Km-tæller i Renault
Fra : Peter X

Dato : 28-02-07 21:17

Godaften,

Har lige købt en Renault Laguna fra 2001. På sevicehæftet sidder påklistret
en metalmærkat med teksten:

Tandrem skiftet ved 419108 km i maj 2006.

Så er det jeg bliver nervøs. På (digital) tælleren står nemlig ca. det
halve.

Er det muligt at fifle med sådan én?
Og er det sandsynligt at en bil fra 2001 kan have kørt næsten 420000 km 4
1/2 år senere?

Er der nogen måde at kontrollere det på?

På forhånd tak!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-02-07 21:40

Peter X wrote:
> [...]
> Og er det sandsynligt at en bil fra 2001 kan have kørt næsten 420000
> km 4 1/2 år senere?
>
> Er der nogen måde at kontrollere det på?

Prøv at ringe i synshallen og spørg hvad den stod på ved syneti 2005?

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500

Fra : alexbo

Dato : 28-02-07 22:24

"Peter X" skrev

> [...]
> Tandrem skiftet ved 419108 km i maj 2006.
>Så er det jeg bliver nervøs. På (digital) tælleren står nemlig ca. det

420.000 er meget på 4 år,
på den anden side hvis det er en skrivefejl, og remmen er skiftet ved
120.000 km som den skal, har bilen kørt 90.000 km. på 9 mdr. det er også
usandsynligt.

Jeg går ud fra at der ikke står noget som helst andet i servicehæftet der
kan hjælpe, olieskift, service, rustbeskyttelseskontrol, og heller noget om
hvem der har skiftet tandremmen.

Prøv at lade et Renaultværsted slå din bil op for at se om de har noget på
den.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 28-02-07 23:02

"Peter X" <peter@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 1/2 år senere?
>
> Er der nogen måde at kontrollere det på?

Jeg vil mene det er usandsynligt - en Renault med langt over 400.000km på
bagen,
det vil simpelthen kunne ses og mærkes - hvis den da stadig er i stand til
at køre

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Tom

Dato : 28-02-07 23:11

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bagen,
> det vil simpelthen kunne ses og mærkes - hvis den da stadig er i stand til

En renault kan ikke køre så mange km, så der er tale om en skrivefejl

--
Tom

Fra : KASO

Dato : 01-03-07 07:05

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En renault kan ikke køre så mange km, så der er tale om en skrivefejl

Det kan den sagtens - men jeg vil mene, at kabinen ville bære præg af det.
Jeg har set en Laguna med ca. det halve km-tal, hvor forsædet var slidt
istykker - men den slags kan selvfølgelig skiftes/ombetrækkes....

Såvel motor som undervogn er traditionelt solidt på en Renault - men det
lyder nu godt nok voldsomt...

Fra : Kong Gulerod

Dato : 01-03-07 20:30

> [...]
> bagen,
> det vil simpelthen kunne ses og mærkes - hvis den da stadig er i stand til

jeg har da flere gange kørt i Citroen ZX i Beijing med over km 700.000,-fuck
de var smadret!!!, kæmpe klonk lyde fra totalt udbanket ophæng,støddæmpere
der ikke virkede mere..de var sgu brune af snav på selve himlen inde i
bilen...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-03-07 00:09

"Peter X" <peter@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Godaften,
>
> Har lige købt en Renault Laguna fra 2001. På sevicehæftet sidder
> påklistret en metalmærkat med teksten:
>
> Tandrem skiftet ved 419108 km i maj 2006.

Er det håndskrevet eller hvad?

> [...]
> 1/2 år senere?
>
> Er der nogen måde at kontrollere det på?

Jeg ville sige at der var 2 muligheder:
1) Skrevet forkert eller du læser forkert (utydelig skrift
2) Ramt forkert tast på computer/skrivemaskine (1 tallet er lige under 4
tallet)

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet