfolkene på KM tallet ?

Vh

Per Larsen

--
Vi fodrer med foder fra www.hkfoder.dk



 
 
Steen Gruby (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 10-03-07 16:25

On Sat, 10 Mar 2007 15:26:00 +0100, "Per Larsen"
<per@famlarsenSleT.dk> wrote:

Hej Per.
>
>Hvor meget kigger synsfolkene på KM tallet ?
>
Den er simpel.
Den vil blive afgiftsberegnet til nypris.
Du skal over 6.000 Km før den regnes for brugt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Ukendt (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-03-07 16:47




"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:ubj5v25toahfa8sdqs9ci4busggu5mgge1@4ax.com...
> On Sat, 10 Mar 2007 15:26:00 +0100, "Per Larsen"
> <per@famlarsenSleT.dk> wrote:
>
> Hej Per.
>>
>>Hvor meget kigger synsfolkene på KM tallet ?
>>
> Den er simpel.
> Den vil blive afgiftsberegnet til nypris.
> Du skal over 6.000 Km før den regnes for brugt.
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk


Hmmmm er det ikke 6000 km eller ½ år

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK



Jan Bachman (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Jan Bachman


Dato : 11-03-07 18:53

On Sat, 10 Mar 2007 16:46:36 +0100, "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik
.. dk> wrote:

>Hmmmm er det ikke 6000 km eller ½ år

Det er begge dele. Har den kørt mindre end 6000 km, eller er det under
½ siden den var indregistreret første gang, så tæller den som ny.

/Jan

Dr. Enduro (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 10-03-07 18:13

Steen Gruby skrev:
> On Sat, 10 Mar 2007 15:26:00 +0100, "Per Larsen"
> <per@famlarsenSleT.dk> wrote:
>
> Hej Per.
>> Hvor meget kigger synsfolkene på KM tallet ?
>>
> Den er simpel.
> Den vil blive afgiftsberegnet til nypris.
> Du skal over 6.000 Km før den regnes for brugt.
>

Man kan jo også komme til at sætte et andet speedometer på, som man
synes er pænere end det originale...

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Per Larsen (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Per Larsen


Dato : 10-03-07 18:26

>> Hej Per.
>>> Hvor meget kigger synsfolkene på KM tallet ?
>>>
>> Den er simpel.
>> Den vil blive afgiftsberegnet til nypris.
>> Du skal over 6.000 Km før den regnes for brugt.
>>
>
> Man kan jo også komme til at sætte et andet speedometer på, som man synes
> er pænere end det originale...

Ahhhhh, ja, men kommer km. stand ikke til at stå i reg. papirerne ?

/per
--
Vi fodrer med foder fra www.hkfoder.dk



Steen Gruby (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 10-03-07 18:30

On Sat, 10 Mar 2007 18:25:36 +0100, "Per Larsen"
<per@famlarsenSleT.dk> wrote:

Hej Per.
>
>Ahhhhh, ja, men kommer km. stand ikke til at stå i reg. papirerne ?
>
NIX.
Det kommer til at stå i det interne register når den skal til syn, og
i den "synsattest" der komer ud af toldsynet, og som skal forelægges
Skat når der skal beregnes afgift.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Dr. Enduro (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 11-03-07 12:11

Steen Gruby skrev:
> On Sat, 10 Mar 2007 18:25:36 +0100, "Per Larsen"
> <per@famlarsenSleT.dk> wrote:
>
> Hej Per.
>> Ahhhhh, ja, men kommer km. stand ikke til at stå i reg. papirerne ?
>>
> NIX.
> Det kommer til at stå i det interne register når den skal til syn, og
> i den "synsattest" der komer ud af toldsynet, og som skal forelægges
> Skat når der skal beregnes afgift.
>
>

Det ville nu ikke forringe min køreglæde, at der står et eller andet tal
på et stykke papir et sted.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Steen Gruby (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 11-03-07 12:36

On Sun, 11 Mar 2007 12:11:01 +0100, "Dr. Enduro"
<janeiffertFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

Hej Jan.
>
>Det ville nu ikke forringe min køreglæde, at der står et eller andet tal
>på et stykke papir et sted.

Heller ikke min.
Det er faktisk det eneste punkt hvor jeg mener at periodisk syn for MC
vil være en fordel.
Hvis man på den måde kan få sikkert hold i hvor meget en MC har kørt
er man ude over svindel med KM tal ved handel.
Det har de bl.a. i Sverige.
Det ville ikke være så skidt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

tp (10-03-2007)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 10-03-07 23:46


"> Jeg har mulighed for at købe en BMW R1200C ca. 10 år gammel og kørt 325
KM
> og kun 325 der mangler ikke nuller, Euro 5.000. Den er ikke DK reg. men
> jeg er sikker på km. tallet.
>
> Ideen er at lave en lille skilling på den, og spørgsmålet er nu skal jeg
> DK indreg. den, eller skal jeg satse på at videresælge ikke DK reg.
>
> Hvor meget kigger synsfolkene på KM tallet ?


de er ligeglade. Allerhøjest : Stand over middel = lidt ekstra afgift.

