|
| BMW F800ST Fra : Søren Normann Rasmus~ |
Dato : 09-03-07 18:21 |
|
Hej
Er der nogen som kender til den nye model fra BMW?
Er der nogen som har nogle link til test eller artikler om den?
Er den pengene værd eller skal jeg gå efter noget andet?
Er det at betragte som en rigtig BMW??
Hvordan er BMW's kvalitet - kan det betale sig at give alle de penge ekstra
eller er det bare bedre
at gå efter en japaner?
h Søren
| |
Claus Rittig (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 09-03-07 18:58 |
|
"Søren Normann Rasmussen" <maj-123soren@oncable.dk(fjern123)> skrev i en
meddelelse news:45f19760$0$52096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvordan er BMW's kvalitet - kan det betale sig at give alle de penge
> ekstra eller er det bare bedre
> at gå efter en japaner?
Der er også forskel på kvalitetsniveau'et på japanere!
I virkeligheden er det nok mest Rotax' kvalitet du skal spørge til, for
motoren er lavet af Rotax. Og Rotax plejer at holde et meget højt niveau.
Rotax har leveret motorer til et utal af motorcykel fabrikanter, KTM,
Hercules, Zündapp, Aprilia, Bombardier osv.
Rittig
| |
Kim Svensson (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Kim Svensson |
Dato : 09-03-07 20:37 |
|
Ja Rotax og BMW har det til fælles at de har noget med fly motorer at
gøre, og her er der jo ikke plads til mange fejl.
MVH
Kim
BMW R100RS
MZ ETZ 251 Saxon
On Fri, 9 Mar 2007 18:57:49 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:
>"Søren Normann Rasmussen" <maj-123soren@oncable.dk(fjern123)> skrev i en
>meddelelse news:45f19760$0$52096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Hvordan er BMW's kvalitet - kan det betale sig at give alle de penge
>> ekstra eller er det bare bedre
>> at gå efter en japaner?
>
>Der er også forskel på kvalitetsniveau'et på japanere!
>
>I virkeligheden er det nok mest Rotax' kvalitet du skal spørge til, for
>motoren er lavet af Rotax. Og Rotax plejer at holde et meget højt niveau.
>Rotax har leveret motorer til et utal af motorcykel fabrikanter, KTM,
>Hercules, Zündapp, Aprilia, Bombardier osv.
>
>Rittig
>
| |
SmaRTrxxv (09-03-2007)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 09-03-07 21:50 |
|
Kim Svensson wrote:
> Ja Rotax og BMW har det til fælles at de har noget med fly motorer at
> gøre, og her er der jo ikke plads til mange fejl.
>
He he...
Har selv en Aprilia RSV Mille fra ´99
Fed MC, den kører fantastisk, når den kører..
Håber deres flymotorer er mere stabile
Thore
| |
Snusken (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Snusken |
Dato : 10-03-07 07:25 |
|
> Ja Rotax og BMW har det til fælles at de har noget med fly motorer at
> gøre, og her er der jo ikke plads til mange fejl.
Nemlig, jeg anskaffet mig en original MZ500, som er en ETZ 251 men med
Rotax 494 cc motor (incl. e-starter !) også kendt fra BMW, KTM, Aprilia
osv.
Den trækker pænt cykel+Velerox sidevognen med top underholdningsværdi
mvh ERIk
| |
Torben Scheel (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-03-07 21:57 |
|
Claus Rittig wrote:
> Der er også forskel på kvalitetsniveau'et på japanere!
>
> I virkeligheden er det nok mest Rotax' kvalitet du skal spørge til, for
> motoren er lavet af Rotax. Og Rotax plejer at holde et meget højt niveau.
> Rotax har leveret motorer til et utal af motorcykel fabrikanter, KTM,
> Hercules, Zündapp, Aprilia, Bombardier osv.
>
Er de ikke også kæmpestore i go-kart?
--
vh
Torben
| |
Claus Rittig (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 09-03-07 23:00 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45f1ca1a$0$13965$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> I virkeligheden er det nok mest Rotax' kvalitet du skal spørge til, for
>> motoren er lavet af Rotax. Og Rotax plejer at holde et meget højt niveau.
>> Rotax har leveret motorer til et utal af motorcykel fabrikanter, KTM,
>> Hercules, Zündapp, Aprilia, Bombardier osv.
>>
> Er de ikke også kæmpestore i go-kart?
Hey - jeg påtog mig ikke at remse alle deres produktområder op!
De er en af europas største motorproducenter, de laver motorer til RIGTIG
mange ting. Også gokarts.
Rittig
| |
Perminator (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Perminator |
Dato : 10-03-07 00:05 |
|
>> Hvordan er BMW's kvalitet - kan det betale sig at give alle de penge
>> ekstra eller er det bare bedre
>> at gå efter en japaner?
