Gode køb og salg sites til både efterlyses
Fra : Torben

Dato : 21-02-07 10:32

Jeg skal sælge min Maxi 77. Er der nogen som kan anbefale nogle gode
web sites?
Mange hilsener
Torben

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 21-02-07 13:36

Hej Torben,

Prøv på Google at skrive: salg af både

Det giver dig et stort antal muligheder.

Mvh/Harding

Fra : Peder

Dato : 21-02-07 16:01

Hej Torben!

Prøv med www.udkig.dk og www.scanboat.com/dk

Mvh
Peter

Fra : hogfeldt@gmail.com

Dato : 22-02-07 15:02

Prøv http://www.baadinfo.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 15:58

"Torben" <t.sten@sydexpo.se> skrev i en meddelelse
Jeg skal sælge min Maxi 77. Er der nogen som kan anbefale nogle gode
web sites?
Mange hilsener
Torben

måske dk.marked.privat.båd newsgruppen - dér sættes da både til salg.

venlig hilsen

JN

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 22-02-07 20:28

Det spørgsmål giver mig jo næsten mavesår. Det er dumpekarakter til mine
markedesføringsevner..... Jeg prøver lige at rette lidt op på det:

Ca halvdelen af de Maxi'er der sættes til salg på www.MAXImalt.dk ender
(ifølge sælgerne) med at blive solgt netop fordi køberne fik øje på dem der.

Resten bliver solgt via www.boat4you.dk (www.scanboat.dk), www.udkik.dk og
www.dba.dk

Alt andet er spild af din tid.

Det er muligt det forholder sig anderledes med andre bådmærker. Jeg kender
maxi markedet bedst...

Bjarke

Fra : TOSB

Dato : 22-02-07 23:11

Bjarke M. Christensen wrote:
> Det spørgsmål giver mig jo næsten mavesår. Det er dumpekarakter til
> mine markedesføringsevner..... Jeg prøver lige at rette lidt op på
> det:
Klip

Inden dit mavesår bryder helt op, så kan jeg da trøste dig med, at jeg har
for længe siden har lagt et link på vores hjemmeside til "din" side ,
fordi vi har en del medlemmer, der sejler Maxi i div. udgaver.

http://www.nk-s.dk/

Se i venste side - "Bådklubber"

Mvh
Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første
dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 23-02-07 00:10

Det dulmede. Tak Torben .... <smile>

Bjarke

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 23-02-07 09:29

Hej Torben,

Jeg var også interesseret i at surfe lidt rundt på jeres
udmærkede hjemmeside.

Er det muligt at du kan foretage en enkelt rettelse og en
tilføjelse. Endeligt kan du tilføje flere informationer om
kilderne ellers vil opgive oplysningerne.

1. Under Bådklubber må du gerne rette "B-31forum" til "B-31
klubben".
B-31 klubben er en International klub og vi ligger under Dansk
Sejlunion som en specialklub.

2. Skydning Skydeområder m.v.
Her må du meget gerne tilføje linket:
http://groups.msn.com/b31klubben
Under dette link er samlet al kildematerialet for skydebaner
over vand i Danmark.
De link du har oplagt dækker kun militærets og hjemmeværnets
skydebaner.
Lars Poulsens hjemmeside som du linker til og er opbygget på
grundlag fra min første rapport til det offentlige Danmark om
emnet. Efterfølgende er der lavet en ny rapport der også
omfatter civile skydebaner. Du bør også tage alle de civile
skydebaner med.
En samlet oversigt m.m. findes tillige på DLSK2006 og det
kommende DLS DK 2007 under temaer.

3. I din udmærkede oversigt over skydetider bør du også indhente
oplysninger for følgende skydebaner i området:
a. Skydecenter Nykøbing Sjælland
b. Bredetved
c. Orø
d. Kongsøre
e. Høve Strand
f. Sjællands Odde Nord
g. Sjællands Odde Syd

Hermed vi jeres informationer væer dækkende for området.

Mvh/Harding

Fra : TOSB

Dato : 23-02-07 13:16

Harding E. Larsen (slet U0WLN) wrote:
> Hej Torben,
>
> Jeg var også interesseret i at surfe lidt rundt på jeres
> udmærkede hjemmeside.

Klip

> [...]
> f. Sjællands Odde Nord
> g. Sjællands Odde Syd
>
> Hermed vi jeres informationer væer dækkende for området.

Klip

Hej Harding
Tak for tilbagemeldingen. Jeg har nu rettet og tilføjet i henhold til dine
anbefalinger.

Med hensyn til Skydecenter Nykøbing Sjælland, så tror jeg ikke, at der
ligger noget fastlagt program for anvendelsen af skydebanerne her. Den
ligger jo klods op ad lystbådehavnen, så vi dukker os, når det knalder løs

Jeg tror heller ikke, at man på forhånd har fastlagte skydeprogrammer for
banerne ved Kongsøre og Bredetved (begge baner kender jeg ganske godt og har
selv været gæstebruger og i den forbindelse ofte "bandet" i mit stille sind,
når skydningerne skulle indstilles, fordi en lystsejler eller lignende var i
skydefeltet til trods for hejste advarselssignaler).
Men hvis du har kontakter til nogle af de nævnte, vil jeg da gerne høre
nærmere, så vi kan få lagt skydeprogrammerne på nettet. Emnet er jo lidt
uden for denne tråd, så du er velkommen til at sende mig en mail (fjern skal
slettes i min mailadr.)

