Lækkert med nye UG7 når der er SNEEEEEE
Fra : Mads Stetter

Dato : 21-02-07 15:31

God damn hvor er det bare lækkert at have investeret i vintersutter! Også
selvom de kun kommer til sin ret et par gange om året...

ALt står snart stille her i Aalborg... Pånær min golf 2 med UG7

Hvad er status andre steder?

MVH Stetter

Fra : tp

Dato : 21-02-07 16:03

På vores små veje er der ikke ryddet (djursland), så der er vel 20cm. nok
til at det skraber på bunden af bilen. det gik meget godt i starten, men
til sidst sad den fast. godt med snekæder - også kaldet ekstra ultra super
grip

Fra : Kent

Dato : 21-02-07 16:07

"Mads Stetter" <stetter@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvom de kun kommer til sin ret et par gange om året...
>
> ALt står snart stille her i Aalborg... Pånær min golf 2 med UG7

Her er i Thy er vi glade for, at vi har fået en fridag . Vi
har aftenarbejde fra 14:40 til 00:35.

Kent.

Fra : Bo Velschow

Dato : 21-02-07 16:15

> [...]
> selvom de kun kommer til sin ret et par gange om året...
>
> ALt står snart stille her i Aalborg... Pånær min golf 2 med UG7

Kraftigt snevejr; voldsom fygning. Mindre veje begynder at fyge til.
Drivedannelser. Større veje ryddet for sne, men mange med et tyndt islag:
Vejen _ser_ fin ud, men er reelt spejlglat. Oplevede netop at blive
overhalet af en Kadett E (lidt ældre end den, jeg selv kørte i); han "vandt"
et par biler, men stod pludseligt og lynhurtigt på tværs af den i øvrigt ret
trafikerede vej. Da han havde fået vendt bilen og var kørt videre, prøvede
jeg for sjov at fremprovokere hjulspin - og det kunne da lade sig gøre, men
lamellerne i Alpin'erne stod godt nok utroligt godt fast! Det er vist ret
nærliggende at konkludere, at den anden gut skøjtede rundt på sommerdæk...

PS! Hvor har jeg dog i dag set mange skøjte rundt på deres enormt smarte
letmetalfælge med deres enormt smarte lavprofil sommerdæk - hvornår lærer
folk dog, at de skal holde sig _langt_ væk fra vejene, når vejret er, som
det er, og de ikke har kunnet finde ud af at sætte vinterdæk på??? :-/

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Kent

Dato : 21-02-07 16:32

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> folk dog, at de skal holde sig _langt_ væk fra vejene, når vejret er, som
> det er, og de ikke har kunnet finde ud af at sætte vinterdæk på??? :-/

Det er der nok mange, der aldrig lærer. Utroligt nok mener mange
stadigt, at vinterdæk ikke er en god investring i egen- og andres
sikkerhed.

Kent.

Fra : Bo Velschow

Dato : 21-02-07 17:13

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Det er der nok mange, der aldrig lærer. Utroligt nok mener mange
> stadigt, at vinterdæk ikke er en god investring i egen- og andres

Ja, hvad er det, man siger? "Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves"?!
Suk..

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-02-07 18:31

Bo Velschow skrev:

> PS! Hvor har jeg dog i dag set mange skøjte rundt på deres enormt smarte
> letmetalfælge med deres enormt smarte lavprofil sommerdæk -
Jeg har personligt set folk skøjte rundt på deres grimme sorte fælge med
møj dyre vinterdæk idag, fordi de ikke fatter at vinterdæk er
ligegyldigt hvis man absolut vil køre og overhale med alt for høj hastighed.

> hvornår lærer
> folk dog, at de skal holde sig _langt_ væk fra vejene, når vejret er, som
> det er, og de ikke har kunnet finde ud af at sætte vinterdæk på??? :-/

Ja og hvornår lære nogle folk at bare fordi de har vinterdæk på kan man ikke køre 100km/t over alt i sne og slud.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-02-07 19:16

Hej

Martin Vollert wrote:
> Ja og hvornår lære nogle folk at bare fordi de har vinterdæk på kan man
> ikke køre 100km/t over alt i sne og slud.

Ja det er ufattelig.

"Ork, jeg kører bare efter forholdene, så mine sommerdæk er fine" - nej
de er ej og flyt dig så, så jeg kan komme op ad bakken.

"Ork, jeg har vinterdæk, så jeg behøver ikke tænke" - jo! Hvordan er
vejret i øvrigt derude på marken?

"Ork, jeg har ESP, ABS, TC osv, så bilen klarer det for mig" - nej, det
kræver nemlig et vejgreb og at man holder sig til fysikkens love.

Jeg tror folk lærer det når der er to torsdage i en uge og bilerne
bliver afgiftsfrie i Danmark.

Måske kan de også lære det, hvis der indføres specielle klausuler i
bilerne. Måske noget med sorte bokse og ingen dækning ved sommerdæk.
Tyskerne har også haft svært ved det, men de er faktisk blevet godt
hjulpet på vej af forsikringsselskaberne. Gad egentlig godt vide om de
har nogle statistikker på sagerne i Tyskland.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 22:25

On Wed, 21 Feb 2007 19:15:42 +0100, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

> [...]
>kræver nemlig et vejgreb og at man holder sig til fysikkens love.
>
>Jeg tror folk lærer det når der er to torsdage i en uge og bilerne

subscribe - det er jo desværre sandt alt sammen.

Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Fra : Anders Majland

Dato : 21-02-07 21:41

> Ja og hvornår lære nogle folk at bare fordi de har vinterdæk på kan man
> ikke køre 100km/t over alt i sne og slud.

Måske den dag de ryger af vejen ... Men tidligere idag kunne jeg da ikke
lade være med at lege lidt på en bivej uden anden trafik. Det er utroligt så
godt et vinterdæk står fast (Men fysikkens grenser er alligevel hårfine ...)

BTW så har jeg set lidt wrc fra norge og sverige... De har mere greb med
pigdæk på sne/is end de har på grus (men det har jo intet med dansk
normaltrafik at gøre og det går jo også regelmæssigt galt for dem ...)

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-02-07 01:02

Anders Majland skrev:

> Måske den dag de ryger af vejen ...
Nej for det er jo kun dem med sommerdæk !!! (lyder det til hvis du læser
lidt gruppen her)

> Men tidligere idag kunne jeg da ikke
> lade være med at lege lidt på en bivej uden anden trafik. Det er utroligt så
> godt et vinterdæk står fast (Men fysikkens grenser er alligevel hårfine ...)

Jaa det har jeg da også og som du siger grænsen er hårfin selv med
vinterdæk på, lige som man tror alt er under kontrol så er farten 3-4
km/t for høj og bilen skrider.
> BTW så har jeg set lidt wrc fra norge og sverige... De har mere greb med
> pigdæk på sne/is end de har på grus (men det har jo intet med dansk
> normaltrafik at gøre og det går jo også regelmæssigt galt for dem ...)

Sad også lige og så WRC her til aften på Eurosport, og ja det er da et
ufattelig "grip" de har på sådan et underlag, men der skal altså også
den rigtige chauffør til dem du så der kan altså deres kram, alle i top
5 kommer fra norden.
Jeg har fulgt med i WRC de sidste 3-4år og jeg kan gang på gang blive
imponeret over deres køreteknik både på asfalt, grus og is/sne det er
simpelthen imponerene en føling de har.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 22-02-07 08:37

On Wed, 21 Feb 2007 21:40:37 +0100 "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> sent the following smoke signals:

>BTW så har jeg set lidt wrc fra norge og sverige... De har mere greb med
>pigdæk på sne/is end de har på grus (men det har jo intet med dansk
>normaltrafik at gøre og det går jo også regelmæssigt galt for dem ...)

Og læg især mærke til at det ikke ligefrem er 255/35-XX, de kører rundt
på.
Det ligner næsten model 'nødreservehjul'.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-02-07 11:37

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Og læg især mærke til at det ikke ligefrem er 255/35-XX, de kører rundt
> på.
> Det ligner næsten model 'nødreservehjul'.

Det er da _kun_ derfor de har det grip de har.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-02-07 16:38

On Wed, 21 Feb 2007 15:31:14 +0100 "Mads Stetter" <stetter@gmail.com>
> [...]

>selvom de kun kommer til sin ret et par gange om året...
>
>ALt står snart stille her i Aalborg... Pånær min golf 2 med UG7

Slagelse: 2-3 mm ovenpå 9 mm regn/slud.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Jesper

Dato : 21-02-07 17:10

> ALt står snart stille her i Aalborg... Pånær min golf 2 med UG7
>
> Hvad er status andre steder?

Det har været slud her i indre Århus det meste af dagen, men nu begynder
det også at lægge sig her vel en 6-7 cm efterhånden. Havde et ærinde i
nordbyen omkring middag - lige en grad koldere oppe derude, så der lå
allerede 10 cm på det tidspunkt.

Har et ærinde i Aalborg imorgen - er midtbyen og motorvejen fremkommelige
? (ordentlige vintersutter haves)

--
Jesper

Fra : Mads Stetter

Dato : 21-02-07 17:59

Jesper wrote:
> Har et ærinde i Aalborg imorgen - er midtbyen og motorvejen
> fremkommelige ? (ordentlige vintersutter haves)

Som det ser ud nu og hvis det fortsætter hele natten... så vil jeg sige nej!

Bor inde i midtbyen... Alle bilerne på parkeringspladsen har sne op til
motorhjelmen pga. fygning!

MVH Stetter

Fra : Jesper

Dato : 21-02-07 18:14

Den 21.02.2007 kl. 17:58 skrev Mads Stetter <stetter@gmail.com>:

> [...]
> nej!
>
> Bor inde i midtbyen... Alle bilerne på parkeringspladsen har sne op til

Tak
Det tager iøvrigt også til her Århus C. Nu holder lastbilerne og kan ikke
komme op af Nørrebrogade - men det er selvfølgelig også mindst 10 år siden
Århus kommune afskaffede enhver form for snerydning ud over den rent
symbolske :(

Mvh
Jesper

Fra : A. Fogh

Dato : 21-02-07 18:51

"Jesper " <spam@me.com> skrev i en meddelelse
news.tn3zg6fwcdhq1q@xn--stationr1-m3a...

> [...]
> komme op af Nørrebrogade - men det er selvfølgelig også mindst 10 år siden
> Århus kommune afskaffede enhver form for snerydning ud over den rent

Så skal du bare stemme på mig ved næste folketingsvalg og se frem til min
servicereform. Du kan ikke forestille dig hvor meget service du så vil få.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/08/15/210858.htm

mvh
Fogh

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 19:26

> komme op af Nørrebrogade - men det er selvfølgelig også mindst 10 år
> rent symbolske :(

Det lyder lige som et sted for mig. Snerydning skulle bare forbydes. De kan
jo ikke rydde ordentlig alligevel (bruger salt).

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 17:18

> [...]
> selvom de kun kommer til sin ret et par gange om året...
>
> ALt står snart stille her i Aalborg... Pånær min golf 2 med UG7

Sønderjylland +3°C og meget regn.
Bilen står på Goodyear f1 205/50-15 og den står bedre fast end dem på
vinterdæk )

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 21-02-07 17:51

> [...]
> selvom de kun kommer til sin ret et par gange om året...
>
> ALt står snart stille her i Aalborg... Pånær min golf 2 med UG7

Jeg bor i Nørresundby, og da jeg tog hjem fra Aalborg kl.12 i dag var jeg
også meget glad for mine UG7'ere! Der er en verden til forskel på dem og
mine Pirelli P6 sommerdæk, selvom disse stadig har masser af mønster.
Vejrsituationen kender du, God Damn der er sne!

