1 marts = Motorcykler i trafikken
Fra : Ukendt

Dato : 05-03-07 13:03

Hej NG.

Ved godt at det er den 5. Marts

Men pas lige lidt på os ikk', og jeg ved godt at der er mange af "os" der
selv er ude om det !

Men bare lige en lille reminder

http://www.livevideo.com/video/landing/E737D6A3377A4C66A864957B8E39BE3E/requiem-for-a-biker.aspx

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-07 13:23

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:44b6e$45ec06d3$55183f7d$17857@news.arrownet.dk...
> [...]
>
> Ved godt at det er den 5. Marts
>
> Men pas lige lidt på os ikk', og jeg ved godt at der er mange af "os" der

Af samme årsag solgte jeg i tidernes morgen min mc.. Var lidt for tæt på at
blive overset flere gange. Den sidste gang nåede jeg lige at undvige så mine
bukser snittede bilens kofanger...så var det slut ...

God tur og pas på dig selv.

/HB

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-03-07 18:17

HB wrote:

> Af samme årsag solgte jeg i tidernes morgen min mc.. Var lidt for tæt
> på at blive overset flere gange. Den sidste gang nåede jeg lige at
> undvige så mine bukser snittede bilens kofanger...så var det slut

Ja man skal sgu køre som om man er usynlig!

Var selv ved at blive kørt ned i dag, dog på min trædecykel, men jeg blev nu
alligevel overset.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-03-07 13:28

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:44b6e$45ec06d3$55183f7d$17857@news.arrownet.dk...

> Ved godt at det er den 5. Marts

Check

> Men pas lige lidt på os ikk', og jeg ved godt at der er mange af "os" der
> [...]

Please pas på jer selv også.
Blev overhalet af en i går.
Han så ikke ud til at være den skarpeste kniv i skuffen.
Overhale hvor der var meget begrænset plads + oversigt.
Han kørte på en ældre (tidlig 60-er) og så ikke ud til at have det
nødvendige kraftoverskud.
Resultatet blev lange og 'snævre' overhalinger.
At han så vender sig og kigger ondt på den han lige har overhalet siger vist
nok i sig selv.
Denne seance gentog sig fire eller fem gange, efter hvad jeg kunne se.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-07 13:47

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vist nok i sig selv.
> Denne seance gentog sig fire eller fem gange, efter hvad jeg kunne se.

Hej.

Os derfor at jeg skrev

Citat:
og jeg ved godt at der er mange af "os" der selv er ude om det !

Citat slut.

Der er mange der har en hjelm der klemmer/lukker for blodtilførslen og
laver dumme ting, og der sker jo også solo uhæld,
det var bare ment som en venlig reminder, da der er mange der her i sæson
starten, tror/bedømmer os til at være en knallert/45 og derfor kører ud
foran en ...

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-03-07 17:38

> [...]
meddelelse

> Men pas lige lidt på os ikk', og jeg ved godt at der er mange af "os" der

YIHAAA, jagtsæsonen er startet ;). Tror det var en ide at I lærte at bruge
indholdet af hjælmen, hvis I har en på, istedet for at give andre skylden,
ansvaret ;(.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-07 18:32

> YIHAAA, jagtsæsonen er startet ;). Tror det var en ide at I lærte at bruge
> indholdet af hjælmen, hvis I har en på, istedet for at give andre skylden,
> ansvaret ;(.

suk !!, sørgelig indstilling på et stort problem.

Mv Henrik Mortensen

Fra : Niels Munk

Dato : 05-03-07 20:23

"henrik mortensen" <murersnabelatdcadsl.dk> wrote in message

> suk !!, sørgelig indstilling på et stort problem.

Jeg havde egentlig besluttet mig for ikke at lade
mig provokere at den slags troll'ing, men.... HØRT!

/Niels Munk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-03-07 17:59

"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
2 ud af 5 køre som de har hugget cyklen, hvordan, hvorfor skal man tage
hensyn til dem?, når de ellers tilsidesætter sund fornuft.

