Ancinitet ifm. forsikringsskifte...
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-07 23:05

Hejsa.

Jeg overvejer at skifte forsikringsselskab. Jeg er for nuværende
elitebillist.

Hvordan finder det nye selskab ud af hvor meget ancinitet jeg har? Skal jeg
have en erklæring fra det gamle selskab eller hvordan?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Klaus G.

Dato : 05-03-07 05:24

> Hvordan finder det nye selskab ud af hvor meget ancinitet jeg har? Skal
> jeg have en erklæring fra det gamle selskab eller hvordan?
Dit kommende selskab kontakter dit nuværende selskab.

Nu ved jeg ikke lige hvor mange år du har, og om det så er ligemeget. Men
det er ikke ligemeget hvordan du kommer ud af selskabet. Hvis du ikke har
været der et heelt år, så tæller det ikke som et helt års acinitet.

Sådan et problem stod jeg med. Min første bil var lige knap 2år i Tryg, der
manglede 13dage, og jeg opsagde forsikring ved hovedforfald. Så kom bilen
over i Alka i 3måneder, hvorpå jeg sælger bilen. Den nye bil er så 8måneder
i TopDK(Skoda Fabia), og så 3måneder i Alka. Det giver sammenlagt over 3år.

Jeg handler bil igen, får hentet tilbud hjem INDEN jeg handler, fordi den er
lidt smådyr. Og så ved jeg ikke hvor det er at kæden hopper af for Alka, men
de henter info fra dem selv af, da det var der jeg sidst var forsikret. Da
jeg får tilbudet, så er det ud fra CPR-nr. bilens stelnr.. Men da regningen
kommer så er der noget helt galt. Jeg læser og læser, og kan så se at jeg
kun står som ét års erfaring. Det viser sig så at forsikringsselskaberne kun
tæller HELE år ved samme selskab som et års acinitet. Så jeg havde kun
1år(første bil ved Tryg), selv om jeg kunne dokumentere jeg har haft bil i
eget navn i over 3år.

Anyway, efter JEG laver alt detektiv arbejdet ved at få ringet til Tryg,
TopDK, Alka, Tryg igen, og TopDK, og til sidst Alka igen. Plus en massen
brokkeri fra min side af, så finder Alka ud af at jamen det var nok ikke
helt fair den måde de gjorde tingene på, så jeg fik et års ekstra acinitet.
Så jeg endte på 4år, i stedet for 3år. Så endte altid jo godt alligevel :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Sætterniissen

Dato : 05-03-07 08:53

Den slags foregår helt automatisk - selskaberne udveksler oplysninger om
skadeforløb og dermed anciennitet.

Knud