> I virkeligheden er det nok mest Rotax' kvalitet du skal spørge til, for
> motoren er lavet af Rotax. Og Rotax plejer at holde et meget højt niveau.
> Rotax har leveret motorer til et utal af motorcykel fabrikanter, KTM,
> Hercules, Zündapp, Aprilia, Bombardier osv.
BMWs kvalitet og detaljer er noget særligt. Jeg har aldrig prøvet F800ST,
men kun siddet på den i Herning, og er alligevel helt solgt.
Gruby har øffet lidt om at det varede længe, før der var styr på
motorstyring og indsprøjtning på F650, og gav mig det råd at se tiden an med
de første modeller af F800. (Begge med Rotax-motor).
Der er ikke så mange anmeldelser og erfaringer endnu, med en ny cykel, så
det er nok værd at følge med i anmeldelser og kommentarer, når modellen for
alvor kommer til at lægge kilometer bag sig til sommer.
For mig er den et rigtig godt bud på letvægts-touring, og daglig transport.
Motorens moment på 8,8 Kgm er stort for 800ccm-klassen.
vh
--
"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057
| |
Ukendt (14-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-03-07 23:13 |
|
On Sat, 10 Mar 2007 00:05:16 +0100, Perminator wrote:
> BMWs kvalitet og detaljer er noget særligt. Jeg har aldrig prøvet F800ST,
> men kun siddet på den i Herning, og er alligevel helt solgt.
Ska vi no æ lie, plastdækslet som skal forestille "tanken" raslede, og
gnavede i kåben, lød faktisk af firser VW plast. Jeg forestiller mig at
"tanken" lynhurtigt vil komme til at se "plastgammel" ud. Og tanktaske skal
stroppes på. :-/
Men siddestillingen passer også mig fremragende for S modellens
vedkommende.
> For mig er den et rigtig godt bud på letvægts-touring, og daglig transport.
> Motorens moment på 8,8 Kgm er stort for 800ccm-klassen.
Og så med dansk/norsk stel fra Tønder
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Perminator (15-03-2007)
| Kommentar Fra : Perminator |
Dato : 15-03-07 22:45 |
|
Top post:
Orla? Hvor vil du hen?
Jeg genkender andet end mine egne citater?
Jeg kan ikke svare på svar, som jeg ikke kender spørgsmålet eller udsagnet
på??
Jeg er bekendt med, hvor de limede aluminiumsdele bliver produceret, a la´
Lotus Elite.
venlig hilsen Per.
By the way? Skal vi rundt om Limfjorden i foråret? Jeg vil give det en en
høj prioritet. Kun ultimative meldinger fra samleveren vil kunne forhindre
et sådant tiltag.
venlig hilsen Per
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:189zdjeyz9z8r.k5vqta3p9cq5$.dlg@40tude.net...
> On Sat, 10 Mar 2007 00:05:16 +0100, Perminator wrote:
>
>
>> BMWs kvalitet og detaljer er noget særligt. Jeg har aldrig prøvet
>> F800ST,
>> men kun siddet på den i Herning, og er alligevel helt solgt.
>
> Ska vi no æ lie, plastdækslet som skal forestille "tanken" raslede, og
> gnavede i kåben, lød faktisk af firser VW plast. Jeg forestiller mig at
> "tanken" lynhurtigt vil komme til at se "plastgammel" ud. Og tanktaske
> skal
> stroppes på. :-/
>
> Men siddestillingen passer også mig fremragende for S modellens
> vedkommende.
>
>> For mig er den et rigtig godt bud på letvægts-touring, og daglig
>> transport.
>> Motorens moment på 8,8 Kgm er stort for 800ccm-klassen.
>
> Og så med dansk/norsk stel fra Tønder
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
>
| |
Ukendt (16-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-03-07 08:46 |
|
On Thu, 15 Mar 2007 22:44:37 +0100, Perminator wrote:
> Top post:
> Orla? Hvor vil du hen?
> Jeg genkender andet end mine egne citater?
Nej da, jeg citerer kun dig, og det var for "BMWs kvalitet og detaljer er
noget særligt". Og der er jeg bare ikke enig. Vi skal helt tilbage til midt
tresserne for at kunne tale om en overlegen BMW kvalitet, nu om dage lever
BMW "bare" længe ligesom alt andet.
Vi skal limfjorden rundt ja vi ska' desværre skal jeg have kortet noget af
det sjove af turen, ellers bliver det for langt for en dag
Og så har der været lidt snak om hvorvidt d. 21. april er for tidligt for
evt. telt overnattende ?? Dette så op imod hvor mange der allerede _har_
sat kryds i kalenderen. :-|
Vi vender snarest tilbage..... Og skulle det gå helt aht. så laver vi
da bare en tur mere for dem som ikke kan være med første gang
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Torben Scheel (16-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 16-03-07 09:29 |
|
Orla Pedersen wrote:
>
> Og så har der været lidt snak om hvorvidt d. 21. april er for tidligt for
> evt. telt overnattende ?? Dette så op imod hvor mange der allerede _har_
> sat kryds i kalenderen. :-|
>
> Vi vender snarest tilbage..... Og skulle det gå helt aht. så laver vi
> da bare en tur mere for dem som ikke kan være med første gang
>
Hvis det gør nogen forskel, så er den 21/4 den dag jeg skal se ørkenens
sønner i glassalen (i tivoli (det i københavn)) - så det er det
ultimative dilemma. Jeg er kommet frem til at jeg må melde afbud til
nordjylland rundt d. 21/4 - ellers skulle jeg fange molslinien kl ca.
14:00, såeh. Bliver der en senere chance er jeg sikkert med.
BTW : hjul og kronrørslejer er skiftet på FJ'eren, og lakreparationen
godt på vej.
--
vh
Torben
| |
Perminator (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Perminator |
Dato : 17-03-07 23:59 |
|
Hej Orla
> Nej da, jeg citerer kun dig, og det var for "BMWs kvalitet og detaljer er
> noget særligt". Og der er jeg bare ikke enig. Vi skal helt tilbage til
> midt
> tresserne for at kunne tale om en overlegen BMW kvalitet, nu om dage lever
> BMW "bare" længe ligesom alt andet.
Tjah - uenighed - jeg er stadig solgt, men kan sagtens besinde mig, til
modellen har fået et par år og noget mere underbygget kritik på bagen, som
andre har rådet mig til.
> Vi skal limfjorden rundt ja vi ska' desværre skal jeg have kortet noget af
> det sjove af turen, ellers bliver det for langt for en dag
> Og så har der været lidt snak om hvorvidt d. 21. april er for tidligt for
> evt. telt overnattende ?? Dette så op imod hvor mange der allerede _har_
> sat kryds i kalenderen. :-|
> Vi vender snarest tilbage..... Og skulle det gå helt aht. så laver vi
> da bare en tur mere for dem som ikke kan være med første gang
Det eneste der kan holde mig væk fra turen er salt på vejene. Jeg frygter
ikke en overnatning i HD-teltet med hurtig rejsning Det er kun et
spørgsmål om at have nok JensLynere at trække på
Iøvrigt, som opfølgning på et spørgsmål fra mig for et år siden om wobling
ved langsom kørsel på CXeren, pegede du på mulighed for slør i bagsvingerens
lejring som sandsynlig eller mulig årsag.
Jeg fik endelig anskaffet en brugt tysk værkstedsmanual samt en ny Haynes
manual på stumpemarkedet i dag. Heri er der anvisninger på sammenspænding,
med tilhørende momenter, af bagsvingerens lejer, som vi jo fandt ud af var
koniske.
I forbindelse med forårsklargøringen vil jeg gøre dette efter anvisnigerne,
uden at gå ind i en nøjere vurdering (adskillelse) af slid og slør.
Samtidig monterer jeg en nyanskaffet bro på forgaffelbenene. Hvis woblingen
så er forsvundet, har jeg henstand, indtil CXeren skal skilles ordentligt
ad, hvilket først sker, når værksted bliver færdigt.
vh Per
--
"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057
| |
Peter (18-03-2007)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 18-03-07 19:20 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:wvqsirpr96s3$.o8u51z1pdgmv.dlg@40tude.net...
>
> Vi skal limfjorden rundt ja vi ska' desværre skal jeg have kortet noget af
> det sjove af turen, ellers bliver det for langt for en dag
>
> Og så har der været lidt snak om hvorvidt d. 21. april er for tidligt for
> evt. telt overnattende ?? Dette så op imod hvor mange der allerede _har_
> sat kryds i kalenderen. :-|
Turen skal selvfølgelig rykkes til d. 28. april, så har jeg nemlig også
mulighed for at deltage
--
Peter
FJR1300A & NTV650
| |
Hans Posselt (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Hans Posselt |
Dato : 09-03-07 21:47 |
|
Jeg har prøvet en kortere tur på ovenstående model - og jeg var positiv
overrasket. En kvik, letkørt mc med karrakter. En ny måde at tænke
motorcykel på. Det er selvfølgelig spændende om tandremstrækket holder i
længden, men når det kan holde på en Harley, kan det vel også holde på BMW.