Fra : Niels Munk

Dato : 07-03-07 19:09

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> "Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse

> 2 ud af 5 køre som de har hugget cyklen, hvordan, hvorfor skal man tage
> hensyn til dem?, når de ellers tilsidesætter sund fornuft.

Hvem svarer du - Henrik eller jeg?

Generelt mener jeg dog at man skal tage hensyn til
alle i trafikken. Medmindre du selvf. vil have buler
og andres invaliditet på samvittigheden, så skal du
da bare køre hensynsløst overfor de "2 ud af 5" som
du skriver.

/Niels Munk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-03-07 19:39

Medmindre du selvf. vil have buler
> og andres invaliditet på samvittigheden, så skal du
> da bare køre hensynsløst overfor de "2 ud af 5" som
> du skriver.

Spørg istedet om risikoen er det værd at køre som en abe-kat, det kan godt
være at du juridisk har ret, men det hjælper ikke meget når du er forvandlet
til "grønsag". Sæt dig i modpartens sted, her en bilist, hvad gør dig
"sårbar"?- og forsøg at modvirk det ved at gøre dig synlig, evt ikke at køre
så hurtigt som teknologien gør dig i stand til ;). INGEN køre nogen ned med
vilje Det er nøjagtigt det samme game med træde-cykler vs. alleandre, det er
altid deres skyld, selv om loven er på deres side. Hvorfor skal I have det
anderledes, bedre?.

Fra : Niels Munk

Dato : 07-03-07 20:49

> [...]
> alleandre, det er altid deres skyld, selv om loven er på deres side.
> Hvorfor skal I have det anderledes, bedre?.

Øhm... forstår ikke helt dit indlæg dér. Hvad er det du vil sige?

/Niels Munk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-03-07 21:56

> Øhm... forstår ikke helt dit indlæg dér. Hvad er det du vil sige?

At I son andre cyklister skal lære at tage vare på jer selv, for ingen andre
gør det for jer!!!!.

Fra : Niels Munk

Dato : 07-03-07 22:10

> At I son andre cyklister skal lære at tage vare på jer selv, for ingen
> andre gør det for jer!!!!.

Ok, så kort kunne det jo gøres :)
Jamen, jeg tror skam heller ikke at nogen MC'ister regner
med at andre går og passer på, for dem :) Jeg gør i hvert fald ikke.

/Niels Munk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-03-07 16:44

> Jamen, jeg tror skam heller ikke at nogen MC'ister regner
> med at andre går og passer på, for dem :) Jeg gør i hvert fald ikke.

Så vil du leve længe :). Det gælder ALLE cyklister, mc., træde, der er ingen
respekt for dem med kun 2 hjul :(.

Fra : Leonard

Dato : 10-03-07 16:54

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Så vil du leve længe :). Det gælder ALLE cyklister, mc., træde, der er ingen
>respekt for dem med kun 2 hjul :(.

Nej, det er du jo et tydeligt eksempel på:

--
Leonard

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-03-07 17:03

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> "Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse

> Så vil du leve længe :). Det gælder ALLE cyklister, mc., træde, der er ingen
> respekt for dem med kun 2 hjul :(.

Kan du snart bestemme dig. Den ene dag vil du skide på mc'er. Og og
næste dag bøje reglerne for at hjælpe en cyklist, der ikke kan vente ved
et kryds.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 19:55

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Kan du snart bestemme dig. Den ene dag vil du skide på mc'er.

Er du 2g'er, forstår du ikke dansk ironi???? :((.

Fra : Niels Pein

Dato : 05-03-07 20:22

"Jørgen M. Rasmussen" skrev ...

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 05-03-07 22:52

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> YIHAAA, jagtsæsonen er startet ;). Tror det var en ide at I lærte at bruge
> indholdet af hjælmen, hvis I har en på, istedet for at give andre skylden,
> ansvaret ;(.

Jeg burde ikke gøre dette her, men den røde klud er for stor...

1. Tåbe!
2. Troll!
3. Det er nogle gange vores egen skyld, andre gange har vi noget af
skylden og så er der rent faktisk også en del tilfælde, hvor vi ikke har
gjort andet end blot at bevæge os ud trafikken, og mødt "dygtige"
trafikanter i deres madkasser.

http://www.sikkertrafik.dk/1e063e80
http://www.sikkertrafik.dk/2e000c/base/64c62774 - bemærk det er kun de
tilfælde hvor det beklageligvis er med dødelig udgang

M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-03-07 07:40

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> YIHAAA, jagtsæsonen er startet ;). Tror det var en ide at I lærte at bruge
> indholdet af hjælmen, hvis I har en på, istedet for at give andre skylden,
> ansvaret ;(.

Don't feed the troll. Det er den samme kolbøtte som sidste gang.

Fra : Psypher

Dato : 06-03-07 15:43

> YIHAAA, jagtsæsonen er startet ;).

Er lige glad med den smiley der for det du skriver efterfølgende gør at
du alligevel ikke mener den, du er og bliver en klaphat når du fyre
sådan noget pis af!

Tror det var en ide at I lærte at bruge
> indholdet af hjælmen, hvis I har en på, istedet for at give andre skylden,
> ansvaret ;(.

Det var rent faktisk ikke rigtig det han gjorde, du fatter minus.

Fjols.

Regards Psypher

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 05-03-07 21:27

> [...]
>
> Ved godt at det er den 5. Marts
>
> Men pas lige lidt på os ikk', og jeg ved godt at der er mange af "os" der

Stærkt filmklip....på den eftertænksomme måde.

Bjarne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-07 11:05

On 5 Mar., 13:28, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> nok i sig selv.
> Denne seance gentog sig fire eller fem gange, efter hvad jeg kunne se.

Der er altid nogen der mangler organer......

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-03-07 11:22

> Der er altid nogen der mangler organer......

Kan vedkommende så ikke komme af dage så _alle_ organer kan genbruges
(undtaget hjernen, da DK har hjernedødskriterium)
Glemte lige at der ikke var nogen hjerne

Men hvorfor skal donoren involvere andre i sit forehavende?
Dét synes jeg er forkasteligt.

Noget helt andet, har I andre taget stilling mht. donation?
Min er positiv.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 06-03-07 20:08

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>Noget helt andet, har I andre taget stilling mht. donation?
>Min er positiv.

Jep, hvis der er noget i min krop, der kan genbruges, så værsgo. Når
jeg er død har jeg ikke noget at bruge delene til.

--
Leonard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-07 20:13

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Noget helt andet, har I andre taget stilling mht. donation?
> Min er positiv.

Ud over at jeg er fast leverandør til blodbanken er min klare holdning
at er der nogle der kan bruge reservedele fra mig, er de da yderst
velkomne til at hugge mig op, når jeg ikke er her længere.

Det ved donorregistret, min kone og den resterende familie udemærket. Og
gør de ikke som jeg siger, hvis jeg kommer først af dage, ja så vil jeg
gå igen og drille dem resten af livet....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kate

Dato : 06-03-07 20:27

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in

> Noget helt andet, har I andre taget stilling mht. donation?

Ja, i 1990 og jeg undres stadig over at mange ikke har taget stilling
endnu. Tænk 17 år efter jeg tog stilling forefindes diskussionen
stadig. Det er mig uvedkommende om man siger ja eller nej, men man skal
bare tage stilling.
Håber min familie vil respektere mit valg hvis de skulle stå i
situationen. de kender i hvert fald min indstilling, tag hvad der kan
bruges og brænd resten

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Tom

Dato : 06-03-07 20:26

> [...]
>
> Ved godt at det er den 5. Marts
>
> Men pas lige lidt på os ikk', og jeg ved godt at der er mange af "os" der

Ja god vind
Men husk også selv at passe på, det hjælper jo næppe på MCerne bliver let
overset når de fleste kører temmelig meget hurtigere end det tilladte. Selv
om det er ilde hørt.

PS: Jeg har aldrig ramt eller overset en MC, men når hastigheden er x2 på en
hovedvej, så .....

Men rolig, jeg skal nok passe på både mig selv og andre i trafikken

--
Tom

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-03-07 22:05

Tom skrev:

> Ja god vind

Jo tak.

