/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Oliefyr
Fra : grupper.td@gmail.com


Dato : 27-02-07 17:32

Hej alle!

Jeg har netop fået mig en brugt BMW 318d 2.0 Diesel med et Webasto
oliefyr i.

Jeg har ikke fået brugsanvisning med, men er der nogen der ved:

- Hvor meget sådan en tærer på batteriet?
- Hvor længe den skal være tændt før man kører?

Så vidt jeg kunne finde på nettet, så kan man nærmest kun anvende
sådan et oliefyr til når man kører længere ture, idet man ellers
risikerer at batteriet går dødt?

Nogle erfaringer?

På forhånd tak,
Thomas


 
 
Uni Bull (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 27-02-07 18:07

<grupper.td@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1172593893.421371.188970@h3g2000cwc.googlegroups.com...
>
>Jeg har netop fået mig en brugt BMW 318d 2.0 Diesel med et Webasto
>oliefyr i.
>
>Jeg har ikke fået brugsanvisning med, men er der nogen der ved:
>
>- Hvor meget sådan en tærer på batteriet?
>- Hvor længe den skal være tændt før man kører?
>

Jeg havde et oliefyr i min tidligere bil - herlig ting.
Det varmer jo op vha. diesel og indblæsning. Og det er
derfor kun indblæsningen der tærer på dit batteri. Jeg satte
typisk min indblæsning på et af de laveste trin og bilen
var så varm efter 20-40 minutter - alt efter udendørs-
temperatur.

Jeg oplevede kun én gang på fem år, at batteriet gik dødt.
Da havde fyret og blæseren kørt i to gange to timer...

Selvfølgelig skal batteriet lades op efter at have blæseren har
fyldt bilen op med dejlig varm luft, men i praksis oplevede jeg
som nævnt aldrig problemer...

--
Uni Bull
Vallensbæk



Hr. Jensen (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 27-02-07 19:18

On 27 Feb 2007 08:31:33 -0800 grupper.td@gmail.com sent the following
smoke signals:

>Så vidt jeg kunne finde på nettet, så kan man nærmest kun anvende
>sådan et oliefyr til når man kører længere ture, idet man ellers
>risikerer at batteriet går dødt?
>
>Nogle erfaringer?

Tommelfingerreglen siger at man skal køre mindst i lige så mange
minutter, som blæseren har kørt, for at man kan være på den sikre side
strømmæssigt.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Leonard (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-02-07 19:46

Hr. Jensen <aage.er@musikalsk.invalid> wrote:

>Tommelfingerreglen siger at man skal køre mindst i lige så mange
>minutter, som blæseren har kørt, for at man kan være på den sikre side
>strømmæssigt.

Men den gælder heldigvis ikke for min T4 med et 5 år gammelt batteri,
som godt nok er af en lidt speciel type, mener de kaldte den en
semi-traktions-akkumolator. Den skulle være bedre egnet til at levere
strøm uden at blive ladet på lige efter. Jeg bruger ofte fyr i 30 min,
derefter lift ud og ind, starte motor, køre 5-10 min., ud og ind med
lift, handle, ud og ind med lift, starte motor, køre 2 min. ud og ind
et par gange mere, starte igen og nogen gange gentage dette et par
gange mere og så køre i 5-10 min. igen for at komme hjem. Er det
frostvejr lader jeg måske fyret køre hele tiden, så det holder varmen
i bilen, mens jeg er inde i en butik i 15-20 min. Ofte holder den også
stille 2-3 dage imellem at jeg kører i den. En gang om ugen får den
dog en længere tur.

Det var først da mit kabinelys gik i udu og lyste konstant i 5 dage,
hvor bilen ikke var startet, at der manglede strøm og der skulle lader
på.

--
Leonard

Brian S Jensen (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 27-02-07 19:41


<grupper.td@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:1172593893.421371.188970@h3g2000cwc.googlegroups.com...
Hej alle!

Jeg har netop fået mig en brugt BMW 318d 2.0 Diesel med et Webasto
oliefyr i.

Jeg har ikke fået brugsanvisning med, men er der nogen der ved:

- Hvor meget sådan en tærer på batteriet?
- Hvor længe den skal være tændt før man kører?

Så vidt jeg kunne finde på nettet, så kan man nærmest kun anvende
sådan et oliefyr til når man kører længere ture, idet man ellers
risikerer at batteriet går dødt?

Nogle erfaringer?

På forhånd tak,
Thomas



Hej Thomas

Jeg har fabriksmonteret benzinfyr i min 529i E39 og her er max. tiden
som det kan køre på 30 minutter (bordcomputeren stopper selv)

Jeg bruger det hver dag her om vinteren - ½ time om morgenen og
igen ½ time ved fyraften - jeg har ca. 20 minutter hver vej og har
aldrig oplevet strømproblemer

Ellers hvis du skal bruge mere hjælp, så er der en hel hær klar her :

www.bmw-club.dk


Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408866
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste