En kineser, LF-125-3
Fra : Kim

Dato : 21-02-07 08:43

Har været inde på http://mc4you.dk og syntes godt nok det er billigt.

Har nogen her venligst erfaringer med disse MC'ere her fra mc4you
( LF-125-3 til 5.800 kr. + lev. omk. 1.800 kr. ) mht om de er stabile
med at starte hver morgen, service fra firmaet, dyre reservedele, samt
om et alm. værksted kan lave service på cyklen eller om den absolut
skal til Fredensborg, hvad er noget af en tur når man bor i Kbh Nv.

Mvh Kim

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-02-07 09:20

Kim wrote:
> Har været inde på http://mc4you.dk og syntes godt nok det er billigt.

Prøv lige at høre om fisker mc har flere messe-tilbud tilbage på Yamahy ybr
125 istedet.

/jim

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 21-02-07 11:33

Kim, her har du fået et godt råd!

Fra : Henrik

Dato : 21-02-07 09:47

Kim wrote:

> [...]

> om et alm. værksted kan lave service på cyklen eller om den absolut
> skal til Fredensborg, hvad er noget af en tur når man bor i Kbh Nv.

Hej Kim

Kinesiske motorcykler er de meste "stjålede" motorcykler i Danmark.
Gad vide hvorfor, det er næsten ikke til at regne ud

Mvh.
Henrik

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-02-07 10:21

Henrik wrote:
> Kinesiske motorcykler er de meste "stjålede" motorcykler i Danmark.
> Gad vide hvorfor, det er næsten ikke til at regne ud

Prøv at give et bud alligevel.
Er det fordi folk ikke køber en kædelås til 2.000 kr når de har givet 7.000
for hele cyklen?
Eller fordi dem der bor på stenbroen køber en billig kineser fordi de ved at
enhver MC alligevel bliver stjålet når man nu bor hvor man gør?

/jim

Fra : Muddi

Dato : 21-02-07 12:51

> Er det fordi folk ikke køber en kædelås til 2.000 kr når de har givet
> 7.000 for hele cyklen?

Nej, mon ikke det er fordi cyklen ikke svarer til forventningerne og derfor
bliver "stjålet", så forsikringssummen kan udbetales.
Dermed ikke sagt at kina-cykler er noget bras, for det ved jeg ikke nok om,
....men der hvor jeg færdes er det ofte nybegyndere der kommer på
kina-cyklerne og når der er gået nogle måneder kommer beklagelserne, især
over ikke at kunne følge med, ting der rasler af, lidt rust hist og pist osv
osv....

Så kan man jo helt få lyst til at sparke dyret a h til, ik?

Muddi

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 21-02-07 19:16

Muddi wrote:

> [...]
> osv....
>
> Så kan man jo helt få lyst til at sparke dyret a h til, ik?

Ville du/I bruge penge på kaskoforsikring på en MC til 7k? Nej vel?

Thore

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 21-02-07 16:12

"Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om et alm. værksted kan lave service på cyklen eller om den absolut
> skal til Fredensborg, hvad er noget af en tur når man bor i Kbh Nv.

Prøv at stille dit spørgsmål på www.kinojserklubben.dk
Her er der flere der kører på modellen. Og jeg har endnu ikke hørt nogen
være utilfredse med den.
Hilsen Matthias

Fra : Kim Olsen

Dato : 21-02-07 20:33

> Prøv at stille dit spørgsmål på www.kinojserklubben.dk
> Her er der flere der kører på modellen. Og jeg har endnu ikke hørt nogen
> være utilfredse med den.
> Hilsen Matthias

Se det var da et rigtig godt råd.!!

Jerg kører selv på en LIFAN 250 Kinesercykel til kr. 10.000,-. Den kører
altså overraskende godt.
Prøv og se billederne på min hjemmeside www.kims.pahn.dk.
Jeg har haft kinesercykel før en Geely.

Min erfaring er, at man får relativt meget for pengene, men selvfølgelig kan
man ikke forvente kr. 100.000,- kvalitet for kr. 10.000,-.

Og for at vende tilbage til dit oprindelige spørgsmål.
Det er simple motorer, som enhver motorcykelreparatør kan lave, og delene er
rigtig billige...

hilsen
Kim Olsen
kinøjserklubmedlem nr. 107
www.kims.pahn.dk

Fra : jacob johansen

Dato : 21-02-07 21:13

Hejsa.

Jeg vil da også give min erfaring med... Jeg har en regal raptor 150ccm som
jeg har kørt 4000 kilometer på, den kører bare... starter hver morgen, den
holder ude året rundt, da jeg kører så snart der ikke er sne/minus grader...
Det eneste rust der er kommet på den er ved kædeskærmen og på gaffelbroen.

Spørg endelig hvis du har/får spørgsmål.

MVH
Jacob
regal raptor 150ccm
årgang 2006

Fra : Kim

Dato : 22-02-07 23:56

"jacob johansen" <jjo@stofanet.dk> skrev
> Spørg endelig hvis du har/får spørgsmål.

Okay, her et par stykker.

Jeg har nu været inde på scoot.dk og fisker-mc.dk og
den YBR125 til Kr. 12.998,- ( Spar kr. 9.000,-) virker
også meget tiltalende.

Mht Finansiering har jeg pt ikke de 15-17000
så hvor ville evt været billigst at låne pengene ?

Fisker-mc.dk skriver evt " Finansier gennem MC-finans og
få en billig motorcykelforsikring."

Hvad koster en almindelig ansvarsforsikring f.eks til
en YBR125 ?

Skal man betale vægtafgift til en MC ? ( evt hvormeget ? )

Jeg skal have en god kædelås ( ca 2000,- ) og er også blever
anbefalet en skivelås som skal sættes på forhjulets skivebremse,
hvad koste en sådan ca ?

En styrthjelm samt en styrthjelm til min datter ca str. 12 år,
hvad og hvor vil jeg kunne få en sådan 2 gode hjelme evt ?

Mvh Kim

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 23-02-07 04:57

> [...]
> også meget tiltalende.
>
> Mht Finansiering har jeg pt ikke de 15-17000
> så hvor ville evt været billigst at låne pengene ?
Jeg ville spørge i banken.

> Fisker-mc.dk skriver evt " Finansier gennem MC-finans og
> få en billig motorcykelforsikring."
Skal du kun have ansvar, så ville jeg igen spørge banken om lån.
Ansvarsforsikring er så billig. at du næppe kan opnå så meget rabat, at det
kan
betale de ekstra omkostninger der ofte er ved finansinstitutterne.

> Hvad koster en almindelig ansvarsforsikring f.eks til
> en YBR125 ?
Den vil nok koste små 1000,-, hvis du har bil og er elitebillist.

> Skal man betale vægtafgift til en MC ? ( evt hvormeget ? )
Ja, mener det er 580,- eller 585,- pr. år

> Jeg skal have en god kædelås ( ca 2000,- ) og er også blever
> anbefalet en skivelås som skal sættes på forhjulets skivebremse,
> hvad koste en sådan ca ?
En skivelås koster vel fra ca. 200,- og opefter.

> En styrthjelm samt en styrthjelm til min datter ca str. 12 år,
> hvad og hvor vil jeg kunne få en sådan 2 gode hjelme evt ?
Hjelme købes hos en mc-forhandler eller måske hos Thansen.
Husk også at købe noget ordentlig tøj med gode beskyttelser alle de rigtige
steder. Knæ, skuldre, hofte og især ryggen. Køb også nogle gode handsker og
støvler. Prisen for ovenstående løber let op i 10.000,- pr. person
Og så husk altid at bruge udstyret, uanset om det så er nok så varmt eller
om du kun lige skal hen om hjørnet.
Hilsen Matthias

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 23-02-07 07:06

On Fri, 23 Feb 2007 04:57:02 +0100, "Matthias H Matthiessen"
<matthiessenSLET@dioder.dk> wrote:

>Jeg ville spørge i banken.

Og hør om de evt. vil finansiere uden pant i cyklen.
Der er penge at spare i tinglysning.

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-02-07 10:50

Kim wrote:
> Mht Finansiering har jeg pt ikke de 15-17000
> så hvor ville evt været billigst at låne pengene ?

Indhent flere tilbud. Start med din bank.

> Fisker-mc.dk skriver evt " Finansier gennem MC-finans og
> få en billig motorcykelforsikring."
>
> Hvad koster en almindelig ansvarsforsikring f.eks til
> en YBR125 ?

Indhent flere tilbud.

> Skal man betale vægtafgift til en MC ? ( evt hvormeget ? )

Ja. Mener det er omkring en plovmand om året.

> Jeg skal have en god kædelås ( ca 2000,- ) og er også blever
> anbefalet en skivelås som skal sættes på forhjulets skivebremse,
> hvad koste en sådan ca ?

Husk, skivelås er kun til når du lige stiller den uden for Netto.
Der har lige været en test i Bike. Uanset pris kunne de ikke bankes op med
hammer og mejsel.
Men en vinkelsliber til 99 kr i Aldi tog det vist mellem 12 og 17 sekunder.

> En styrthjelm samt en styrthjelm til min datter ca str. 12 år,
> hvad og hvor vil jeg kunne få en sådan 2 gode hjelme evt ?

En god hjelm er én der sidder fast uden at stramme.
Fakta har et par gange haft hjelme til 299. Ellers er Thansen billig.
Er en hjelm godkendt til knallert er den også godkendt til MC.

Jeg har ikke rigtigt kunnet mærke forskel på dyre og billige hjelme. Men køb
noget ordentligt tøj/handsker. Dér kan man mærke forskellen hver gang man er
ude at køre, eller tager det af og på.