Fra : TJ

Dato : 21-02-07 18:09

"Mads Stetter" <stetter@gmail.com> skrev i en meddelelse
> ALt står snart stille her i Aalborg... Pånær min golf 2 med UG7

Golf II er generelt suveræn i sne*
Savnede faktisk min gamle lidt i dag

mvh TJ (nybagt ejer af passat fra 2003, med automatgear. Automatgear er
første gang for mig, så jeg var lidt nybegynder i sne i dag)

* seføli kræves der også gode dæk

Fra : Stefan

Dato : 21-02-07 23:03

> Golf II er generelt suveræn i sne*
> Savnede faktisk min gamle lidt i dag

Jeg er faktisk overrasket hvor godt min gamle G2 slæde klarer sig ifht. den
nyere vogn.

Stef

Fra : TDN

Dato : 21-02-07 19:16

> [...]
> selvom de kun kommer til sin ret et par gange om året...
>
> ALt står snart stille her i Aalborg... Pånær min golf 2 med UG7

Djurland +20 cm sne, masser af driver, mindre veje ved at lukke, kørte
igennem det hele uden problemer med mine nye Bridgestone LM20 vinterdæk
(testvinder i 185/60/14). Holdte den på 40 km/t i 3 gear og den kørte
igennem det hele selv også selvom den hang på bunden i mange driver. Jeg er
sgu meget imponeret hvad man kan køre igennem.
Roste også bilen meget da jeg endelig nåede frem her til aften efter turen
hjem fra arbejde i Århus

Mvh
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 19:28

> Djurland +20 cm sne, masser af driver, mindre veje ved at lukke, kørte
> igennem det hele uden problemer med mine nye Bridgestone LM20 vinterdæk

Hvordan hænger det sammen? De er ved, at lukke men du kører igennem uden
problemer?

> Roste også bilen meget da jeg endelig nåede frem her til aften efter turen
> hjem fra arbejde i Århus

Har lige været en tur på Ejer Bavnehøj (vi har jo ingen sne i Kolding) ..
fantastisk vejr nord for Horsens må jeg indrømme.

/Martin

Fra : Tom

Dato : 21-02-07 19:33

> Hvordan hænger det sammen? De er ved, at lukke men du kører igennem uden
> problemer?

Hmm der skal i hvert fald en anseelig frihøje til på bilen for at den kan
forcere sne på over 20 cm hvis det er over længere strækninger

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 19:37

> Hmm der skal i hvert fald en anseelig frihøje til på bilen for at den kan
> forcere sne på over 20 cm hvis det er over længere strækninger

Nu er jeg ikke så gammel (26), men i de år jeg har haft bil har vi endnu
ikke haft tilstande hvor vejene lukkede til.

Men der har været masser af eksempler på folk med sommerdæk som har siddet
fast.

Ved ikke, om det er det de i nyhederne mener med, at veje lukker til?

Den dag en normal personvogn med gode dæk sidder fast, så er vejene lukket
til - ikke før. Og jeg har ikke oplevet det endnu..

/Martin

Fra : Anders Christensen

Dato : 21-02-07 19:50

Martin Johansen [6000] skrev:

> Den dag en normal personvogn med gode dæk sidder fast, så er vejene lukket
> til - ikke før. Og jeg har ikke oplevet det endnu..
>
> /Martin

Tjaa, hvis der er en lille bakke ved siden af vejen skal der ikke meget
fygesne til før der nemt ligger en halv meter sne hen over vejen, og der
skal mere end blot gode dæk til at få en personbil igennem der.

Fra : Tom

Dato : 21-02-07 19:51

> [...]
> ikke haft tilstande hvor vejene lukkede til.
>
> Men der har været masser af eksempler på folk med sommerdæk som har siddet

Ok

> Ved ikke, om det er det de i nyhederne mener med, at veje lukker til?
>
> Den dag en normal personvogn med gode dæk sidder fast, så er vejene lukket
> til - ikke før. Og jeg har ikke oplevet det endnu..