> Men husk også selv at passe på, det hjælper jo næppe på MCerne bliver let
> overset når de fleste kører temmelig meget hurtigere end det tilladte.

Du misbruger det danske sprog. Du mener "når nogle kører meget mere end
det tilladte". Det er få der kører for stærkt, og meget få halvhjerner
der kører meget for stærkt. Men de flest lægger kun mærke til dem der
ræser afsted. Lige som man kun bemærker de blier der flyver meget for
stærkt.

> selv om det er ilde hørt.

Ja, især når det er noget sludder.

> PS: Jeg har aldrig ramt eller overset en MC, men når hastigheden er x2 på en
> hovedvej, så .....

Helt ærligt. Hvor mange gange har du mødt en mc med 160km/t?. Og hvordan
bestemte du hastigheden?. På gehør?.

> Men rolig, jeg skal nok passe på både mig selv og andre i trafikken

Det skal vi alle.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Tom

Dato : 06-03-07 22:24

Tom skrev:

> Ja god vind

Jo tak.

> [...]

der kører meget for stærkt. Men de flest lægger kun mærke til dem der
ræser afsted. Lige som man kun bemærker de blier der flyver meget for
Jeg misbruger ikke noget sprog.
Jeg beskriver de oplevelser jeg har efter at have befærdet det danske vejnet
i årevis. Disse oplevelser kan INGEN modargumenter tage fra mig. Jeg oplever
at langt de fleste MC'erer kører endog MEGET hurtigere end de må.
Jeg siger dermed IKKE at det gør ALLE MC'ere, men der er godt nok mange.

Dem som er gode til at holde sig på "måtten" mht. fart. er harley-typen hvor
cyklen bare skal larme og bikeren bare skal have vind i sit hjelm-frie hår.
Det er fint nok med mig.

> selv om det er ilde hørt.

Ja, især når det er noget sludder.

Det var bl.a DENNE reaktion jeg forventede

> [...]
> en hovedvej, så .....

Helt ærligt. Hvor mange gange har du mødt en mc med 160km/t?. Og hvordan

______________________________________
Jeg tæller dem ikke, men når vejret er fint, så skyder jeg på over
halvdelen. Altså igen en temmelig markant del af MC-folket. Jeg behøvede
bare sætte et webcam op i mit hus med udsigt til vejen og så kunne "man"
ellers få syn for sagen.
Om nogen lige overhaler mig med lidt mere end det jeg kører eller om det
forgår med noget der ligner dobbelt hastighed, skal man ikke have den store
ledvogter-eksamen for at afgøre. Jeg vil tro de fleste kan se forskel på 100
og 160+

Så jeg sidder med en klar opfattelse af at bikerne også selv kan gøre noget
for deres sikkerhed, der er ingen bilister som ønsker at ramme en biker
_______________________________________

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-07 22:37

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Dem som er gode til at holde sig på "måtten" mht. fart. er harley-typen
> hvor cyklen bare skal larme og bikeren bare skal have vind i sit
> hjelm-frie hår. Det er fint nok med mig.
>
> Tom

Ok - Det er da nyt.. De kører godt nok ikke hurtigt på landevejene....nok
pga. larmen.. I byerne har de til gengæld en tendens til at fyre den af for
at blive hørt (set).. og her kommer de stærkt og det er nok ikke mindre
farligt end på landevejen..tværtom!

/HB

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-03-07 23:16

Tom skrev:
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jo tak.

Jeg har læst hvad du skrev. Og da dette er en bilgruppe, så opgiver jeg
på forhånd. Det lyder til at det er debatten mellem cyklist-bil,
bil-lastbil og bil-motorcykel. Ellers bliver det en enddog meget lang
debat.

Ps. Dem der kører Ford og Volvo kører altid for stærkt og uden
sikkerhedssele. Jeg har selv set det.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Tom

Dato : 06-03-07 23:30

Tom skrev:
> [...]

på forhånd. Det lyder til at det er debatten mellem cyklist-bil,
bil-lastbil og bil-motorcykel. Ellers bliver det en enddog meget lang

Dit valg
som bilist skal jeg nok passe på, det håber jeg så også MC'folket vil

Ps. Dem der kører Ford og Volvo kører altid for stærkt og uden
sikkerhedssele. Jeg har selv set det.
Nok ikke helt løgn,
http://politiken.dk/eu/article250315.ece

--
Tom

Fra : Niels Pein

Dato : 07-03-07 16:23

"Tom" skrev ...

