On Feb 27, 2:45 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> Jeg har lige fået Lastbilmagasinet ind ad døren.
>
> De har været en smut i Australien, for bl.a. at se på modulvogntog.
>
> Volvo Trucks dernede har noget de kalder en Driver Trainer. Han øser
> bl.a. ud af sin visdom om, hvordan man bakker med vogntog.
>
> Citat:
>
> Hvis dit vogntog har et ulige antal drejepunkter (1-3-5...) placerer
> du hænderne nederst på rattet, (kl 5 og kl 7), og hvis det har et lige
> antal drejepunkter, (2-4-6..), placerer du hænderne øverst på rattet.
> (kl 11 og kl 13)
>
> Nu er du klar til at bakke, og hvis du vil have den bagerste aksel til
> at dreje til venstre, så drejer du rattet i samme retning som den
> tommelfinger, der peger mod venstre.
>
> Citat slut.
>
> Jeg vil ikke forsværge, at hvis man følger anvisningerne ikke på et
> eller andet tidspunkt rammer den port man har fået anvist, eller i
> hvert fald én lige i nærheden, men manden taler jo sort, så
> slagtermesteren fra Hobro ville blegne af misundelse.
>
> Hvorfor er folks evner til at forklare sig omvendt proportional med
> længden på den uddannelse de har?
>
> Lad mig bare slå fast, at min egen ringe viden om sagen er, at det én
> af de ting man ikke kan studere til. Det er noget man går ud og fifler
> med i praksis, og gør sig sine erfaringer derudfra.
Jeg har et par gange til høst prøvet at bakke med traktor, presser,
halmsliske og halmvogn. Det er 99,9999% umuligt.
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.