Jeg synes at allerede med 10 cm sne, så begynder det at blive vanskelig at
komme frem. Når der er 10 cm sne så vil der som regl være driver som er så
store at man ikke kommer frem uden at ridse kofangeren på evt. isklumper
eller at bilen bare lægger sig ovenpå driven.
På lige vej plejer der ikke være problemer men når man skal sætte igang, så
er det ikke let med sne. Men jeg kører heller ikke med UG7, så det er nok
bare det

--
Tom
Som også har kørt med UG5 vinterdæk

Fra : Brian

Dato : 21-02-07 19:59

Tom wrote:

> På lige vej plejer der ikke være problemer men når man skal sætte
> igang, så er det ikke let med sne. Men jeg kører heller ikke med UG7,
> så det er nok bare det

Eller også er det fordi du har monteret en ordentlig "plov" på den
hårdtsænkede Mondeo

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-02-07 19:58

Martin Johansen [6000] wrote:

> Den dag en normal personvogn med gode dæk sidder fast, så er vejene
> lukket til - ikke før. Og jeg har ikke oplevet det endnu..

Du mangler lidt alderserfaring ;)

Når det fyger og den første bil er kørt på tværs af vejen, så er første
skridt til at vejene lukker til taget.

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 21-02-07 22:31

On Wed, 21 Feb 2007 19:37:29 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]

Ja, jeg har ca 25 cm frihøjde og jeg ved at hvis der ligger så meget
sne at akslen skraber på, så pakker sneen under bilen og så skal
driverne ikke være ret lange før der skal graves.

>Nu er jeg ikke så gammel (26), men i de år jeg har haft bil har vi endnu
>ikke haft tilstande hvor vejene lukkede til.

Hvad definere du som vej, jeg kan godt finde et par sommerhusveje i
nærheden af Ebeltoft, der lukker hver gang der er fygning.

>Den dag en normal personvogn med gode dæk sidder fast, så er vejene lukket
>til - ikke før. Og jeg har ikke oplevet det endnu..

Prøv en tur på Hjuldampervej
http://www.degulesider.dk/vbw/kort/resultat.do?z=8400&g=Hjuldampervej&b=Ebeltoft&PartnerID=Kortlink

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 22:40

> Ja, jeg har ca 25 cm frihøjde og jeg ved at hvis der ligger så meget
> sne at akslen skraber på, så pakker sneen under bilen og så skal
> driverne ikke være ret lange før der skal graves.

Så er det jo dejligt, at have skovl med :)

> Hvad definere du som vej, jeg kan godt finde et par sommerhusveje i
> nærheden af Ebeltoft, der lukker hver gang der er fygning.

Alm. vej, landevej, villavej, motorvej, sikkert også dem du snakker om.

Måske turen går derop på fredag.. vil gerne se fænomenet ;)

/Martin

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 21-02-07 22:51

On Wed, 21 Feb 2007 22:40:26 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Så er det jo dejligt, at have skovl med :)

Ja, jeg har lige været ude og sætte mig fast, det tog en ½ time af
grave den fri. Det var selvfølgeligt et sted hvor det bare havde gjort
ondt værre, hvis jeg begyndte at spille mig fremad. Så nu er jeg træt
og tøjet er hængt til tørre.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Stefan

Dato : 21-02-07 23:02

> Hmm der skal i hvert fald en anseelig frihøje til på bilen for at den kan
> forcere sne på over 20 cm hvis det er over længere strækninger

Snekæder og rasktempo, herude har vi gerne 50-70 cm når det er sådan et vejr
her, det er bare rask op i fart og så holde den på, fruen sidder gerne med
lukkede øjne når det sker, det vigtigste er ikke at begynde at tøve og
bremsen er helt banlyst.

Stef

Fra : TDN

Dato : 21-02-07 20:00

> Hvordan hænger det sammen? De er ved, at lukke men du kører igennem uden
> problemer?

Tja, du kan prøve at køre en tur til Djursland (Politiet fraråder al
udkørsel nu), det er primært driverne der lukker vejene. Der ligger ikke +20
cm på vejen det er jo blæst af så det er sammenkørt sne og driver. På de små
veje hvor der er læ ligger der 20-30 cm sne. I indkørsel og hele vejen ind
til carporten ligger der 30 cm. sne det kørte den igennem uden problemer.