Først for nyligt har vi fået etableret kontakt til Gniben, hvorfra vi hver
måned får skydeprogrammet for den kommende måned pr. brev, da man
tilsyneladende endnu ikke er så moderne, at man kan sende programmet
elektronisk i lighed med det skydeprogram, vi får fra Jægerspris.

Mvh
Torben

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 23-02-07 14:55

Hej Torben,

Tak for dit hurtige svar og reaktion på opdatering.

Når I passerer Skydecenter Nykøbing Sjælland skal I ikke dukke
jer.
Det er de skydende der skal indstille skydningen ved anden
indtrængen i fareområdet. Fareområdet dækker ikke kun vand men
også landområder.

Det kan godt være at de skydende er utilfredse med anden
indtrængen; men det er helt lovligt og det er de skydende der
skal holde inde.
Sådan er det på alle skydebaner der ikke er militære og
indtegnet på søkort.
Skydetider bør ikke være noget som lokale sejlklubber eller
lokale aviser skal oplyse om, såfremt de overhovedet bliver
informeret.
Militæret og en enkelt civil skydeforening får skydetider ind i
den ugentlige udgivelse af Efterretninger For Søfarende (EfS)
Det er her informationerne skal være tilgængelige.
Er det hjemmeværnet der skyder på en af deres egne skydebaner,
en civil skydebane eller sågar på en militær skydebane gives der
ingen information. Skal man indhente oplysninger så er her
instruktionen:

Vigtigt:
Inden du begiver dig ud på sejlads, bør du checke om du under
din planlagte sejltur,
vil sejle ind i de skydeområder, som er angivet på kortene med
rødt/R, klik på: "Skydebaner over vand i Danmark"
..
Ingen af De farlige skydebanerne (mærket med rødt/R) er
indtegnet på søkortene.
Vil du komme ind i et eller flere af de viste fareområder skal
du ringe til Hjemmeværnskommandoen
for at få klarhed over om der skydes på den/de pågældende baner.
Hjemmeværnskommandoen kontaktes på:
Tlf: 33 47 93 00
Mail: hjk@hjv.dk
Spørg efter vagthavende officer og udbed dig en redegørelse for
skydetider.
Bed også om telefonnummer og VHF kanal, som kan kontaktes når
området nærmes.

Farveangivelserne og kortene findes på
http://groups.msn.com/b31klubben

Er det civile der skyder er det politiet der har ansvaret.
Politiet skal tilsikre at skydebanerne mindst én gang årligt
inspiceres af Justitsministeriets Skydebanesagkyndige; men det
er politiet der har ansvaret for banerne og politiet skal være
informeret om skydetider og give individuelle tilladelser før
hver skydning.

Ja det er rigtigt at emnet ligger uden for strengen; men emnet
er så vigtigt at ingen må undlade at informere om disse Farlige
Skydebaner.
Myndighederme, med Forsvarsministeren i spidsen, skal tage sig
sammen og får disse skydebaner indtegnet på de officielle søkort
og får skydetider indsat på EfS. Det arbejder jeg sammen med
Dansk Sejlunion på at få gennemført.
Først når indtegning og oplysning er givet kan hver enkelt
sejler tage sine forholdsregler derefter.
Alle bør vide at "Det er svært at navigere i kaos".

Fra : TOSB

Dato : 23-02-07 17:09

Harding E. Larsen (slet G2ACY) wrote:
Klip

> [...]
> er politiet der har ansvaret for banerne og politiet skal være
> informeret om skydetider og give individuelle tilladelser før

Hej Harding
Jeg har fulgt din beretning og læst mig til, at du og mandskab var i
livsfare på et tidspunkt. Ja - emnet er uhyre vigtigt.
Nogle af banerne benyttes rent faktisk af politiet der er gæstebrugere i
ny og næ.
Jeg prøver i aften at lave et lille opråb på hjemmesiden, så sejlerne på
forhånd ved lidt mere inden næste sæson (er vel lige om hjørnet trods
snebunkerne i øjeblikket).

Mvh
Torben

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 25-02-07 12:50

Hej Torben,

Mandehoved skydebane, hvorfra hjemmeværnet skød efter os, har
også været brugt af politiet i Køge til skydeøvelser.
Skydebanen måtte ifølge fundasen og skødet kun anvendes til
hjemmeværnets skydeøvelser. Skydebanen måtte ikke benyttes af
politiet. Det var Skydebaneinspektoratet under Hærens Kasmpskole
i Oksbøl der var tilsynsførende.
Skydebanen er nu permanent lukket, bestyrelsen afsat og området
overgivet til Ungdommen på Stevne, i følge bestemmelsen i
fundasen og skødet, ved nedlæggelse af skydebanen.
Nogen har fået karrieren bag sig.

Det er værd at kende til hvem der må benytte skydebanerne,
således at overtrædelser undgås.

Tak for din indsats med at formidle information på jeres
hjemmeside.