Indregistrer, der er mange der ikke gider besværet, og især bmw folk...



Poul Dürr Pedersen (11-03-2007)
Kommentar
Fra : Poul Dürr Pedersen


Dato : 11-03-07 21:53

Ja, der er mange der ikke har lyst og energi til ræset med
told+indregistrering.
Har lige været igennem møllen med succes med en FZS 600 årgang 2000 og kun
små 6k på tælleren.

Ud fra listen på folmersmc.dk listes BMW'ens afgiftspligtig værdi på ca.
45.000kr
Ved told bruger de flittigt dba.dk og finder dermed handelspris omkring
145.000kr og så tror jeg på en afgift på omkring de 80.000 kr.
Men du kan stadig få dig en fortjeneste på handlen - faktisk med en ganske
god timeløn :)
-hvis du selvfølgelig for den solgt inden renter på de 125.000kr kommer til
at trække for længe. Dog skulle det vist ikke være noget problem med de få
km på tælleren.

--
Poul Dürr Pedersen
Yamaha Fazer FZS 600 S

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:45f3353c$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "> Jeg har mulighed for at købe en BMW R1200C ca. 10 år gammel og kørt 325
> KM
>> og kun 325 der mangler ikke nuller, Euro 5.000. Den er ikke DK reg. men
>> jeg er sikker på km. tallet.
>>
>> Ideen er at lave en lille skilling på den, og spørgsmålet er nu skal jeg
>> DK indreg. den, eller skal jeg satse på at videresælge ikke DK reg.
>>
>> Hvor meget kigger synsfolkene på KM tallet ?
>
>
> de er ligeglade. Allerhøjest : Stand over middel = lidt ekstra afgift.
>
> Indregistrer, der er mange der ikke gider besværet, og især bmw folk...
>



tp (12-03-2007)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 12-03-07 09:21

> Ja, der er mange der ikke har lyst og energi til ræset med
> told+indregistrering.
> Har lige været igennem møllen med succes med en FZS 600 årgang 2000 og kun
> små 6k på tælleren.
>

må jeg spørge til hvad afgiften blev på sån en... den er jo ikke på folmers
famøse lister (eller skat's som jo er det rette ophav



Poul Dürr Pedersen (12-03-2007)
Kommentar
Fra : Poul Dürr Pedersen


Dato : 12-03-07 19:43



"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:45f50d73$0$180$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Ja, der er mange der ikke har lyst og energi til ræset med
>> told+indregistrering.
>> Har lige været igennem møllen med succes med en FZS 600 årgang 2000 og
>> kun små 6k på tælleren.
>>
>
> må jeg spørge til hvad afgiften blev på sån en... den er jo ikke på
> folmers famøse lister (eller skat's som jo er det rette ophav
>

Nej, folmers lister ikke lige denne model og told&skat varierer mellem
28-39.000 i afgift på modellen.
Deres vurdering var baseret på www.dba.dk med omkring de 20-40.000 på
tælleren og så havde jeg snakket godt under toldsyn => under middel = -8%

Afgiften blev 31.000,-

--
Poul Dürr Pedersen
Yamaha Fazer FZS 600 S



Jes Vestervang (12-03-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-03-07 09:25

"Per Larsen" <per@famlarsenSleT.dk> writes:

> Jeg har mulighed for at købe en BMW R1200C ca. 10 år gammel og kørt
> 325 KM og kun 325 der mangler ikke nuller, Euro 5.000. Den er ikke
> DK reg. men jeg er sikker på km. tallet.

Med så få kilometer kan der være risiko for indtørrede pakdåser rundt
på cyklen, så der er jo en risiko for den kommer til at smide en del
olie når den kommer ud at køre. De kan skiftes, men sommetider er det
jo lidt besværligt.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Poul Dürr Pedersen (12-03-2007)
Kommentar
Fra : Poul Dürr Pedersen


Dato : 12-03-07 19:51




"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:87ejnu6f82.fsf@gmail.com...
> "Per Larsen" <per@famlarsenSleT.dk> writes:
>
>> Jeg har mulighed for at købe en BMW R1200C ca. 10 år gammel og kørt
>> 325 KM og kun 325 der mangler ikke nuller, Euro 5.000. Den er ikke
>> DK reg. men jeg er sikker på km. tallet.
>
> Med så få kilometer kan der være risiko for indtørrede pakdåser rundt
> på cyklen, så der er jo en risiko for den kommer til at smide en del
> olie når den kommer ud at køre. De kan skiftes, men sommetider er det
> jo lidt besværligt.
> --
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Den har jeg luret, tror at jeg på et tidspunkt skal have lavet testen med
dieselstart omkring gummibøsningerne mellem indsprøjtning og indsugning, for
kan se enkelte ældningstegn i overfladen. Det viser sig nu nok hurtigt på
performance når der trækkes falsk luft ind. Ligeledes skal jeg omkring
bagsvingeren og diverse steder en varm weekend når jeg har tid.

Det har været en fornøjerlig eftermiddag med tidligt fri og så omkring
Ebeltoft, de små veje omkring Ebeltoft vig og Kalø slotsruin - det tog mig
herlige tre timer at komme fra Grenå til Århus... :) så nu skal hun vaskes,
for der ER stadig salt på vejene.

Det gik forresten lidt hurtigt i tirsdags ved afslutningen af DSE's
virksomhedspræsentation; men jeg havde lige en af dine studiekolleger på
maskiningeniørretningen, som lige skulle have de sidste spørgsmål listet til
mig. Det var hyggeligt lige at få sat ansigt på dig :) Jeg er jævnligt i
Aalborg ved nogle kammier, så kan jeg evt. kigge forbi (men det kan vi lige
mailes ved om).

--
Poul Dürr Pedersen
Yamaha Fazer FZS 600 S



Jes Vestervang (12-03-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-03-07 20:16

"Poul Dürr Pedersen" <pouldpedersen@stofanet.dk> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev...
>> Med så få kilometer kan der være risiko for indtørrede pakdåser
>> rundt på cyklen ....
>
> Den har jeg luret, tror at jeg på et tidspunkt skal have lavet
> testen med dieselstart omkring gummibøsningerne mellem indsprøjtning
> og indsugning, for kan se enkelte ældningstegn i overfladen. Det
> viser sig nu nok hurtigt på performance når der trækkes falsk luft
> ind. Ligeledes skal jeg omkring bagsvingeren og diverse steder en
> varm weekend når jeg har tid.

Min ser nu også lidt mør ud ved indsugningsgummiet, men jeg har endnu
ikke oplevet at den trækker falsk luft. Skulle den en dag blive utæt
forsøger jeg mig sikkert med at hælde et ekstra gummilag uden på,
for gummistumperne plejer at være urimeligt dyre.

> Det har været en fornøjerlig eftermiddag med tidligt fri og så
> omkring Ebeltoft, de små veje omkring Ebeltoft vig og Kalø slotsruin
> - det tog mig herlige tre timer at komme fra Grenå til Århus... :)

Det lyder som en god tur

> så nu skal hun vaskes, for der ER stadig salt på vejene.

Det gør jeg ikke så meget i, men til gengæld er bremserne nok også det
noget nær det eneste på min som ikke har fået et lag olie af en eller
anden art. Da forgaflen var utæt sidste år sejlede bremserne også i
olie, men den bremsede alligevel overraskende godt Det har jeg
heldigvis fået rettet op på nu

> Det gik forresten lidt hurtigt i tirsdags ved afslutningen af DSE's
> virksomhedspræsentation; men jeg havde lige en af dine
> studiekolleger på maskiningeniørretningen, som lige skulle have de
> sidste spørgsmål listet til mig.

Det er helt i orden

> Det var hyggeligt lige at få sat ansigt på dig :) Jeg er jævnligt i
> Aalborg ved nogle kammier, så kan jeg evt. kigge forbi (men det kan
> vi lige mailes ved om).

Jeps!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

hornsved@post6.tele.~ (12-03-2007)
Kommentar
Fra : hornsved@post6.tele.~


Dato : 12-03-07 17:04

> Det er begge dele. Har den kørt mindre end 6000 km, eller er det under
> ½ siden den var indregistreret første gang, så tæller den som ny.

Hmmh - det kan godt være det var en smutter, men jeg har selv
importeret, toldsynet og indregistreret en 4 år gl. MC med 2800 km på
tælleren, uden problemer. Afgiften blev fastsat efter cykler til salg
på DBA, med tilsvarende alder, men med noget større km-tal.

Mvh
Hornsved
TRX 850


Jan Bachman (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Jan Bachman


Dato : 14-03-07 08:07

On 12 Mar 2007 09:03:42 -0700, hornsved@post6.tele.dk wrote:

>Hmmh - det kan godt være det var en smutter, men jeg har selv
>importeret, toldsynet og indregistreret en 4 år gl. MC med 2800 km på
>tælleren, uden problemer. Afgiften blev fastsat efter cykler til salg
>på DBA, med tilsvarende alder, men med noget større km-tal.

Så er du sluppet billigt
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=134400&vID=201353&i=2#i134400

/Jan

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste