|
| Montering af Tomtom rider Fra : Bongo |
Dato : 04-03-07 12:32 |
|
Hej NG
Jeg er ved at købe en Tomtom Rider til TDMen. Jeg har selvfølge pløjet
samtlige tests og rewievs igennem inde beslutningen om at det skulle være en
Rider. Et spørgsmål står dog uafklaret. Den kan fodres med strøm fra
batteriet og der medfølger et ledningssæt til formålet, men der følger ikke
nogen sikring med. Så opgaven er: find og køb en sikring og holder til samme
og monter den den et fornuftigt sted. Men hvor? Det virker som en dårlig
løsning at sætte den direkte på batteriet, som jeg ser det ville det være
noget mere elegant hvis der er strøm på Tomtom-en når der kommer tænding på.
Er der nogen med erfaring på området der vil udbrede sig lidt?
Vh Bongo
TDM 900a 2006
| |
Armand (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 04-03-07 12:51 |
|
"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse
news:45eaae2a$0$8169$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> ..................Den kan fodres med strøm fra batteriet og der medfølger
> et ledningssæt til formålet, men der følger ikke nogen sikring med. Så
> opgaven er: find og køb en sikring og holder til samme og monter den den
> et fornuftigt sted. Men hvor? Det virker som en dårlig løsning at sætte
> den direkte på batteriet, som jeg ser det ville det være noget mere
> elegant hvis der er strøm på Tomtom-en når der kommer tænding på.
> Er der nogen med erfaring på området der vil udbrede sig lidt?
>
Uden at kende nærmere til TDM'en skulle det undre mig meget om , der på en
så moderne motorcykel, ikke er en "udstyrs" eller "disp." -sikring i boxen
:-/
Ellers monterer du blot ledningerne incl. "indskudssikring" på
hovedsikringen istedet!
--
Armand.
| |
Erling Christensen (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Erling Christensen |
Dato : 04-03-07 14:12 |
|
On Sun, 4 Mar 2007 12:31:45 +0100, "Bongo" <askfor@address.com> wrote:
>Hej NG
>
>Jeg er ved at købe en Tomtom Rider til TDMen. Jeg har selvfølge pløjet
>samtlige tests og rewievs igennem inde beslutningen om at det skulle være en
>Rider. Et spørgsmål står dog uafklaret. Den kan fodres med strøm fra
>batteriet og der medfølger et ledningssæt til formålet, men der følger ikke
>nogen sikring med. Så opgaven er: find og køb en sikring og holder til samme
>og monter den den et fornuftigt sted. Men hvor? Det virker som en dårlig
>løsning at sætte den direkte på batteriet, som jeg ser det ville det være
>noget mere elegant hvis der er strøm på Tomtom-en når der kommer tænding på.
>
>Er der nogen med erfaring på området der vil udbrede sig lidt?
>
>Vh Bongo
>TDM 900a 2006
Sidste år havde jeg min TT Rider monteret sammen med alarmen på en
fælles sikring som er direkt tilsluttet batteriet....
Jeg har så I år lavet det om, da det kan være et problem med strøm
hele tiden, her tænker jeg på at den kan tømme batteriet hvis man
glemmer at slukke den, og at der kan give problemer når man sætter den
i holderen når der allerede er strøm på...
Min TT Rider har været til Rep. pga. af ødelagt kontaktflader, hvilket
formedenligt skyldes vibrationsslid eller knister når man sætter den I
eller pga at vibrationerne får TT Rider til at slippe kontakterne...
TT har ikke oplyst mig hvad de tror det skyldes, blot sendt mig en
anden TT Rider og Holder...
Nu har ejg monteret den sådan, at strømmen trækkes via
instrumentpanelet og er dermed samlet I et stik for sig selv, så hvis
instrumetpanlet skal ud, så kan jeg skulle det af med et stik.... let
og elegant... Da strømmen/lyset først er på når jeg drejer
tændingsnøglen, er får TT Rider ikke strøm før....
Mvh
Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk
| |
Martin Sørensen (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 04-03-07 14:41 |
|
> Jeg er ved at købe en Tomtom Rider til TDMen. Jeg har selvfølge pløjet
> samtlige tests og rewievs igennem inde beslutningen om at det skulle
> være en Rider. Et spørgsmål står dog uafklaret. Den kan fodres med
> strøm fra batteriet og der medfølger et ledningssæt til formålet, men
> der følger ikke nogen sikring med. Så opgaven er: find og køb en
> sikring og holder til samme og monter den den et fornuftigt sted.
Eller tilslut den et sted, som allerede har en sikring foran sig, f.eks.
sammen med lyset. Der skal jo kun være strøm på TT'en, når der er tænding
på. Strømmen er ikke så høj, typisk op til 0,5A, så det er småting ifht.
lyset. Om spændingen er præcis og konstant betyder ikke så meget, da det er
en switch-mode konverter der sidder i holderen. Får den 10V i stedet for
14V, så trækker den blot lidt mere strøm, så TT'en altid får en fast
spænding.
> Men hvor? Det virker som en dårlig løsning at sætte den direkte på
> batteriet, som jeg ser det ville det være noget mere elegant hvis der
> er strøm på Tomtom-en når der kommer tænding på.
Ja, den tænder også af sig selv når der kommer spænding på.
> Er der nogen med erfaring på området der vil udbrede sig lidt?
Jeg har også en TT Rider, men jeg har endnu ikke sat forsyningsledningen
til. Jeg har dog et sæt varmehåndtag på cyklen med forsikring, så dens
forsyning kommer TT'en nok også til at være tilsluttet. Det er en ledning
direkte fra batteriet med en transistor imellem som virker som relæ og
slukker for forsyningen når der ikke er tænding på.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Peter (04-03-2007)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 04-03-07 21:17 |
|
"Bongo" <askfor@address.com> wrote in message
news:45eaae2a$0$8169$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Jeg er ved at købe en Tomtom Rider til TDMen. Jeg har selvfølge pløjet
> samtlige tests og rewievs igennem inde beslutningen om at det skulle være
> en Rider. Et spørgsmål står dog uafklaret. Den kan fodres med strøm fra
> batteriet og der medfølger et ledningssæt til formålet, men der følger
> ikke nogen sikring med. Så opgaven er: find og køb en sikring og holder
> til samme og monter den den et fornuftigt sted. Men hvor? Det virker som
> en dårlig løsning at sætte den direkte på batteriet, som jeg ser det ville
> det være noget mere elegant hvis der er strøm på Tomtom-en når der kommer
> tænding på.
>
> Er der nogen med erfaring på området der vil udbrede sig lidt?
Da jeg for to år siden monterede GPS på min mc, overvejede også at forbinde
den således at der kun var strøm på, når tændingen er slået til. Jeg valgte
heldigvis at forbinde den direkte til batteriet via en sikringholder (på
ledningen).
Jeg har siden kørt 60.000 km hvor jeg skønner GPS'en har været monteret de
40.000 km. og jeg er meget glad for at GPS'en ikke slukker hver gang jeg er
nødt til at afbryde tændingen. F.eks. ved tankning, ophold på rasteplads og
lignende. Jeg har aldrig haft problemer med at den har tappet batteriet.
--
Peter
FJR1300A & NTV650
| |
Erling Christensen (05-03-2007)
| Kommentar Fra : Erling Christensen |
Dato : 05-03-07 09:32 |
|
On Sun, 4 Mar 2007 21:16:35 +0100, "Peter" <fiktiv@invalid> wrote:
>
>"Bongo" <askfor@address.com> wrote in message
>news:45eaae2a$0$8169$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Hej NG
-snip-
>Jeg har siden kørt 60.000 km hvor jeg skønner GPS'en har været monteret de
>40.000 km. og jeg er meget glad for at GPS'en ikke slukker hver gang jeg er
>nødt til at afbryde tændingen. F.eks. ved tankning, ophold på rasteplads og
>lignende. Jeg har aldrig haft problemer med at den har tappet batteriet.
Nu slukker TT Rider ikke når du afbryder tændringen og tager nøglen
ud.... den kører blot videre på det interne batteri til der ikke er
mere strøm på, og det skulle række til 3-4 timer uden problemer...
Det er noget lettere direkt til batteriet end og finde en vej igennem
elnettet, og jo nyere MC'er, så mere sårbar er det og montere andet
udstyr...
Mvh
Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk
| |
Peter (05-03-2007)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 05-03-07 16:14 |
|
"Erling Christensen" <pointman@fabel.dk> wrote in message
news:f4lnu21jveb0hsdu5jpksqqaqgq61i6a57@4ax.com...
>
>>Jeg har siden kørt 60.000 km hvor jeg skønner GPS'en har været monteret de
>>40.000 km. og jeg er meget glad for at GPS'en ikke slukker hver gang jeg
>>er
>>nødt til at afbryde tændingen. F.eks. ved tankning, ophold på rasteplads
>>og
>>lignende. Jeg har aldrig haft problemer med at den har tappet batteriet.
>
>
> Nu slukker TT Rider ikke når du afbryder tændringen og tager nøglen
> ud.... den kører blot videre på det interne batteri til der ikke er
> mere strøm på, og det skulle række til 3-4 timer uden problemer...
Så kan den jo fint monteres via tændingslåsen, hvis man blot kan undgå at
lave alt for meget "hærværk" på ledningsnettet.
--
Peter
FJR1300A & NTV650
| |
Erling Christensen (05-03-2007)
| Kommentar Fra : Erling Christensen |
Dato : 05-03-07 22:02 |
|
On Mon, 5 Mar 2007 16:13:33 +0100, "Peter" <fiktiv@invalid> wrote:
>
>"Erling Christensen" <pointman@fabel.dk> wrote in message
>news:f4lnu21jveb0hsdu5jpksqqaqgq61i6a57@4ax.com...
>>
>>>Jeg har siden kørt 60.000 km hvor jeg skønner GPS'en har været monteret de
>>>40.000 km. og jeg er meget glad for at GPS'en ikke slukker hver gang jeg
>>>er
>>>nødt til at afbryde tændingen. F.eks. ved tankning, ophold på rasteplads
>>>og
>>>lignende. Jeg har aldrig haft problemer med at den har tappet batteriet.
>>
>>
>> Nu slukker TT Rider ikke når du afbryder tændringen og tager nøglen
>> ud.... den kører blot videre på det interne batteri til der ikke er
>> mere strøm på, og det skulle række til 3-4 timer uden problemer...
>
>Så kan den jo fint monteres via tændingslåsen, hvis man blot kan undgå at
>lave alt for meget "hærværk" på ledningsnettet.
Det er derfor jeg har routet ledningen op til instumenterne og koblet
mig ind på Temperaturmåleren, ved og benytte kabelsko og skrue + og -
sammen med de respektive + og - forbindelser på instrumentet, har du
en forbindelse uden indgreb i el-nettet...
Mvh
Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk
| |
Bongo (05-03-2007)
| Kommentar Fra : Bongo |
Dato : 05-03-07 16:36 |
|
> Er der nogen med erfaring på området der vil udbrede sig lidt?
>
Mange tak for indlæggene allesammen. Jeg har fået lidt at arbejde med.
Desværre har jeg ikke endnu fundet en aux sikring som Armand foreslår på
TDMen. Det havde ellers været rart og nemt. Men jeg er heller ikke så god
til tyskemanualer :) Men jeg har fået lært en del om TDMens ledningsnet.
Vh Bongo
| |
Torben Scheel (06-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 06-03-07 07:15 |
|
Bongo wrote:
> Mange tak for indlæggene allesammen. Jeg har fået lidt at arbejde med.
> Desværre har jeg ikke endnu fundet en aux sikring som Armand foreslår på
> TDMen. Det havde ellers været rart og nemt. Men jeg er heller ikke så god
> til tyskemanualer :) Men jeg har fået lært en del om TDMens ledningsnet.
>
Så kigger du bare i den engelske :
http://jbx9.free.fr/TDM/index.php?show=_text&page=DL01
--
vh
Torben
| |
Bongo (06-03-2007)
| Kommentar Fra : Bongo |
Dato : 06-03-07 12:16 |
|
> Så kigger du bare i den engelske :
> http://jbx9.free.fr/TDM/index.php?show=_text&page=DL01
>
Jep, - a har været der. Desværre er ABS ikke beskrevet i 2004 versionen
hvilket i alvorlig grad forplumrer billedet (ABS medfører 2 sikringer mere)
og det er heller ikke brugermanualen der ligger der. Det er parts manualen.
Den kan da nok hjælpe på vej, men det havde nu været rart med en instruktion
der sagde noget med at: Hvis du ønsker at monterer ekstraudstyr såsom varme
i håndtagene, GPS etc. kan du monterer der her på punkt A.
Vh Bongo
| |
Torben Scheel (06-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 06-03-07 12:28 |
|
Bongo wrote:
>
> Jep, - a har været der. Desværre er ABS ikke beskrevet i 2004 versionen
> hvilket i alvorlig grad forplumrer billedet (ABS medfører 2 sikringer mere)
> og det er heller ikke brugermanualen der ligger der. Det er parts manualen.
Njah - servicemanualen. 475 sider bare for service er i øvrigt en hel
del
> Den kan da nok hjælpe på vej, men det havde nu været rart med en instruktion
> der sagde noget med at: Hvis du ønsker at monterer ekstraudstyr såsom varme
> i håndtagene, GPS etc. kan du monterer der her på punkt A.
Ja - gad vide om ikke der findes en reparationsmanual et sted? Ellers
burde en aux sikring være at finde på eldiagrammet hvis den findes - abs
eller ej. Og hvis den findes ville jeg forvente at den var navngivet i
sikringsboxen.
Sidste udvej er måske JBX's forum eller carpe TDM. Jeg ville nu nok bare
koble GPS'en på positionslyset eller lignende.
--
vh
Torben
| |
Bongo (06-03-2007)
| Kommentar Fra : Bongo |
Dato : 06-03-07 13:24 |
|
> Sidste udvej er måske JBX's forum eller carpe TDM. Jeg ville nu nok bare
> koble GPS'en på positionslyset eller lignende.
>
Det tror jeg også at det ender med. Direkte på batteriet kan være godt nok,
men som nævnt andetsteds er det nok ikke smart med spænding på når den af og
monteres på holderen hvilket sker hvergang jeg forlader maskinen. På en
anden side tror jeg ikke at den mangler strøm ved manglende tænding, så
burde den da begynde at forbruge på dens eget batteri som efter kørsel burde
være fuldt opladt eller er det 2 ting ?
Er der ikke noget med at du har varme i håndtagene?
Vh Bongo
| |
Torben Scheel (06-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 06-03-07 14:00 |
|
Bongo wrote:
> Det tror jeg også at det ender med. Direkte på batteriet kan være godt nok,
> men som nævnt andetsteds er det nok ikke smart med spænding på når den af og
> monteres på holderen hvilket sker hvergang jeg forlader maskinen. På en
> anden side tror jeg ikke at den mangler strøm ved manglende tænding, så
> burde den da begynde at forbruge på dens eget batteri som efter kørsel burde
> være fuldt opladt eller er det 2 ting ?
Huh?
Jeg tror at den indbyggede lader i GPS'en er _meget_ skånsom, så der
skal nok køres nogen timer hvis den er helt flad. Men det er et gæt.
Forstod jeg spørgsmålet korrekt?
> Er der ikke noget med at du har varme i håndtagene?
Nixen. Måske du tænker på Anders? Min er helt standard (endnu).
Varmehåndtag får jeg nok ikke brug for før TDM'en er gammel nok til
vinterkørsel. Probiker 3-fingerhandsker str. XXXL kan anbefales
Jeg lurer på centralstøtte, væltesikring og topboks (de originale
sidetasker er _ret_ brede på hillerødmotorvejens midterlinie) hvis der
skal investeres - hvid LED baglygte og hvide blinkglas hvis den skal
poppes lidt. Men det bliver der helt sikkert ikke råd til før Anne
Mettes CB'er er nylakeret
--
vh
Torben
| |
Bongo (06-03-2007)
| Kommentar Fra : Bongo |
Dato : 06-03-07 16:32 |
|
>
> Jeg tror at den indbyggede lader i GPS'en er _meget_ skånsom, så der skal
> nok køres nogen timer hvis den er helt flad. Men det er et gæt. Forstod
> jeg spørgsmålet korrekt?
Jep
>
>> Er der ikke noget med at du har varme i håndtagene?
>
> Nixen. Måske du tænker på Anders? Min er helt standard (endnu).
> Varmehåndtag får jeg nok ikke brug for før TDM'en er gammel nok til
> vinterkørsel. Probiker 3-fingerhandsker str. XXXL kan anbefales
>
Det må være Anders.
> Jeg lurer på centralstøtte, væltesikring og topboks (de originale
> sidetasker er _ret_ brede på hillerødmotorvejens midterlinie) hvis der
> skal investeres - hvid LED baglygte og hvide blinkglas hvis den skal
> poppes lidt. Men det bliver der helt sikkert ikke råd til før Anne Mettes
> CB'er er nylakeret
Bred røv på en TDM er når man som jeg monterer Givi tasker. He he, spøjs
følelse. Den bliver virkelig bred.
http://tdmxtz.kan.dk/phpBB2/album_pic.php?pic_id=106 Afgang fra Tåsinge til
sidste sommers klubmøde.
Centralstøtten skuffede mig, prisen er ellers pebret nok 2,2k. Men den står
meget stejlt og jeg føler mig utryk ved at forlade maskinen på
centralstøttefoden. Hvis der er et alternativ til den originaler er det
måske værd at overveje. Men du kan jo tjekke min ud i løbet af sommeren
inden du investerer.
| |
Torben Scheel (07-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 07-03-07 07:41 |
|
Bongo wrote:
> Bred røv på en TDM er når man som jeg monterer Givi tasker. He he, spøjs
> følelse. Den bliver virkelig bred.
> http://tdmxtz.kan.dk/phpBB2/album_pic.php?pic_id=106 Afgang fra Tåsinge til
> sidste sommers klubmøde.
Nah - det er svært at kåre en vinder (sær konkurrence anyway :
http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=14302&m=full
> Centralstøtten skuffede mig, prisen er ellers pebret nok 2,2k. Men den står
> meget stejlt og jeg føler mig utryk ved at forlade maskinen på
> centralstøttefoden. Hvis der er et alternativ til den originaler er det
> måske værd at overveje. Men du kan jo tjekke min ud i løbet af sommeren
> inden du investerer.
>
Det vil jeg gøre. Der gik et nyt originalt til ~800,- på ebay, det er
mere min prisklasse. 2200 er noget svineri - det er bare pulverlakeret
bøttejern.
--
vh
Torben
| |
Bongo (07-03-2007)
| Kommentar Fra : Bongo |
Dato : 07-03-07 17:39 |
|
>
> Nah - det er svært at kåre en vinder (sær konkurrence anyway :
> http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=14302&m=full
>
Ok, jeg kan se du er en værdig kompetant. :) Jeg har ellers altid opfattet
originaltaskerne som små, men man skal jo lære noget hver dag. Vi må afgøre
det når vi ses.
> Det vil jeg gøre. Der gik et nyt originalt til ~800,- på ebay, det er mere
> min prisklasse. 2200 er noget svineri - det er bare pulverlakeret
> bøttejern.
Jep, den ruster hvor malingen bliver slidt af!
| |
Torben Scheel (08-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 08-03-07 08:37 |
|
Bongo wrote:
>
> Ok, jeg kan se du er en værdig kompetant. :) Jeg har ellers altid opfattet
> originaltaskerne som små, men man skal jo lære noget hver dag.
Det er kun indeni - de er lavet 2-lags som en vintercampingvogn af
hensyn til smuglere og estætikere (lukkemekanismen er mellem lagene)
Til gengæld er de bikubeformede så der (næsten ikke) ikke kan være en
bærbar PC i den. Vær du glad for Givierne.
> Vi må afgøre det når vi ses.
Bakkeåbning? Nah - der gider jeg ikke være bred. Jeg lurer på Krusåturen.
>> Det vil jeg gøre. Der gik et nyt originalt til ~800,- på ebay, det er mere
>> min prisklasse. 2200 er noget svineri - det er bare pulverlakeret
>> bøttejern.
>
> Jep, den ruster hvor malingen bliver slidt af!
>
Jamen hvad havde du forventet?
Normalt giver oliespildet rustbeskyttelse nok, men den glæde har vi jo
ikke som Yamahaejere *ROFL*
--
vh
Torben
| |
Bongo (08-03-2007)
| Kommentar Fra : Bongo |
Dato : 08-03-07 22:14 |
|
>
> Bakkeåbning? Nah - der gider jeg ikke være bred. Jeg lurer på Krusåturen.
>
Kruså! Jeg køre stensikkert ned og fylder cola beholdningen op. :)
> Normalt giver oliespildet rustbeskyttelse nok, men den glæde har vi jo
> ikke som Yamahaejere *ROFL*
>
He he.
| |
Ukendt (08-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-03-07 23:11 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45ee5e7c$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Bongo wrote:
>> Centralstøtten skuffede mig, prisen er ellers pebret nok 2,2k. Men den
>> står meget stejlt og jeg føler mig utryk ved at forlade maskinen på
>> centralstøttefoden. Hvis der er et alternativ til den originaler er det
>> måske værd at overveje. Men du kan jo tjekke min ud i løbet af sommeren
>> inden du investerer.
>>
> Det vil jeg gøre. Der gik et nyt originalt til ~800,- på ebay, det er mere
> min prisklasse. 2200 er noget svineri - det er bare pulverlakeret
> bøttejern.
>
http://www.sw-motech.de/produkt/index.php?produkt_id=362&marken_id=103
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Bongo (08-03-2007)
| Kommentar Fra : Bongo |
Dato : 08-03-07 23:49 |
| | |
Torben Scheel (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-03-07 08:15 |
|
Bongo wrote:
>
> Det er da et bud, og prisen se da noget mere tilnærmelig ud.
>
Hepco Becker laver også et der ser ligeså flimset ud. Man får helt lyst
til at bukke et selv.
--
vh
Torben - bring out the torch and the brass
| |
CL (06-03-2007)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 06-03-07 18:42 |
|
Torben Scheel wrote:
>
> Njah - servicemanualen. 475 sider bare for service er i øvrigt en hel
> del
>
>
Er der ikke noget med at de 217 sider omhandler at lære at skifte gear,? ;)
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL
| |
J.C.Kløve (08-03-2007)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 08-03-07 09:46 |
|
On 8 Mar., 08:37, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Bongo wrote:
>
> > Ok, jeg kan se du er en værdig kompetant. :) Jeg har ellers altid opfattet
> > originaltaskerne som små, men man skal jo lære noget hver dag.
>
> Det er kun indeni - de er lavet 2-lags som en vintercampingvogn af
> hensyn til smuglere og estætikere (lukkemekanismen er mellem lagene)
>
> Til gengæld er de bikubeformede så der (næsten ikke) ikke kan være en
> bærbar PC i den. Vær du glad for Givierne.
>
> > Vi må afgøre det når vi ses.
>
> Bakkeåbning? Nah - der gider jeg ikke være bred. Jeg lurer på Krusåturen.
>
> >> Det vil jeg gøre. Der gik et nyt originalt til ~800,- på ebay, det er mere
> >> min prisklasse. 2200 er noget svineri - det er bare pulverlakeret
> >> bøttejern.
>
> > Jep, den ruster hvor malingen bliver slidt af!
>
> Jamen hvad havde du forventet?
> Normalt giver oliespildet rustbeskyttelse nok, men den glæde har vi jo
> ikke som Yamahaejere *ROFL*
>
nej olien bliver brændt af og sendt ud gennem udstødningen inden det
når at dryppe..right? *lol*
--
Dun@nt
| |
Torben Scheel (08-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 08-03-07 09:55 |
|
J.C.Kløve wrote:
>
> nej olien bliver brændt af og sendt ud gennem udstødningen inden det
> når at dryppe..right? *lol*
>
Selvfølgelig - samme princip som min hæderkronede FS1'er. Her har de
endda videreudviklet det så der er olietank over motoren
Har Suzuki fundet ud af at olien skal cirkulere i motoren så
knastakslerne ikke kører tørt?
--
vh
Torben
| |
|
|