Mvh
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 20:05

> [...]
> de små veje hvor der er læ ligger der 20-30 cm sne. I indkørsel og hele
> vejen ind til carporten ligger der 30 cm. sne det kørte den igennem uden

Jeg har lige været deroppe af - ingen problemer ;)

/Martin

Fra : Brian

Dato : 21-02-07 20:08

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg har lige været deroppe af - ingen problemer ;)

Så kør en tur ned på den lokale aftenskole og få justeret geografien - Ejer
Bavnehøj er ikke Djursland

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 20:30

> Så kør en tur ned på den lokale aftenskole og få justeret geografien -
> Ejer Bavnehøj er ikke Djursland

LOL ... nej men så lad mig omformulere mig... den sne jeg mødte.. og det var
en del.. den skal ganges med 5 før jeg bliver nervøs. Og jeg tror ikke på,
at der er en faktor 5 på Djursland for så snakker vi 1 meter sne eller
mere..

/Martin

Fra : Brian

Dato : 21-02-07 20:40

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> det var en del.. den skal ganges med 5 før jeg bliver nervøs. Og jeg
> tror ikke på, at der er en faktor 5 på Djursland for så snakker vi 1

Jeg har boet 5 km fra Tebstrup det meste af mit liv, og mener derfor at
kende området. Fra Tebstrup by, går der et par små veje ud på Lars Tyndskids
marker. Havde du taget en af dem, istedet for bare at lulle ud til Ejer,
kunne du nok sætte dine dæk på en større opgave. Ellers skulle du have
fortsat mod Yding Skovhøj, der er lidt mere kuperet (så kuperet som det nu
kan blive)

Anyway, mine forældre mener ikke der er kommet alverdens sne hos dem, så det
er der næppe heller 5km fra dem

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 20:54

> [...]
> til Ejer, kunne du nok sætte dine dæk på en større opgave. Ellers skulle
> du have fortsat mod Yding Skovhøj, der er lidt mere kuperet (så kuperet

Jamen så må jeg jo på udflugt på fredag hvor de kloge mener der falder endnu
mere.

Fra : Brian

Dato : 21-02-07 21:09

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jamen så må jeg jo på udflugt på fredag hvor de kloge mener der
> falder endnu mere.

Hvis det bliver mere landsdækkende, kan du jo nøjes med at trille til Vejle

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 21:34

> Hvis det bliver mere landsdækkende, kan du jo nøjes med at trille til
> Vejle

Passer mig fint, så kan jeg få min varme kakao (Hint... Karsten..) .. hehe

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-02-07 08:20

Hej

Martin Johansen [6000] wrote:
> Passer mig fint, så kan jeg få min varme kakao (Hint... Karsten..) .. hehe

Jamen lad os se om der sker noget her. Når jeg i 6'eren ikke kan komme
ud af mit vænge, så inviterer jeg .

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-02-07 14:50

> Jamen lad os se om der sker noget her. Når jeg i 6'eren ikke kan komme ud
> af mit vænge, så inviterer jeg .

Send bare en mail... dog frygter jeg lidt, at jeg har noget tid at løbe på
sådan som det ser ud her i den rigtige ende af landet ;)

Fra : TDN

Dato : 21-02-07 20:14

> Jeg har lige været deroppe af - ingen problemer ;)
>
> /Martin

Hvor ?????

Mvh
Thomas

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 21-02-07 20:20

Hej

Her i Hjørring er alt lukket(bor i Lønstrup) - selv købmanden :). Der er ved
at samle sig pæne driver og polititet fraråder alt udkørsel - så må vi håbe
det er bedre i morgen når Alean og jeg vender snuden mod Aarhus(arbejder hos
IBM)

Jørgen.

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 21-02-07 21:08

og der skulle stå Altean (lige som i Seat) :)

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 21-02-07 23:34

Mads Stetter wrote:

> Hvad er status andre steder?
>
> MVH Stetter

Sterup, nordvest for brønderslev

Trak en ny golf med fine fine vinterdæk fri med min gamle Kadett E med
sommerdæk - og snekæder .

Den vendte efterfølgende om fandt en anden vej, jeg drønede glad igennem
driverne... Snekæder er fede - når der er sne..

Thore

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-02-07 01:05

SmaRTrxxv skrev:

> Sterup, nordvest for brønderslev
>
> Trak en ny golf med fine fine vinterdæk fri med min gamle Kadett E med
> sommerdæk - og snekæder .
Jeg tror ikke helt på dig Iflg. flere her i gruppen er det kun "idioter"
med sommerdæk der køre af vejen, når du har vinterdæk på kan du køre som
du plejer.

Fra : RP

Dato : 21-02-07 21:36

> Hvad er status andre steder?

Her lidt udenfor skanderborg er der ingen problemer, selv med
almindelige dæk på, gik det fint igennem de 40-50 cm snedriver der
havde lagt sig henover de små veje.

Men det er vist også kun fordi turen foregik i en større traktor med 4-
hjulstræk... her er pænt meget sne herude...

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 22:48

> [...]
> selvom de kun kommer til sin ret et par gange om året...
>
> ALt står snart stille her i Aalborg... Pånær min golf 2 med UG7

Fra klokken ca. 10:00 til 14:00 omkring skærbæk, regn og atter regn.. fra
kl. 14:00 til nu i Odense, også regn og nu her til aften er der faldet lidt
sne.. Så det er ganske kedeligt i forhold til jer nordjyder.. :o/ Vi går sq
altid glip af det sjove her på fyn..

MVH
Thomas H.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-02-07 01:43

"A. Fogh" <chefen@folketinget.dk> writes:

> [...]
>
> Så skal du bare stemme på mig ved næste folketingsvalg og se frem
> til min servicereform. Du kan ikke forestille dig hvor meget service

Hvorfor kalder du dig pludselig ikke "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> længere?
--
Mvh Jes Vestervang

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-02-07 09:44

On 21 Feb., 15:31, "Mads Stetter" <stet...@gmail.com> wrote:

> Hvad er status andre steder?

Grønt, gråt, trist og kedeligt. +5 grader i Esbjerg her til morgen.
Ingen spor af sne før kort før Vejle hvor der lå lidt på græsset ved
siden af vejen. I Vejle by er der sne i krogene og hvor det er blevet
skrabet sammen af sneplove. Alt ialt, ingen problemer overhovedet.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-02-07 11:03

Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.dk> writes:

> Hvorfor har du ikke humor ??

Kaffen var blevet kold.
--
Mvh Jes Vestervang

Fra : claus b. p.

Dato : 22-02-07 11:13

"Mads Stetter" <stetter@gmail.com> wrote in message
> God damn hvor er det bare lækkert at have investeret i vintersutter! Også
> selvom de kun kommer til sin ret et par gange om året...
>
> ALt står snart stille her i Aalborg... Pånær min golf 2 med UG7

Jeg er helt enig. Syntes de gamle vintersutter var lidt for fladtrykte, så
jeg futtede ned til Skanx og fik 4 UG7'er til 675kr stykket, og den
glædelige overraskelse at de er holdt op med at lægge alle mulige ting på
fakturaen bagefter som ventiler, miljøgebyrer osv. Det spiller bare max!
(Jeg har ikke noget med firmaet at gøre, synes bare det var et godt tilbud)

/Claus

Fra : Hr. Jensen

Dato : 22-02-07 11:46

On Thu, 22 Feb 2007 11:12:49 +0100 "claus b. p." <cbp33@hotmail.com>
> [...]

>(Jeg har ikke noget med firmaet at gøre, synes bare det var et godt tilbud)

Det vil nok hjælpe på det at fortælle lidt om dimensioner på dækket, for
eller kan jeg da godt være med.
Jeg gav 2240 kr incl. miljøafg., moms, montering og afbal. for 4 stk.
UG7 hos CDOF.dk.

Men der var str. 175/65-14...

--
Thomas