Ud af hulen og frem med nøglen Brrrooouumm~
Fra : Eg Egemarke

Dato : 10-03-07 15:55

Ja så skinnede solen højt over skåne idag og
forårkildemavefornemmelsenafsnurrendekrumtapogpeljstænger, kunne ikke
længere ignoreres Så frem med nøgler startbooster og kabler og
dieselstart....
Satte nøglen i og drejede, mens jeg tænkte at den sikkert dårligt nok kunne
få lys i olielampen.
Men HOST HOST og brrroooouuummm sagde tøsen og sprang igang som havde vi
trillet sidste tur igår.
Jeg havde ikke rørt hende siden november sidste år. Så jeg blev glad, og
kunne pakke alt mit hjælpe udstyr sammen igen ubrugt. Det er rart når Honda
tøsen bare VIRKER....

Måske bliver det til en lille smuttur imorgen
Kan ikke vente

MvH Eg

Fra : Bongo

Dato : 10-03-07 16:08

> Måske bliver det til en lille smuttur imorgen
> Kan ikke vente
>
> MvH Eg

Ak ja,ak ja. Jeg havde de samme drømme igår, vejrudsigten sagde sol i
weekenden og rigtig meget sol mandag. Vi skal helt op og runde 15 grader her
og der i løbet af den kommende uge. MEN en eller anden frygtsom
beslutningstager med et meget stort saltlager, sendte saltbøsserne ud i
næsten hele landet natten til lørdag. Så ikke nok med at der ligger salt på
vejene igen, vi skal også igennem 5 kedelige dage med sol inden det bliver
regnvejr igen. Helt ærlig, hvor farlig var den smule nattefrost når vejene
nu _var_ tørre.

Vh Bongo
Som er luntet ind i stuen igen hvor han sidder og venter.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-03-07 16:21

> [...]
> regnvejr igen. Helt ærlig, hvor farlig var den smule nattefrost når vejene

kvoten skal vel bruges for de kan få samme mængde salt til rådighed næste år
?

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Bongo

Dato : 10-03-07 16:45

> kvoten skal vel bruges for de kan få samme mængde salt til rådighed næste
> år ?

Jeg kender godt det argument, men er det virkelig sandt?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-03-07 16:56

> Jeg kender godt det argument, men er det virkelig sandt?

ved det ikke, det var ment som en joke
Kan huske vi kørte ture i militæret, for at brænde diesel af, håber ikke det
er sådan i saltbranchen

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
PS: hvis man taber et tændrør så det lander omvendt i hullet på en CBR1K,
kan man fiske det op med et stykke haveslange
Man bliver vel kreativ....

Fra : SB

Dato : 10-03-07 22:06

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> ved det ikke, det var ment som en joke
> Kan huske vi kørte ture i militæret, for at brænde diesel af, håber ikke
> det er sådan i saltbranchen

For en del år siden skulle en af mine kammerater rense alle vejbrønde langs
en kommunal vej, som 4 mdr efter blev gravet op og gjort bredere.
han skulle være færdig så regningen kunne nå at være modtaget inden jul.
Det var fordi at de skulle have brugt nogen penge så de ikke blev beskåret i
deres budget året efter

Søren

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-03-07 11:09

> Kan huske vi kørte ture i militæret, for at brænde diesel af,

????

Hvor gammel er du? Den slags er ikke foregået siden tredserne!!!!

Thore

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-03-07 15:49

> ????
>
> Hvor gammel er du? Den slags er ikke foregået siden tredserne!!!!
>
> Thore

der var jeg ikke født, men vi gjorde det alligevel.
Min ene bror som var på samme kaserne oplevede det samme...

Mon sergenterne har taget pis på os ?
Vi havde vitterligt intet formål med den kørsel.

Fra : Armand

Dato : 11-03-07 16:20

> der var jeg ikke født, men vi gjorde det alligevel.
> Min ene bror som var på samme kaserne oplevede det samme...
> Vi havde vitterligt intet formål med den kørsel.

Det offentliges bogholderi er meget stift. Således er det først i løbet af
de 10 år jeg har været involveret i ungdomsarbejde at noget så
revolutionerende som at kunne overføre budgetoverskud til efterfølgende år
(i kommunale termer: "at låne af sig selv") er gennemført!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-07 10:09

Thomas Jensen wrote:

> der var jeg ikke født, men vi gjorde det alligevel.
> Min ene bror som var på samme kaserne oplevede det samme...
>
> Mon sergenterne har taget pis på os ?
> Vi havde vitterligt intet formål med den kørsel.

Sikker på det ikke var 'rutineringskørsel' - for at få lov til at køre
med personel på ladet? (20 timer)

--
Squish
VFR750F

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 14-03-07 22:29

Thomas Jensen wrote:

> Mon sergenterne har taget pis på os ?
> Vi havde vitterligt intet formål med den kørsel.