BRUG ØREPROPPER!

/jim

Fra : Bo Nielsen

Dato : 23-02-07 11:20

> Jeg har ikke rigtigt kunnet mærke forskel på dyre og billige hjelme. Men
> køb noget ordentligt tøj/handsker. Dér kan man mærke forskellen hver gang
> man er ude at køre, eller tager det af og på.

Jeg kan nu tydeligt mærke forskel på den hjelm jeg brugte til scooteren (700
kr) og så de to jeg har brugt til mc (hhv. 2300 og 1700 kr) Forskelllen på
sikkerheden dyre og billige mærker imellem har jævnligt været diskuteret på
NG og den vil jeg ikke gøre mig klog på, men komforten og fornemmelsen af
kvalitet er markant bedre på de dyrere hjelme.

> BRUG ØREPROPPER!

Nemlig!

ScooterBo

Fra : Neser

Dato : 24-02-07 15:15

> Nemlig!

Nu vi er ved ørepropperne, kan det så betale sig at købe et sæt formstøbte
til 1000,- eller er de alm. "rul-selv-propper" gode nok?

Der skal jo alligevel bruges en _hel del_ af "rul-selv-propperne" før prisen
på de dyre er opnået.

- Neser

Fra : Peter

Dato : 24-02-07 16:41

"Neser" <Neser@neser.dk> wrote in message

> [...]
> til 1000,- eller er de alm. "rul-selv-propper" gode nok?
>
> Der skal jo alligevel bruges en _hel del_ af "rul-selv-propperne" før

De formstøbte beskytter ikke din hørelse bedre end "rul-selv-propperne", men
de er mere komfortable at bruge. Nogen har f.eks. meget svært ved at få
standard propper ind i ørerne.

Kort sagt: Hvis du har det godt med at bruge "rul-selv-propper", så fortsæt
bare med det. Hvis du derimod ofte undlader at bruger propper fordi det er
for besværligt, vil jeg anbefale dig at investere i formstøbte propper.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Armand

Dato : 24-02-07 03:19

> [...]
> få en billig motorcykelforsikring."
>
> Hvad koster en almindelig ansvarsforsikring f.eks til

Glem ansvar hvis den financeres (á pant i køretøjet) - Kun en
kaskoforsikring sikrer panthaver mod at pantet ikke er værdiløst allerede
efter første rundkørsel med sand/olie/is!

--
Armand.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 24-02-07 07:20

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Glem ansvar hvis den financeres (á pant i køretøjet) - Kun en
> kaskoforsikring sikrer panthaver mod at pantet ikke er værdiløst allerede
> efter første rundkørsel med sand/olie/is!
>
> --
Det er altså ikke alle banker der forlanger pant for så lille et beløb. Det
kommer nok lidt an på det forhold man har til banken i forvejen. Man vil
ofte kunne få oprettet en kassekredit i forbindelse med ens lønkonto.
Det vil godt nok i mine øjne være helt vildt at kaskoforsikre en mc med så
lav værdi.
Hilsen Matthias

Fra : Armand

Dato : 24-02-07 09:35

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er altså ikke alle banker der forlanger pant for så lille et beløb.

Nu var det også sætningen: "Finansier evt. gennem MC-finans og få en billig
motorcykelforsikring." at jeg stilede mod og jeg er næsten sikker på at
MC-finans forventer kaskoforsikring.
Til gengæld kán det hænde at det er billigere (hvilket ikke behøver at
betyde billig) at forsikre igennem financeringsbureauet :-/

> Det kommer nok lidt an på det forhold man har til banken i forvejen. Man
> vil ofte kunne få oprettet en kassekredit i forbindelse med ens lønkonto.

Jeg har også hørt om en model med en livsforsikring, som tilgodeser
panthaver :-/

> Det vil godt nok i mine øjne være helt vildt at kaskoforsikre en mc med så
> lav værdi.

Afgjort!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-02-07 23:09

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:

> [...]
> fordi dem der bor på stenbroen køber en billig kineser fordi de ved
> at enhver MC alligevel bliver stjålet når man nu bor hvor man gør?

Jeg har en hypotese om at den typiske unge køretøjstyv tror at det er
mindre slemt hvis de stjæler en mc, der ikke ser ud af så
meget. Umiddelbart er jeg mere nervøs ved at parkere DTR'en tvivlsomme
steder end Fazeren.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-02-07 17:44

"Peter" <fiktiv@invalid> writes:

> De formstøbte beskytter ikke din hørelse bedre end
> "rul-selv-propperne", men de er mere komfortable at bruge. Nogen har
> f.eks. meget svært ved at få standard propper ind i ørerne.

Der er vist også mange der har oplevet at øregangen ændrer form når
hjelmen kommer på, hvilket resulterer i at støjdæmpningen bliver
væsentlig ringere.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R