Kører i hurtigere når i har spill
Fra : Bruno

Dato : 03-03-07 17:34

Den her artikel vil helt sikkert nå de danske aviser inden længe, men vi
kan jo godt være foran her i gruppen så

http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/6410061.stm

Påvirker en bilspil, eller TV når nu vi er i gang, den måde i kører på?

Selv må jeg sige mit bilvalg, Mazda MX-5, er påvirket af bl.a. Top Gear,
men jeg gør meget ud af at køre pænt så indflydelse på hastighed mener
jeg ikke er tilfældet.

Mvh
Bruno

Fra : Mogens...

Dato : 03-03-07 17:40

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> Påvirker en bilspil, eller TV når nu vi er i gang, den måde I kører på?

Nøh, det gør det ikke, men har jeg været til motorløb,
sidder dét i kroppen på mig, indrømmet...

> Selv må jeg sige mit bilvalg, Mazda MX-5, er påvirket af bl.a. Top Gear,
> men jeg gør meget ud af at køre pænt så indflydelse på hastighed mener jeg
> ikke er tilfældet.

Hmm - no comments...

Fra : Martin Bak

Dato : 03-03-07 18:05

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> Nøh, det gør det ikke, men har jeg været til motorløb,
> sidder dét i kroppen på mig, indrømmet...

Enig. Spil påvirker ikke min kørsel overhovedet. Men jeg er ofte "ovre" og
kører som alle andre på motorvejen. Når jeg kommer hjem til øen tager det
noget tid før jeg ikke synes at den overaltgældende 80 km/t grænse er
_meget_ langsomt.

Martin

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 03-03-07 17:57

On 3 Mar., 17:34, Bruno <dont....@this.address.ever> wrote:
> [...]
>
> http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/6410061.stm
>
> Påvirker en bilspil, eller TV når nu vi er i gang, den måde i kører på?

Nu køre jeg en del live for speed, det er super godt, men hvis jeg
kører stærkere når jeg har spillet er det ubevidst at det sker. Men
jeg tror ikke jeg gør det.

Mikael

Fra : Klaus G.

Dato : 03-03-07 18:25

> Påvirker en bilspil, eller TV når nu vi er i gang, den måde i kører på?
Lidt gør det nok...

Kan huske da jeg var i bio og se en af de The Fast and the Furious-film. Når
man kommer ud kan man høre en masse biler som virklig brøler afsted. Så en
blandning af filmen, og de andre folk som giver den gas, ja det resulterede
jo i en lidt hidsig kørsel gennem et par lyskryds :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-03-07 20:41

on 03-03-2007, Klaus G. supposed :
> [...]

> blandning af filmen, og de andre folk som giver den gas, ja det resulterede
> jo i en lidt hidsig kørsel gennem et par lyskryds :)

Mon ikke det netop i det tilfælde også havde noget at gøre med
målgruppen for den film ? ;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-03-07 18:54

Bruno skriver:

> Påvirker en bilspil, eller TV når nu vi er i gang, den måde i kører på?

Hmm, jeg spiller mest Counter Strike. Har er det ikke en bil jeg kunne
bruge med en Maverick M4A1 Carbine (Colt)...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-03-07 20:00

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> Påvirker en bilspil, eller TV når nu vi er i gang, den måde i kører på?

For mit vedkommende er det ikke spil, men idræt som der er "knald" på fx.
volley, håndbold. Jeg bliver helt sikkert mere aggressiv, når jeg har
adrenalin i blodet, eller bare set en kamp med favoritholdet. Men nu er jeg
ellers ret fredelig, så jeg kommer ca. på niveau med gen.snittet efter en
kamp ;).

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-03-07 20:39

Bruno wrote:
> [...]
>
> http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/6410061.stm
>
> Påvirker en bilspil, eller TV når nu vi er i gang, den måde i kører

Jeg kører mest GranTurisme4 på Playstation - har kørt 90% af spillet, det
har taget en del tid fordi tiden til at spille er knap. Men det påvirker
ikke min bilkørsel overhovedet.

Fartpilot rulez :)

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-03-07 20:49

On Sat, 03 Mar 2007 17:34:00 +0100 Bruno <dont.use@this.address.ever>
sent the following smoke signals:

>Påvirker en bilspil, eller TV når nu vi er i gang, den måde i kører på?

Nej, for jeg spiller ikke spil eller ser tv, når jeg kører...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Kent Nielsen

Dato : 03-03-07 21:14

> [...]
>
> http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/6410061.stm
>
> Påvirker en bilspil, eller TV når nu vi er i gang, den måde i kører på?

Nej ikke bilspil / tv.
Men jeg kan huske engang, efter at have været ude at køre gocart:
For satan da, sådan en MB W124 styrer/bremser ringe
(Det bliver man så mindet om ved første rundkørsel)

Kent Nielsen

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 04-03-07 02:40

> [...]
> men jeg gør meget ud af at køre pænt så indflydelse på hastighed mener jeg

Det behøver jo ikke nødvendigvis at være en dårlig ting at lade sig påvirke
af spil. Jeg er da rimelig sikker på, at mange er blevet bedre til at køre i
fedtet føre som regn, sne, olie. For slet ikke at tale om den forbedrede
evne til at finde "ideallinien" i et sving.

Jeg kører bestemt ikke vildt til dagligt. Men jeg hører til dem, der i
1990´erne kørte F1 spil på en 486´er PC. Og jeg er da ret sikker på, at det
har givet et eller andet mht forståelsen for at undgå uheld, og køre mere
sikkert i det hele taget.

