kæmpe regning fra opel
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 20-02-07 17:05

Heysan Gruppe...

Sendte nedenstående mail til Opel - tror i man har en chance? Syntes det er
dybt urimeligt at de oplyser at de ved at oliepumpen på Diesel Zafira'er går
i stykker indenfor max fire år uden at oplyse det til nogen. Og at de så
ikke engang vil dække noget som helst når den går i stykker dagen efter et
stort service hos aut forhandler?

herunder kopieret mail.

Vedr defekt på Opel Zafira .

Vi har netop været ude for en meget beklagelig oplevelse med ovennævnte Opel
og Gunnar Due Biler's værksted.

12/02-2007 Sagen kort bilen er til 90.000km service (stort service) se
vedhæftede regning - DKK 6967,81.

13/02-2007 Bilen har nu kørt 70 dokumenterede km siden dette service besøg
og har motorharvari på Køge bugt motorvejen og må slæbes retur til Gunnar
Due i Køge. Fejlen viser sig at være en defekt Brændstofspumpe og manifold.
Regning DKK 35.396,31. Bagruden blev blæst ud af en forbi passerende bil da
bilens motor gik ud.

Vi får forelagt at det er en helt normal fejl, at brændstofpumpen aldrig
lever over 4 år i den givne model vi har - samt at de har flere på
værkstedet med samme fejl ! - Dette er naturligvis en skræmmende melding at
få, både fordi bilen lige har været til service, og værkstedet ingen fejl
finder, og intet melder om at denne fejl kan opstå.

Vi finder det naturligt at Opel Danmark udfører denne reperation på kulance,
da det jo er helt klart noget som Opel var klar over og har valgt ikke at
gøre forbrugerne klar over. Udover dette har vi mere end overholdt de af
Opel satte service intervaller. Så vi burde på alle måder være godt stillet
overfor jer som kunde.

I kan se alt dokumentation på vedhæftede filer.

Med forventning om et hurtigt svar.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-02-07 17:24

Hej

Flemming Lynggaard wrote:
> Sendte nedenstående mail til Opel - tror i man har en chance?

FDM!!!!

Juridisk har i ikke noget at komme efter. Og dog. Hvis det er et kendt
problem og de bevidst har tilbageholdt denne information kan man måske
diskutere om de har handlet i ond tro. I så fald står i rigtig godt, men
det er jer der skal bevise det.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : BJ

Dato : 20-02-07 17:28

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> problem og de bevidst har tilbageholdt denne information kan man måske
> diskutere om de har handlet i ond tro. I så fald står i rigtig godt, men

Hmm .. det hjalp ikke mig med en defekt gearkasse (elendig kvalitet
hydraulikpumpe/r).

Den lokale forhandler brugte sin _egen_ kulance.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-02-07 17:58

Hej

BJ wrote:
> Hmm .. det hjalp ikke mig med en defekt gearkasse (elendig kvalitet
> hydraulikpumpe/r).

I det her tilfælde hvor bilen er fire år er det som sådan jo heller ikke
noget at komme efter. Det skulle kun være hvis Opel bevist har holdt
informationen tilbage og at den del burde (af høflighed og god
kundeservice) være skiftet som en del af et service tidligere. Eller som
minimum burde ejeren være gjort opmærksom på at pumpen bør skiftes ved
seneste service.

Derfor er mit forslag FDM. Opel har tidligere været igennem møllen med
deres tandremme og ser nok lidt rødt når de sættes i forbindelse med FDM.

> Den lokale forhandler brugte sin _egen_ kulance.

Han har jo også en vis økonomisk interesse i, at du kommer igen. Jeg har
selv oplevet, at den lokale gav tiden og jeg betalte stumpen. Har dog
også oplevet stumper skiftet pr kulance, men har også oplevet at få
skiftet ekstra ting til service. De var bestemt ikke glade for at oplyse
hvad det var og hvorfor, men jeg fandt da ud af så meget, at det der sad
ikke var så godt og potentielt kunne medføre motorhavari.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : BJ

Dato : 20-02-07 18:02

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> var og hvorfor, men jeg fandt da ud af så meget, at det der sad ikke var
> så godt og potentielt kunne medføre motorhavari.

Se, nu er kulance (fra importørens side af) et dækningsbidragparameter.

Jo mindre man yder af den hensatte sum af kulancepenge, jo mere tjener
importøren.

Disse kulancepenge er en del af aftalen med fabrikken/fabrikkerne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-02-07 17:52

> [...]
> Og at de så ikke engang vil dække noget som helst når den går i stykker
> dagen efter et stort service hos aut forhandler?

Hvis det er tilfældet den kun holder fire år, så er jeg sikker på mange i
denne gruppe kendte til tilsvarende historier, men måske kommer de frem når
andre læser om din historie.

Mvh Niels

Fra : BJ

Dato : 20-02-07 17:58

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis det er tilfældet den kun holder fire år, så er jeg sikker på mange i
> denne gruppe kendte til tilsvarende historier, men måske kommer de frem
> når andre læser om din historie.

Det er bestemt ikke tilfældet.

Hvis det var, ville gruppen være oversået af dårlige biler/modeller.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-02-07 18:05

> Det er bestemt ikke tilfældet.
>
> Hvis det var, ville gruppen være oversået af dårlige biler/modeller.

Så faktisk en brugttest af Volvo S80 T6 i nyeste nummer af Bilsport, der
stod ikke noget om automatgearet var et problem, kun noget med bærearme og
hjulophæng generelt foran. Det undrede mig sgu lidt.

Mvh Niels

Fra : BJ

Dato : 20-02-07 18:07

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så faktisk en brugttest af Volvo S80 T6 i nyeste nummer af Bilsport, der
> stod ikke noget om automatgearet var et problem, kun noget med bærearme og
> hjulophæng generelt foran. Det undrede mig sgu lidt.

Fuldt forståelig, når du ellers hører dig omkring og afsøger nettet.

Har endda hørt, der nu ser ud til at være problemer med XC90.

Den har dog 4 år på drivlinen.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-07 19:08

> Hvis det er tilfældet den kun holder fire år, så er jeg sikker på mange i
> denne gruppe kendte til tilsvarende historier, men måske kommer de frem
> når andre læser om din historie.

Hmmm ikke for at være bagklog, men det er vel ikke noget nyt i at õpel har
et temmelig anstrengt forhold til kullancer. Det er jo set før at tandremme
i õpel kunne knække. Det koster ca. det samme som en pumpe.
Personligt har jeg svært ved at forenes med at der skulle ligge 1 stk
persons arbejde i en hel måned i sådan en pumpe. Synes prisen er total
sindsyg.

Jeg fik chock dengang jeg spurgte efter prisen på en benzinpumpe til min
mondeo engang. Den ville ford have over 2.000 Kr for

--
Tom

Fra : ena

Dato : 20-02-07 18:19

Det er formentligt en diesel??

Hvis ja så er det opelmotoren med Bosch VP44 indsprøjtningspumpe på - de
er - når de er monteret på Olel bilerne - kendt for at være "mindre
driftsikre"

Pumpen kan imidlertid renoveres (pris ca 5000,-) og man kan få en ombytter
pumpe til ca 7500,- monteringen tager ca 3-4 timer - så du er da blevet
faktureret godt må man sige

Opel leder dysernes returløb tilbage til sugesiden på VP44 pumpen - og ikke
retur til brændstoftanken som andre bilfabrikker gør når de benytter VP44
pumpen fra Bosch - resultatet er at der kan komme luft i systemet - og det
bevirker rivninger i pumpen - den bliver nemlig som alle andre dieselpumper
kun smurt af brændstoffet.

KAM diesel (Bosch Hedehusene) er et af de få Bosch værksteder der kender alt
til disse pumper - og kan renovere dem og køre dem i en avanceret prøvebænk

VP44 pumpen er en avanceret højtryksindsprøjtningspumpe der leverer
indsprøjtningstryk på op til 2000 bar - og var sidste udviklingsniveau før
Common Rail - de findes på bla Små MAN Lastvogne - BMW 320d fra før 2001
Audi A6 diesel en del traktorer mv.

Fra : BJ

Dato : 20-02-07 18:39

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Common Rail - de findes på bla Små MAN Lastvogne - BMW 320d fra før 2001

Det er unægtelig noget andet end en benzinpumpe til eks. en Skoda Octavia
2.0T eller en S80.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-02-07 20:17

ena skrev:
> [...]
> pumpe til ca 7500,- monteringen tager ca 3-4 timer - så du er da blevet

Jeg er lidt i tvivl, for han skriver oliepumpen. Mon ikke det er
smøreoliepumpen han mener. Den anden vil vel ikke ligefrem give
motorhaveri. Og så passer prisen bedre. Men det danske sprog kan spille
en rolle.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-02-07 10:31

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
ena skrev:
> [...]

smøreoliepumpen han mener. Den anden vil vel ikke ligefrem give
motorhaveri. Og så passer prisen bedre. Men det danske sprog kan spille

... du har ret men det er nu brændstof pumpen 17172 - arbejdsløn for
udskiftning 7639 (excl moms) ..

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 22-02-07 00:51

Flemming Lynggaard wrote:
> .. du har ret men det er nu brændstof pumpen 17172 - arbejdsløn for
> udskiftning 7639 (excl moms) ..

Det var den onde lynemig noget af en regning! Tænk at de vil være det
bekendt - rystende. Lige til Ekstra Bladet. Og så er det jo oven i købet
ret sandsynligt at den gik i stykker, fordi de pillede i den til service.

Mon ikke en brugt ombyttermotor havde været billigere? Kan se på
dataophug at der er både en brugt 2.0DTH og 2.0DTI fra Zafira med under
100kkm.

Mvh Rune
Honda Civic

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-02-07 18:35

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi har netop været ude for en meget beklagelig oplevelse med ovennævnte
> Opel og Gunnar Due Biler's værksted.

Ude i byen hedder han G.Dyr ;))

> [...]
> Due i Køge. Fejlen viser sig at være en defekt Brændstofspumpe og
> manifold. Regning DKK 35.396,31. Bagruden blev blæst ud af en forbi

Det er historien om tandremmene om igen :(. Den bliver svær, når det kommer
der til, må en Opel iflg. Opel selv ikke bruges. I alle de år jeg har hængt
her, været medl. af FDM, har jeg ALDRIG hørt at en fuelpumpe kun holder 4
år, Opel el ej- og du skal SLET ikke sige det til min ;). Iøvrigt er det vel
ikke alderen som bestemmer, men hvor meget den har arbejdet, kørt?. OG 35
kKr, lyder som en ny motor, renovering af topstykket. Det kan ikke passe at
pumpe + manifold koster så meget at skifte, hvor mange timer er brugt?.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-02-07 10:32

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> [...]
> ikke passe at pumpe + manifold koster så meget at skifte, hvor mange timer

Jeg kan ikke se antal timer - det oplyser de ikke kun 7639kr for udskiftning
excl moms.

Ja en diesel med knap 90.000 på klokken er jo ikke meget må man sige..

Er 2.0 dieslen

Fra : Per O.

Dato : 20-02-07 19:43

> [...]
> Og at de så ikke engang vil dække noget som helst når den går i stykker
> dagen efter et stort service hos aut forhandler?

Nu er Opel Danmark jo kendt for at skide deres kunder en lang march, når
først staklerne er kørt ud af porten med en ny Opel. Se bare sagen med deres
tandremme. Det er den sædvanlige kundefjendske politik fra Opel.
Husk at købe en bil næste gang, for det er den eneste måde at sådan nogen
som Opel lærer det på. Så længe de kan overleve med deres kundefjendske
holdning, tager de fortsat røven på deres kunder.

Per O.

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 21-02-07 17:50

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som Opel lærer det på. Så længe de kan overleve med deres kundefjendske
> holdning, tager de fortsat røven på deres kunder.

Tjae jeg har en Movano med 41000 på klokken den bruger oile og vand som
bare.
Der slås min mester med Opel så nu skal der nok ny maskine i.
Hvis opel overgiver sig.

Mvh
Henrik
Xantia 1,8 I 16 V

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-02-07 13:10

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> wrote in message

> [...]
> som Opel lærer det på. Så længe de kan overleve med deres kundefjendske
> holdning, tager de fortsat røven på deres kunder.

Og de gjorde som du forudsagde - afviste alt.. uden kommentare udover at
bilen var over 3 år og fabriksfejl (det ord findes ikke) ville jo have vist
sig inden.. DoH!

Så nu får de krig