> [...]
> halvdelen. Altså igen en temmelig markant del af MC-folket. Jeg behøvede
> bare sætte et webcam op i mit hus med udsigt til vejen og så kunne "man"

Hvor er det henne?
Ifølge mine erfaringer (ca. 25 år som både bilist og motorcyklist, og bor ud
til en landevej), så er det rent sludder. Så jeg går ud fra dine
observationer er et eller andet lokalt fænomen.
--
Mvh. Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Tom

Dato : 07-03-07 19:13

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud til en landevej), så er det rent sludder. Så jeg går ud fra dine
> observationer er et eller andet lokalt fænomen.

ok

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-03-07 08:56

On 6 Mar., 11:22, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Glemte lige at der ikke var nogen hjerne
>
> Men hvorfor skal donoren involvere andre i sit forehavende?

Er eneulykker ikke mest udbredt blandt motorcyklister ?

> Noget helt andet, har I andre taget stilling mht. donation?
> Min er positiv.

Ja, brug hvad I vil.

Fra : Anders Majland

Dato : 07-03-07 18:09

> Er eneulykker ikke mest udbredt blandt motorcyklister ?

Nej - Der er langt flere mødeuheld. Og oftest er det motorcyklisten der er
blevet overset. I de uheld går det tit temmeligt hårdt udover motorcyklisten
(Og der er ikke meget ved at have ret hvis man er død )

Men der er også alt for for mange ene og sprituheld - men søg eft tilbage i
gruppen til hvad jeg har skrevet før.

Søg f.eks på "smidsy"

Basalt set så ser man kun det man forventer at se. Så det er ikke ond vilje
at en bilist overser en motorcyklist. Han forventer bare kun at se biler og
busser/lastbiler og ser derfor ikke det "uventede" - Derfor - Sorry Mate I
Did'nt See You. Jeg har linket til en engelsk rapport om det herinde før.

Og det er nok specielt et problem her i foråret hvor vejene har været næsten
fri for motorcyklister i flere måneder

Fra : Anders Majland

Dato : 07-03-07 23:25

> Nej - Der er langt flere mødeuheld.

Desværre ret apropos SMIDSY - Politiets reklamecykler plejer folk jo at være
ret gode til at få øje på ....

http://ekstrabladet.dk/112/article277622.ece
Han slap med knubs og en brækket arm...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-03-07 09:08

On 7 Mar., 23:25, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Desværre ret apropos SMIDSY - Politiets reklamecykler plejer folk jo at være
> ret gode til at få øje på ....
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article277622.ece
> Han slap med knubs og en brækket arm...

Godt at høre.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-03-07 09:11

On 7 Mar., 18:08, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Nej - Der er langt flere mødeuheld. Og oftest er det motorcyklisten der er
> blevet overset. I de uheld går det tit temmeligt hårdt udover motorcyklisten
> (Og der er ikke meget ved at have ret hvis man er død )

Helt sikkert, men man ser dælme tit motorcyklister som kører som om de
er ved at komme for sent til et møde med Sct. Peter.

> [...]
> Did'nt See You. Jeg har linket til en engelsk rapport om det herinde før.

Hænger måske lidt sammen med hastigheden tit er en del over de andre
trafikanter og at mange motorcyklister drister sig til at køre lidt
tæt og måske mellem rækkerne.

> Og det er nok specielt et problem her i foråret hvor vejene har været næsten
> fri for motorcyklister i flere måneder

Det er nok rigtigt, man kommer hurtigt ind i en vane.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-03-07 09:49

> Helt sikkert, men man ser dælme tit motorcyklister som kører som om de
> er ved at komme for sent til et møde med Sct. Peter.

Helt rolig.

Det møde når vi allesammen.

--
mvh Uffe (har ingen konkrete planer om det møde
Mondeo 1,8i