Min bil sætter ud - hvad er der galt
Fra : Khawk

Dato : 28-02-07 13:09

Min Suzuki Swift er begyndt at sætte ud under kørsel og ved igangsætning. Indtil videre har jeg fundet ud af at jeg kan holde den igang ved at køre med høje omdrejninger (kommer den under 2000 o/m er der risiko for at den sætter ud). Når den er ved at sætte ud kan den ligge med 1500-2000 o/m selv med gaspedalen trykket i bund hvor det mere eller mindre drejer sig om held om den kommer videre op i omdrejninger eller sætter ud. Det skal siges at bilen med de omdrejninger i den situation kun triller med ca. 5 km/t.

Problemet er opstået i forbindelse med den seneste snestorm, hvor bilen har stået på en åben parkeringsplads. (jeg ved ikke om det er relevant)
Indtil videre har jeg haft tændrørskablerne afmonteret, renset og smurt på ydersiden med silikone (pensel). Der er endnu ikke været nogen som helst indikatorer på manglende strøm.

Umiddelbart gætter jeg selv på benzinpumpe eller -filter eller tændrør, men med min mangelfulde viden om bilreperation kan det sagtens være andet.

nogen bud?

på forhånd tak

Kim Høgsted