Forsikring af mc uden plader på
Fra : henrikolsen@gmail.co~

Dato : 28-02-07 07:54

Jeg er ved at få en mc hjem fra Tyskland. Maskinen er betalt, men har
endnu ikke forladt forhandleren. Der vil gå en måned eller mere inden
jeg får betalt registreringsafgift og får den indregistreret / får
plader på i Danmark.

Så har jeg hørt mit forsikringsselskab (IF) om der er noget særligt
jeg skal være opmærksom på, og får så følgende at vide:

"Vi vil ikke kunne forsikre maskinen, før der er kommet plader på den,
så vi har ikke mulighed for at dække den under transport osv.

Du har desværre heller ikke mulighed for at tegne en forsikring der
dækker disse ting. Da det er et motorkøretøj, har vi først mulighed
for at dække for skader, tyveri osv når den er indregistreret i
danmark."

Meget overraskende for mig. Transport kan jeg forsikre separat hos
fragtmanden, men skader, tyveri osv. skal naturligvis være dækket ind
- også inden den får plader på.

Hvad gør man så?

Jeg kan næppe være første mand i denne ret normale importsituation.

/Henrik

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 28-02-07 08:06

On Tue, 27 Feb 2007 22:53:59 -0800, henrikolsen wrote:

> [...]
> - også inden den får plader på.
>
> Hvad gør man så?
>
> Jeg kan næppe være første mand i denne ret normale importsituation.

En mulighed kunne være at have den stående på et værksted/hos forhandler
hvor deres brand/tyveri forsikring kan dække. Det var hvad jeg gjorde, men
det var nu mest som følge af at have den vinter opbevaret.

--
// brian - SV1000S K6

Fra : Torben B

Dato : 28-02-07 15:47

<henrikolsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Prøv Thisted amt forsikring, de ville gerne dække min cykel.

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-02-07 16:46

"Torben B" <torbenbjerregaard@cable.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv Thisted amt forsikring, de ville gerne dække min cykel.

Dem har jeg også haft stor fornøjelse af, men - man skal bo i det rigtige
amt, og jeg tror ikke de gider tegne den bare for en måned.

Jeg tror jeg gav ca. 2000,- årligt for en værkstedsforsikring
(erhvervsforsikring, men det er uvæsentligt).

Rittig

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 21:04

On Wed, 28 Feb 2007 15:47:18 +0100, Torben B wrote:

> Prøv Thisted amt forsikring, de ville gerne dække min cykel.

Som retteligen nu hedder Thisted forsikring.

Og ja, de tegner tyveri og brand på uregistrerede køretøjer. Havde "fie"
forsikret sådan en uges tid indtil registreringen faldt på plads.

Men de er ikke specielt billige længere De blev desværre også opdaget
af de "dyre" kunder :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Armand

Dato : 28-02-07 20:00

> [...]
> vide:
> "Vi vil ikke kunne forsikre maskinen, før der er kommet plader på den,

Hvorfor skal alt her i livet forsikres?
En importeret motorcykel er da så billig at givne tab burde være
overskuelige :-/
Jeg fristes til at foreslå dig at lytte engang til Revoltage's
"Livsforsikring" :-|

--
Armand.

Fra : SB

Dato : 28-02-07 22:09

[...]

Sæt den ind i stuen så dækker din inbo hvis du siger du betragter den som
kunst
folk er jo småsære og hvad du betragter som kunst skal andre jo ikke
bestemme

Søren

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-02-07 23:06

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> writes:

> Sæt den ind i stuen så dækker din inbo hvis du siger du betragter
> den som kunst folk er jo småsære og hvad du betragter som kunst skal
> andre jo ikke bestemme

Virker den i praksis? Jeg kan sagtens følge princippet, men
forsikringsselskaberne har jo tit deres egne meninger om hvordan
tingene skal fungere :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : henrikolsen@gmail.co~

Dato : 03-03-07 18:47

On 28 Feb., 19:59, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:

> En importeret motorcykel er da så billig at givne tab burde være
> overskuelige :-/

Jeg synes nu nok at en næsten ny stor tysker repræsenterer så stor en
sum at en forsikring er relevant - i hvert fald for mig, som ikke har
pengetræer i haven.