BMWén scorer gode tests i fagtidsskrifter , kun Tommy Rønn er negativ, men
det gælder vist for alle BMWer. Kun synes jeg finish er lidt rå - upoleret
aluminiumsdele.
Hans
R 1200 rt
"Søren Normann Rasmussen" <maj-123soren@oncable.dk(fjern123)> skrev i en
meddelelse news:45f19760$0$52096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Er der nogen som kender til den nye model fra BMW?
> Er der nogen som har nogle link til test eller artikler om den?
> Er den pengene værd eller skal jeg gå efter noget andet?
> Er det at betragte som en rigtig BMW??
>
> Hvordan er BMW's kvalitet - kan det betale sig at give alle de penge
> ekstra eller er det bare bedre
> at gå efter en japaner?
>
> h Søren
>
>
| |
Ukendt (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-03-07 23:41 |
| | |
Søren Normann Rasmus~ (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Søren Normann Rasmus~ |
Dato : 10-03-07 00:02 |
| | |
Ukendt (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-03-07 00:10 |
| | |
Morten D (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Morten D |
Dato : 10-03-07 12:15 |
|
"Søren Normann Rasmussen" skrev i en meddelelse >
>
> Er der nogen som kender til den nye model fra BMW?
Jeg trillede en kort tur på en F800S - og når jeg siger kort, er det fordi
den for mig var et skuffende bekendtskab. Knævinklen var alt for skarp til
min smag (det skulle dog være bedre på ST-udgaven). Motorstyringen var
elendig konfigureret. Jeg kunne ikke genkende de forskellige rosende
kritiker der har været i div. mc-blade. Derfor afleverede jeg pænt cyklen
igen.
> Er den pengene værd eller skal jeg gå efter noget andet?
Som altid når man skal købe nyt "legetøj" - prøv, prøv, prøv og atter prøv!
Jeg vil anbefale dig også at prøve en Honda CBF 1000. Den er efter min
mening alt for undervuderet og forstår ikke helt hvorfor der ikke kører
flere rundt. Havde jeg pengene, er det helt klart den jeg ville vælge. Den
passer mig helt perfekt og så har den et helt forrygende træk i de lave
omdrejninger og på intet tidspunkt lyder motoren anstrengt. Motorstyringen
er efter min mening helt perfekt.
VenligST,
Morten
| |
Thomas (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 10-03-07 15:45 |
|
Kan ikke være mere enig. Den Honda er rigtig god.
Jeg har kun prøvesiddet BMW'en og sidder heller ikke alt for godt. Og jeg
kan ikke lade være med at betragte finishen på den Rotaxmotor. Den er meget
dårligt malet og en en lys alu-farve, der efter min smag giver motorcyklen
et billigt look.
Man får væsentligt mere motorcykel med Honda'en, men selvfølgelig vil ens
morfar bedre kunne associere sig med BMW'en, som han så tysken på under
krigen...
Remtrækket på BMW'en er dog interessant.
/Ths
| |
Western (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Western |
Dato : 10-03-07 16:23 |
|
news:45f19760$0$52096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Er der nogen som kender til den nye model fra BMW?
Som så mange andre har jeg også kun prøvesiddet den på udstilling. Og det
føltes rigtig godt.
Ifølge Motorrad lyder den meget lig boksermotorerne. Og gearskiftet får hård
kritik for at lyde som om alt er ved at falde fra hinanden når man skifter!
Får de styr gearkassen ku' den godt friste mig.
mvh.
Leif Westen
| |
Kent (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Kent |
Dato : 10-03-07 19:53 |
|
Søren Normann Rasmussen skrev:
> Hej
>
> Er der nogen som kender til den nye model fra BMW?
> Er der nogen som har nogle link til test eller artikler om den?
> Er den pengene værd eller skal jeg gå efter noget andet?
> Er det at betragte som en rigtig BMW??
>
> Hvordan er BMW's kvalitet - kan det betale sig at give alle de penge ekstra
> eller er det bare bedre
> at gå efter en japaner?
MCN ( http://www.motorcyclenews.com/) testede F800 op i mod en Honda VFR,
og de var vildt begejstret over BMWen. Uden dog at være blind for dens
fejl, hvor prisen er en. Og BMW stupide blinksystem med tre knapper er
en anden.
Problemerne med indsprøjtningssystemet og gearkassen, som på
forproduktionsmaskine blev ikke nævnt, så vidt jeg husker. Desværre har
jeg givet min svorger numret, og kan derfor ikke læse op igen.
Jeg har selv en BMW R 1150 R og ville langt hellere have F800, hvis
ellers pengene havde været til stede.
--
Kent
| |
Ukendt (11-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-03-07 11:30 |
| | |
Ukendt (11-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-03-07 11:36 |
| | |
|
|