100% sikkert (med mindre de selv ikke har har fattet noget - var I
infanterister?)..

Hvor mange penge forsvaret har at gøre med er politisk bestemt, iøvrigt
for en 4-årig periode af gangen...

Thore

Fra : André S Hansen

Dato : 10-03-07 20:21

> Så ikke nok med at der ligger salt på
>
> kvoten skal vel bruges for de kan få samme mængde salt til rådighed næste
> år ?

Yep 7 grader, og de salter aligevel, og der kommer ikke frost, de skulle
have tæsk, med en usaltet spegepølse

André S Hansen

Fra : Kent

Dato : 10-03-07 19:35

Bongo skrev:

> [...]
> regnvejr igen. Helt ærlig, hvor farlig var den smule nattefrost når vejene
Det virkede ikke særlig koldt i morgen kl. 4.30, da jeg kørt på
arbejdet. På det tidspunkt var det alligevel for sent at ombestemme mig,
men jeg ville nok have holdt den under de 110 km/t på motorvejen, hvis
jeg havde vidst, at der lige var saltet.

--

Kent

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-03-07 16:56

On Sat, 10 Mar 2007 15:54:36 +0100, "Eg Egemarke"
<egemarke@hotmail.com> wrote:

Hej Eg.

>Ja så skinnede solen højt over skåne idag og
>forårkildemavefornemmelsenafsnurrendekrumtapogpeljstænger, kunne ikke
>længere ignoreres Så frem med nøgler startbooster og kabler og
>dieselstart....

Samme her i nordsjælland.
Jeg gik og sparkede lidt i jorden og besluttede så at køre en tur på
min nyrestaurerede NSU Max - Den holdt yderst
Hjemme igen efter 25 Km på den, lidt mere sparken i jorden.
Fa'me nej.
Nu var der ikke noget der holdt i vejen, så Paso'en så dagens lys for
første gang i år.
Åbne for benzinen, et par vrid på gashåndtaget (Paso'en har aks.
pumpe) og et let tryk på starteren.
En hyggelig dyb lyd breder sig i krogen ved skrueskuret
Låse dørene, på med hatten og så af sted.
Åh, hvilken fryd - Der er en verden til forskel på NSU Max og Paso'en.
Ned til tanken og fylde op, og så ud på de små veje.
Bagers forårsopsang klinger svagt i baghovedet og lægger den fornødne
dæmper på morskaben.
På vejen møder jeg en ungersvend på en off-roader ---- Han har ikke
læst Bagers opsang, men han har det tilsyneladende sjovt
Det med de vilde udskejelser begrænser nu sig selv.
Der ligger stadig megen grus på bejbanen, og smeltevandet flyder i
stride strømme.
Nå, pyt - Bare det at kunne trille en tur er det hele værd, så jeg
triller nogenlunde adstadigt en tur på godt 50 Km.
Nu sidder jeg så her og knaster lidt i tasterne og glæder mig til at
komme ud igen.
De lover sol og op til 15 grader i morgen - Hvis det er rigtigt får
den lige en tur til i morgen.
Vi får se.
Hav en god season - Vi ses derude.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Luffe

Dato : 11-03-07 00:06

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nå, pyt - Bare det at kunne trille en tur er det hele værd, så jeg
> triller nogenlunde adstadigt en tur på godt 50 Km.

Bare flyt til Sydfyn, der er vinter et ukendt begreb :)

Luffe (Honda CX500C og CX650E)

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-03-07 03:53

Luffe wrote:
> "Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
>
> Bare flyt til Sydfyn, der er vinter et ukendt begreb :)
>
> Luffe (Honda CX500C og CX650E)

Hmm og alligevel skriver Bongo at de lige har saltet hernede? Han er fra
Tåsinge af. :)

Jeg ved ikke selv om der ligger salt eller ej, bor i Svendborg, men
koncentrerer mig mere om at finde en cykel at købe, end om der er saltet
eller ej :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bongo

Dato : 11-03-07 06:44

> [...]
>
> Jeg ved ikke selv om der ligger salt eller ej, bor i Svendborg, men
> koncentrerer mig mere om at finde en cykel at købe, end om der er saltet

Her er helt bestemt saltet ifølge vores sædvanlige kilde:
http://www.vintertrafik.dk/start.asp?file=contentsaltning
Fyn var både rød og gul igår og følgelig grøn idag. Du må vist hellere
skylle cyklen Luffe :)

Vh Bongo

Fra : Luffe

Dato : 11-03-07 11:14

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.vintertrafik.dk/start.asp?file=contentsaltning
> Fyn var både rød og gul igår og følgelig grøn idag. Du må vist hellere

Godt ord igen.. Salt eller ej. Vil nu alligevel køre en tur i eftermiddag
og så vaske/polere bagefter :)
Løftet venstre herfra.

Luffe (Honda CX500C og CX650E)