Prototype på kommende DFM billedquizz
Fra : Armand

Dato : 25-02-07 12:52

På adressen:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1514
findes et billede af et motorcykelstel.
Stellet er i sine konstruktionsdetaljer så særegen at det burde kunne lade
sig gøre at genkende for nogle, men for tilfældet at det ikke bliver
tilfældet vil "sejren" gå til den der grundigst har kunnet beskrive detaljer
på stelopbygningen!

Kig på'ed og send mig svar privat - Billedet vil blive stående til næste
søndag (d: 4/3) hvor jeg håber at kunne levere et nyt hvis sværhedsgrad vil
være reguleret i.h.t. svarmængden på nærværende!

God fornøjelse.

/
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 13:09

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> søndag (d: 4/3) hvor jeg håber at kunne levere et nyt hvis sværhedsgrad
> vil være reguleret i.h.t. svarmængden på nærværende!

Den ser ikke dum ud, godt du ikke mistede modet med den første

For mig er den ikke let, lige nu ved jeg ikke hvad det er

Men jeg har jo tid, modtager du på overstående mailadresse?

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 25-02-07 13:51

"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Den ser ikke dum ud, godt du ikke mistede modet med den første
>
> For mig er den ikke let, lige nu ved jeg ikke hvad det er
>
> Men jeg har jo tid, modtager du på overstående mailadresse?

Jup!
Som sidst!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 25-02-07 13:15

Siden det drejer sig om en test/proto, så har jeg tilføjet en alternativ
opgave til vægtning af sværheds-niveauet.
For begge gælder det at sødag d. 4 marts er løse-frist!

--
Armand.

Fra : Ralph Køster

Dato : 25-02-07 13:37

Stammer fælgen ikke fra en Honda VFR 750 el 800 den med enkelt bagsvinger?

Bare mit gæt.

Ralph.

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-02-07 13:46

"Ralph Køster" <No-Em@il-To-see.dk> skrev i en meddelelse
> Stammer fælgen ikke fra en Honda VFR 750 el 800 den med enkelt bagsvinger?

Er det ikke snarere VFR400R?

Rittig

Fra : Armand

Dato : 25-02-07 13:59

"Ralph Køster" <No-Em@il-To-see.dk> skrev i en meddelelse
> Stammer fælgen ikke fra en Honda VFR 750 el 800 den med enkelt bagsvinger?
>
> Bare mit gæt.

Tjaeh :-/
Det er jo godt at det er en prototype og derved også en generalprøve:
HVIS nu dit svar er rigtigt og når nu at quizz'en løber til næste søndag,
hvor mange tror du så vil nå at afgive det svar herefter??

Jeg gentager:
Besvarelser sendes til mig privat, akkurat som gældende for den nyligt
overståede "store DFM quizz"

Hvis alt lykkes som ideen er, vil jeg derigennem tillige kunne opsummere
point for korrekte svar gennem uge-quizz'ene i 2007 og kunne udnævne en
overall-winner ved årsskiftet

--
Armand.

Fra : Ralph Køster

Dato : 25-02-07 15:02

Jo sorry vfr 400

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 15:25

On Sun, 25 Feb 2007 15:02:29 +0100, Ralph Køster wrote:

Hvad har Du og Claus ud af at ødelægge en ellers udmærket quizz ? I er mig
sgu' noget egoistiske

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : J.C.Kløve

Dato : 25-02-07 15:39

On 25 Feb., 15:02, "Ralph Køster" <N...@il-To-see.dk> wrote:
> Jo sorry vfr 400

Idiot !

PLOINK

Fra : J.C.Kløve

Dato : 25-02-07 15:40

On 25 Feb., 15:02, "Ralph Køster" <N...@il-To-see.dk> wrote:
> Jo sorry vfr 400

Tumpe beskrivier vist denne situation udmærket

PLOINK

--
Dun@nt

Fra : Armand

Dato : 25-02-07 16:08

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
On 25 Feb., 15:02, "Ralph Køster" <N...@il-To-see.dk> wrote:
> Jo sorry vfr 400

> Tumpe beskrivier vist denne situation udmærket
> PLOINK

Ta'ed no rooolig!
Det ér jo kun en generalprøve og Køster er jvf. hans historik ikke mere
rutineret end at han overså den detalje at svar køres privat.
Grundet min bredde på gruppen regner mange måske mig for elitær; men jég har
sgu' også gjort mine dumme ting (specielt) i starten af min tid som
nyhedsgruppe-bruger, så jeg kan sagtens tilgive en lille *ups* - Også at
Rittig lod sig trække med i en svar-debat!

--
Armand.

Fra : Ralph Køster

Dato : 25-02-07 16:52

Det her er en åben gruppe og alle kan skrive hvad de vil.

Jeg føler altså ikke at jeg har ødelagt noget for dig.

Men med mit ringe kendskab til motorcykler, så var jeg bare stolt over at
jeg (næsten) vidste hvad det var for een.

Hvis svarene er så hemlige, så skal du nok ikke linke til sådan noget i en
gruppe hvor man diskuterer alt muligt.

Ralph.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 17:20

On Sun, 25 Feb 2007 16:51:38 +0100, Ralph Køster wrote:

> Det her er en åben gruppe og alle kan skrive hvad de vil.

Jamen det er da rigtigt, men nogen gange er det altså smart lige at holde
lidt igen.....

> Jeg føler altså ikke at jeg har ødelagt noget for dig.

Næeh, nok ikke for Armand, men der var nok en del i gruppen, der glædede
sig til endnu en quizz fra Armands hånd, lidt ligesom den forrige quizz,
som alle her på gruppen behandlede pænt ved _kun_ at sende direkte svar til
Armand.

> Men med mit ringe kendskab til motorcykler, så var jeg bare stolt over at
> jeg (næsten) vidste hvad det var for een.

Fair nok, men så svar dog i quizz'ens ånd til quizz masteren

> Hvis svarene er så hemlige, så skal du nok ikke linke til sådan noget i en
> gruppe hvor man diskuterer alt muligt.

Dette var netop, som den forrige quizz, til glæde _for_ gruppen. Det er
rigtigt at man kan skrive hvad at man vil i gruppen, men tager man derved
glæden fra andre, så skal man nok ikke ligefrem forvente tak derfor.

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-02-07 18:08

meddelelse news:1o60xqdayjhcf$.1d825gm0hoso.dlg@40tude.net...

> Dette var netop, som den forrige quizz, til glæde _for_ gruppen. Det er
> rigtigt at man kan skrive hvad at man vil i gruppen, men tager man derved
> glæden fra andre, så skal man nok ikke ligefrem forvente tak derfor.

Mnjah... Undskyld vi ødelagde quizzen, men jeg har ikke læst de andre
quiz-tråde, og vidste ikke at jeg ikke måtte svare her.
Kan I ikke inkludere reglerne (ingen svar i tråden) i de fremtidige poster,
så andre ikke også får foot-in-mouth-disease og spolerer det hele?

Rittig

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 20:19

On Sun, 25 Feb 2007 18:07:45 +0100, Claus Rittig wrote:

> [...]
> Kan I ikke inkludere reglerne (ingen svar i tråden) i de fremtidige poster,
> så andre ikke også får foot-in-mouth-disease og spolerer det hele?

Nok en god idé at nævne det, men det gjorde Armand vel også ?

citat: "Kig på'ed og send mig svar privat - " fra første indlæg.

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-02-07 20:59

meddelelse news:rn0aoa1oi0ic.ek2hpgfd18xq$.dlg@40tude.net...

> Nok en god idé at nævne det, men det gjorde Armand vel også ?
> citat: "Kig på'ed og send mig svar privat - " fra første indlæg.

Øh... Jah...
Undskyld igen, jeg var ikke vågen.

Rittig

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 21:52

On Sun, 25 Feb 2007 20:58:53 +0100, Claus Rittig wrote:

> Undskyld igen, jeg var ikke vågen.
>
> Rittig

Det er også et halvtræls, søvndyssende vejr

Fra : Armand

Dato : 25-02-07 18:30

> [...]
> Jeg føler altså ikke at jeg har ødelagt noget ....... Hvis svarene er så
> hemlige, så skal du nok ikke linke til sådan noget i en gruppe hvor man

Hvis dét er din indstilling, så står jeg for en større opgave med at sikre
sådanne fremtidige fællesfornøjelser for solitære ignoranter :-/

--
Armand.
(der desværre ikke har sin egen hjemmeside hvorfra han kan udsprede sligt

Fra : J.C.Kløve

Dato : 25-02-07 19:03

On 25 Feb., 16:08, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:

> [...]
> nyhedsgruppe-bruger, så jeg kan sagtens tilgive en lille *ups* - Også at
> Rittig lod sig trække med i en svar-debat!

Jo du her ret - det er vinterkulleren der er ved at få taget i mig
tror jeg - lunten er nok lidt kort...
Og ja vi har vel alle været utidige på et eller andet tidspunkt i
vores NG-liv

Nåde skal gå for ret - jeg tager ham ud af filteret igen -

Hermed også en undskyldning for at tænde af _så_ hurtigt.

--
Dun@nt
Der vil tælle til 122 inden han farer i blækhuset ihukommende at han

Fra : J.C.Kløve

Dato : 25-02-07 19:06

On 25 Feb., 18:07, "Claus Rittig" <ClausRit...@Hotmail.Com> wrote:

> Kan I ikke inkludere reglerne (ingen svar i tråden) i de fremtidige poster,
> så andre ikke også får foot-in-mouth-disease og spolerer det hele?

go' ide

--
Dun@nt

Fra : J.C.Kløve

Dato : 25-02-07 19:07

On 25 Feb., 18:29, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "Ralph Køster" <N...@il-To-see.dk> skrev i en meddelelsenews:45e1b08d$0$72884$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...> Det her er en åben gruppe og alle kan skrive hvad de vil.