Men igen... jeg aner det ikke! Det er vel lidt det samme som at sige, at min
7-årige søn ikke tager skade af at han véd, at det er bedre at skyde en
(computer) modstander gennem hovedet med sin sniperriffel, i stedet for i
den skudsikre vest? Hvad kan han bruge det til? Tja.. ikke ret meget håber
jeg. Men alle kan jo misbruge alt hvis de vil.

Så jo... computerspil påvirker da os alle, men det er naturligvis op til os
selv at sortere i, hvad vi kan bruge. Men det er klart, at hvis de
sammenligner tallet for dødsulykker i trafikken med antallet af de biler vi
smadrer i spillene, kan det da hurtigt gå galt. De er jo begge stigende, og
så er det jo nemt at få tallene til at passe sammen,.

/Jasper

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-07 12:42

> Påvirker en bilspil, eller TV når nu vi er i gang, den måde i kører på?

Har aldrig kørt så kort pr. liter som lige efter jeg spillede en del Need
For Speed Underground 2.....

/SWP

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 07-03-07 13:48

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> Påvirker en bilspil, eller TV når nu vi er i gang, den måde i kører på?

Ikke for mit vedkommende, spiller ellers gerne Gran Turismo 4 med stor
fornøjelse, samt GTA 3 + Vice City på PC. Men sådan en dag som idag, kan jeg
mærke at det gibber i mig for at få startet Cosworth-sæsonen op. Især efter
et par omgange på Nürburgring :)

Næsten det eneste der kan få mig til at køre stærkere er en "smart" dreng i
hans Golf Gti, eller en herre på alder med min far, i en middelklasse
dieselbil der tror de er hurtige. :)

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth
'97 VW Polo 1,6

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 07-03-07 18:58

> Næsten det eneste der kan få mig til at køre stærkere er en "smart" dreng
> i hans Golf Gti, eller en herre på alder med min far, i en middelklasse
> dieselbil der tror de er hurtige. :)

Ja, sjovt du nævner det - de midaldrende mænd der kommer "susende" i deres
VW Touran 2.0 TDi, eller den store 1.9 TDi, er altså ikke få! De er
overbevist om at det er racerbiler de har fået fat i... Det er og bliver de
ikke! (Kommer selvfølgelig an på hvilken bil man kører i, men nu er min E30
325i ikke det langsomste køretøj i DK, ihvertfald)

Troels

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 07-03-07 20:52

"Troels [around 9000]" <troels@abuse.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> de ikke! (Kommer selvfølgelig an på hvilken bil man kører i, men nu er min
> E30 325i ikke det langsomste køretøj i DK, ihvertfald)

Nope absolut ikke sløv, det er sgu en dejlig bil sådan en E30'er.

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth
'97 VW Polo 1,6

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 07-03-07 21:46

> Nope absolut ikke sløv, det er sgu en dejlig bil sådan en E30'er.

Jep. Har nogle billeder der er ved at få mig til at komme på kommando, en
E30 Touring:

http://dualfun.emdia.fi/touring/night/images/DSC08176.jpg
http://dualfun.emdia.fi/touring/night/images/DSC08178.jpg
http://dualfun.emdia.fi/touring/night/images/DSC08167.JPG

Hvor er den lækker... De rigtige fælge, de rigtige kofangere...

Troels

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-07 22:36

> Hvor er den lækker... De rigtige fælge, de rigtige kofangere...

Nahh... Kommer næsten til at ligne en gammel Golf med det udstyr....

/SWP

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-03-07 23:20

Hej!

Troels [around 9000] wrote:
> [...]
> http://dualfun.emdia.fi/touring/night/images/DSC08167.JPG
>
> Hvor er den lækker... De rigtige fælge, de rigtige kofangere...

Enhver har deres egen smag. Jeg tænker "omvendt kasket" når jeg ser sådan en
bil, men fred med det :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 07-03-07 23:49

> Enhver har deres egen smag. Jeg tænker "omvendt kasket" når jeg ser sådan
> en bil, men fred med det :)

Tjah, men omvendt kasket med 20 km/t ind over Vesterbro i Aalborg, der nyder
aftenen, nyder lyden af en lækker række6'er der summer omkring tomgang, er
sgu fair nok. (Han kører selvfølgelig kun 20 når han ikke har nogen bagved
der bliver generet)

Jeg synes den er for lækker. Komplet læderkabine, aircon, the lot - jeg
kunne ikke forestille mig så meget jeg hellere ville krydse Europa i.. :)

Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-07 06:01

"Troels [around 9000]" skriver:

> Jeg synes den er for lækker. Komplet læderkabine, aircon, the lot - jeg
> kunne ikke forestille mig så meget jeg hellere ville krydse Europa i.. :)

Bevares et design det matcher en Golf II......

Fra : N/A

Dato : 08-03-07 13:35

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-03-07 13:35

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> :) http://i92.photobucket.com/albums/l13/LorenzenDK/DSC06936.jpg

Morten dog.
Du ved jo godt at den slags billeder _skal_ serveres med savleklud.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-03-07 14:56

> :) http://i92.photobucket.com/albums/l13/LorenzenDK/DSC06936.jpg

Make no mistake, jeg er jaloux på dig ;) Men jeg havde nu nok foretrukket
den E30 Touring. Den er min forestrukne næstefter en E36 Coupé :)

Troels