Parkér med lys på bilen. -Grotesk situatio~
Fra : Martin Bak

Dato : 23-02-07 12:56

Her på vores fattige ø har politikerne udtænkt en besparelse ved at slukke
for gadebelysningen på hele øen fra midnat til kl. 5 morgen.

Dette har været virkeligheden siden den 15. februar. Og det har samtidig
gjort samtlige kanstensparkerende bilister til lovbrydere. For først nu er
man blevet opmærksom på, at det samtidig betyder, at de parkerede biler skal
efterlades med positionslyset tændt i henhold til færdselsloven.

Der er vist en del, der for brug for starthjælp i den kommende tid.

http://www.bornholmstidende.dk/default.asp?m=11&db_dato=22-2-2007&db_input=3137&vis2=langtbrev
--
Martin

Fra : Klaus G.

Dato : 23-02-07 13:19

> Der er vist en del, der for brug for starthjælp i den kommende tid.
Jotak, eller også skal man ud og købe sig et batteri med en hulens masse
Ah...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : p.jarnbak

Dato : 23-02-07 15:45

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> Jotak, eller også skal man ud og købe sig et batteri med en hulens masse
> Ah...

Et forbrug på 10w skulle ikke give de store problemer.
Hej Palle.

Fra : Martin

Dato : 23-02-07 16:24

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
>
> Et forbrug på 10w skulle ikke give de store problemer.

Det kommer vel an på i hvor lang tid - en 14 dages ferie skulle nu nok kunne
give de fleste problemer!

/Martin

Fra : Klaus G.

Dato : 23-02-07 16:42

> Et forbrug på 10w skulle ikke give de store problemer.
Tjaeh... 10w ved 12v er 0.8A. Så i døgnet bruges der 24*0,8A =
19,2AmpereTimer. Et gennemsnitlig batteri har vel 55ah, det er så ca. 2øgn
og 21timer den kan stå med sådan en pære tændt.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-02-07 16:53

> Tjaeh... 10w ved 12v er 0.8A. Så i døgnet bruges der 24*0,8A =
> 19,2AmpereTimer. Et gennemsnitlig batteri har vel 55ah, det er så ca. 2øgn
> og 21timer den kan stå med sådan en pære tændt.

2 x 5w foran.. 2x 5(10?)w i bag.. plus alt det i instrumentbordet.. jow jow
det løber da op :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-02-07 16:55

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> 2 x 5w foran.. 2x 5(10?)w i bag.. plus alt det i instrumentbordet.. jow jow
> det løber da op :)

Ud med nøglen og afviserarmen i "blink til venstre", så er der kun lys i
2 positionslamper......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kent Nielsen

Dato : 23-02-07 17:19

> Ud med nøglen og afviserarmen i "blink til venstre", så er der kun lys i
> 2 positionslamper......

Gad vide om det opfylder kravet i DK til "at holde med positionslys"

Kent Nielsen

Fra : Leonard

Dato : 23-02-07 17:37

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> wrote:

>Gad vide om det opfylder kravet i DK til "at holde med positionslys"

Det gør det, der skal bare være lys i for og bag i den side der vender
ud mod midten af vejen. At det så sikkert kan forvirre en stakkels
mørklagt cyklist, der tror der er fri bane inde ved kantstenen, det
skulle såmænd ikke undre mig. Det vil sandsynligvis også blive
bilejeren, der får skylden for at cyklisten ikke så den parkerede og
lovligt afmærkede bil.

--
Leonard

Fra : Martin Bak

Dato : 23-02-07 17:29

> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> Ud med nøglen og afviserarmen i "blink til venstre", så er der kun lys i
> 2 positionslamper......

Vel ikke på alle biler? Den første jeg havde der kunne tricket, det var den
dejlige Granada fra ´76

Martin

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 23-02-07 18:41

Hesja

>Ud med nøglen og afviserarmen i "blink til venstre", så er der kun lys i
>2 positionslamper......

det er vist kun vw der kan det

--

Lars Engelhardt
ADMIN www.GPSdebat.dk

Fra : Brian

Dato : 23-02-07 18:44

www.netink.dk / www.GPSdebat.dk wrote:

> det er vist kun vw der kan det

Opel gør også, så det er nok generalt for tyske biler.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-02-07 19:27

> Opel gør også, så det er nok generalt for tyske biler.

Gælder også Korea og, så vidt jeg husker, Sverige

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-02-07 20:13

"Brian" <nej@tak.du> skrev :

>Opel gør også, så det er nok generalt for tyske biler.

Hehe - helt fra min gamle Taunus 72' kaldte man det "tyskerlys"

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-02-07 19:35

"www.netink.dk / www.GPSdebat.dk" skriver:

> det er vist kun vw der kan det

De fleste kan, omend det foregår på andre måder.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-02-07 19:53

On Fri, 23 Feb 2007 18:40:56 +0100, www.netink.dk / www.GPSdebat.dk
<infoFJERN@netinkFJERN.dk> wrote:

>det er vist kun vw der kan det

Nah... Min BMW kunne det også på præcist samme måde. Eneste ulempe er
at man skal lige huske at slå det fra inden man starter, ellers tror
folk man blinker ud

Ford har et eller andet i kontakten til lyset så vidt jeg husker.

** Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-02-07 20:23

Lars Knudsen skriver:

> Ford har et eller andet i kontakten til lyset så vidt jeg husker.

Fuck-us'en jeg kørte i havde det som "drej lyskontakten til venstre".

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-02-07 19:26

> Ud med nøglen og afviserarmen i "blink til venstre", så er der kun lys i
> 2 positionslamper......

Nope.. ikke på vores.. men den kan godt.. bare på en anden måde :)

Fra : Leonard

Dato : 23-02-07 13:40

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>Der er vist en del, der for brug for starthjælp i den kommende tid.

Der er da et et nyt marked for en lille dims, der styrer p-lyset på
bilen, så det tændes når der bliver mørkt. Så er det jo kun i perioden
24-05, at der bruges strøm og når nætterne bliver kortere kun til
solopgang.
Det kan vel bygges for 30 kr og sælges for 495,- plus montering

--
Leonard

Fra : ShutEye

Dato : 23-02-07 21:13

> [...]
> solopgang.
> Det kan vel bygges for 30 kr og sælges for 495,- plus montering

Tjaa og så bruge leds i stedet for glødetråd?
Måske ikke så dumt.

Fra : Leonard

Dato : 23-02-07 21:16

"ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Tjaa og så bruge leds i stedet for glødetråd?
>Måske ikke så dumt.

Husk idemanden når du begynder at tjene penge på det, jeg er ikke så
begærlig bare giv mig 25% af fortjenesten

--
Leonard