Ny sikringsboks i Escort defekt efter 4 ug~
Fra : wod

Dato : 22-02-07 09:59

Hej,

Min kones Ford Escort fra 97 havde blæser og visker problemer sidste
gang der var frost og snevejr i DK (ca 4 uger siden). Jeg skiftede
derfor sikringsboksen med en ny original fra Ford og det løste
problemet.

Nu her til morgen er det præcist samme kredsløb der ikke virker. Dvs.
det virkede i 2 sek.

Kan det være sikringsboksen igen og i givet fald hvad ødelægger den
så ? Fugt eller korsslutning ?

Kan det evt. være løs forbindelse som er afhjulpet ved at skifte
boksen ?

Gode råd modtages gerne.

/Frank

Fra : Tau

Dato : 22-02-07 10:55

"wod" <frank.wodstrup@magirus.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det lyder som det samme problem jeg havde min min Escort.
Mit problem var bare en større historie med rust og gennemtæring mellem
motor rum og kabine. Vandet blev kørt op og ind i sikringsboksen med
kortslutning til følge. Jeg har efterfølgende haft motoren og forruden
demonteret for at kunne svejse nye plader og torpedo i bilen.
Jeg håber ikke det er samme fejl du har.

Med venlih hilsen
Poul jacobsen

Fra : claus b. p.

Dato : 22-02-07 10:58

"wod" <frank.wodstrup@magirus.com> wrote in message
Kan det være sikringsboksen igen og i givet fald hvad ødelægger den
så ? Fugt eller korsslutning ?

Kan det evt. være løs forbindelse som er afhjulpet ved at skifte
boksen ?

Det kan sagtens være en løs forbindelse som du antyder, provokeret
yderligere af kulde og fugt. Kan du finde ud af om blæser og visker evt. får
stel gennem en fælles ledning, måske skruet fast med en skrue til karossen
et eller andet sted? Så har du en potentiel fejlkilde der. Prøv evt. at
trække en ny stelledning over til motorerne for at se om det hjælper.

/Claus

Fra : wod

Dato : 22-02-07 11:05

On 22 Feb., 10:55, "Tau" <bonderøv...@rendmig.ass> wrote:
> [...]
> demonteret for at kunne svejse nye plader og torpedo i bilen.
> Jeg håber ikke det er samme fejl du har.

Tvivler nu på gennemtærring for der virkede tørt omkring boksen og
hvis det er fugt er det vel ikke sandsynligt at det præcist er samme
kredsløb der står af igen ?

Ellers tak for tippet.

/Frank

Fra : wod

Dato : 22-02-07 11:06

On 22 Feb., 10:58, "claus b. p." <c...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> et eller andet sted? Så har du en potentiel fejlkilde der. Prøv evt. at
> trække en ny stelledning over til motorerne for at se om det hjælper.

God ide.... Det må prøves når vejret lige tillader det....

/Frank

Fra : Mikker

Dato : 22-02-07 11:31

wod skrev:

> God ide.... Det må prøves når vejret lige tillader det....
>
> /Frank

Nu bruger du vel ikke de gamle sikringer igen vel ;)

Mikker

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-02-07 11:38

Hej!

Mikker wrote:
> Nu bruger du vel ikke de gamle sikringer igen vel ;)

Eller relæer for den sags skyld.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : wod

Dato : 22-02-07 12:16

On 22 Feb., 11:38, Kim Voss Schrader <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
> Hej!

> Eller relæer for den sags skyld.
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

Jow... Har brugt både gamle sikringer og relæ'er fra gammel boks...
Men har du checket sikringer inden... Kan en sikring have en periodisk
fejl ?

Synes heller ikke lige at der skulle være et fælles relæ for både for
og bagvisker samt blæser og sprinkler...

/Frank

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-02-07 13:00

Hej!

wod wrote:
> Jow... Har brugt både gamle sikringer og relæ'er fra gammel boks...
> Men har du checket sikringer inden... Kan en sikring have en periodisk
> fejl ?

Tja, de kan da ihvertfald irre. Og hvis den originale sikringsboks er
død pga. vandskade ville jeg skifte det hele.

> Synes heller ikke lige at der skulle være et fælles relæ for både for
> og bagvisker samt blæser og sprinkler...

Nej, det lyder lidt underligt. Men deler de sikringsgruppe?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : wod

Dato : 22-02-07 13:02

On 22 Feb., 12:59, Kim Voss Schrader <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
> [...]
> død pga. vandskade ville jeg skifte det hele.

> Nej, det lyder lidt underligt. Men deler de sikringsgruppe?

Nej de har 3 forskellige sikringer. Nå - jeg opgiver... Det bliver en
sag for Ford i morgen. Takker for hjælpen.

/Frank