> --
> Armand.
> (der desværre ikke har sin egen hjemmeside hvorfra han kan udsprede sligt
> tidsfordriv)

men det har jeg - ubenyttet
mail mig hvis det har interesse at benytte den, så skal jeg lige se om
jeg kan finde adgangskoder m.v.

--
Dun@nt

Fra : Armand

Dato : 04-03-07 17:39

> [...]
> detaljer på stelopbygningen!
> Kig på'ed og send mig svar privat - Billedet vil blive stående til næste

Kun fem magtede/gad(?) forsøge sig med denneher, hvoraf kun én genkendte
stellet umiddelbart og få andre forsøgte sig at komme ind på detaljerne der
gør stellet særegent!

Detaljerne er:
- Stel for medbærende motor (á ingen underløbende rør-sløjfe)!
- Ingen bagstel (derved at det er løst påskruet (og af aluminium forøvrigt)!
- Man kan måske ane at stelbredden ikke lægger op til en smal to-cylindret
motor og at det er relativt kraftigt dimensioneret (=> kraftig flercylindret
motor) :-/
- Bagsvinger-monteringen er lidt uigennemskuelig p.g.a. de manglende
rørsløjfer hvorimellem den traditionelt befinder sig!.

Der var straks flere der genkendte den smule fælg der blev vist:
Detaljerne ved dén er:
- Nav med fire hjulbolte, som på bilfælge!
- Egerlayoutet!

--
Armand.

Fra : flopper

Dato : 04-03-07 19:27

Efter mange tanker skrev Armand:
> [...]
>

> Der var straks flere der genkendte den smule fælg der blev vist:
> Detaljerne ved dén er:
> - Nav med fire hjulbolte, som på bilfælge!

Hej armand

undertegnede svarede ikke, fordi jeg ikke har tilstrækkeligt kendskab
til mc stel historik, men havde dog gennemskuet det med den medbærende
motor, samt at det sikkert var et stel til en motor med mere end to
cylindre. Overvejede defor et kort øjeblik at skyde på en norton, men
ved ikke nok om dem. Er derimod stærkt interesseret i at få at vide,
hvad det så var, måske for at afgøre om jeg måske alligevel ville være
istand til at deltage, uden at falde helt igennem. Der er jo folk
herinde som kan svare på den slags med lukkede øjne.
Fælge. Nej der melder jeg pas.
Godt "initiv" iøvrigt.

mvh
Flopper

Fra : Armand

Dato : 04-03-07 20:19

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1514 har jeg tillige
lagt et par ficher af pågældende stel til anskuelse af mine beskrivelser!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 04-03-07 19:58

Tilsyneladende er der en indsendelse der er kikset - Jeg tillader mig at
genindsende den med tilbagedateret ur for at holde systematikken. Og
undskylder hvis/når den oprindelige kommer igennem alligevel!

Undskyld at jeg tillod mig at skubbe yderligere til jeres hjerneceller inden
løsningen hér:

Stellet er fra en Kawasaki GPZ 900 R, eller for den sags skyld GPZ 750 R
(som hverken blev solgt herhjemme endsige blev nogen større succes på
verdensmarkedet)

Det er i grunden et af de sidste rørstel på en superbike (det vár den altså
efter datidens termer!), inden at man gik over til den omsluttende steltype
som er dét man mest ser idag.
Derved er det qua. den medbærende motor på en måde også et sidste skridt
omkring traditionelt opbyggede stel inden man tog perimeter-stellenes
fordele til sig!
Detaljen med bagsvingeren er at hvor det normale desigh er en U-formet
svinger der sidder imellem stelrørene, så har dette stel en H-formet svinger
der sidder udenom bagenden af stellet (á midt for motoren)!

Fælgen er fra en VFR 750 med mono-bagsvinger, men også tidlige VFR400 med
samme bagsvinger havde samme montering á fire bolte førend at der også blev
brugt centerbolt på dén!

Quizz-billede for uge 10 vil komme på siden senere i aften. Jeg skal nok
annoncere det hér til den tid!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 04-03-07 22:54

> Quizz-billede for uge 10 vil komme på siden senere i aften. Jeg skal nok
> annoncere det hér til den tid!

Så er uge 10's opgave klar!
Se linket i indlægget: "billedquizz uge 10"!

God fornøjelse.

--
Armand.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 05-03-07 14:01

Hej Kim

Det er ikke for at kritisere ideen (som jeg synes er super), men jeg
tror, de eneste der har mulighed for at deltage i sådan en quizz er dem,
der enten selv har haft denne model eller som helt tilfældigt har set
stellet hos en kammerat, det har derfor ikke så meget med almenviden at
gøre, men snarere med held og evt. en god hukommelse (jeg havde ikke
nogen af delene i denne omgang og kunne ikke være med).

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : J.C.Kløve

Dato : 04-03-07 20:32

On 4 Mar., 19:56, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:

Jeg kan sige at for mit vedkommende svarede jeg ikke, idet jeg ikke
havde et eneste ædrueligt bud på stellet, og man kan jo sige at fælgen
var uhyer "let", men også annonceret, så det var der ikke grund til at
spamme din postkasse med

glæder mig til 2. runde...

--
Dun@nt