kobling glider
Fra : tp

Dato : 15-02-07 17:51

Fik CBRen ud og rulle efter et ½ års stilstand. Ved høje omdr > 7000 om
træk kunne koblingen glide lidt. Kan dette forventes når der er koldt etc?

ved ikke hvad for noget olie der er på, men det ser pænt lyst ud..

Fra : Armand

Dato : 15-02-07 18:40

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> etc?
>
> ved ikke hvad for noget olie der er på, men det ser pænt lyst ud..
Og der er ikke for meget olie på??

--
Armand.

Fra : tp

Dato : 15-02-07 19:09

> Og der er ikke for meget olie på??

æh bæh. et tjekker jeg lige :)

Fra : Ole

Dato : 15-02-07 19:30

> [...]
Nu er det vel rigtig MC olie ?
"almindelig" bil kan få koblingen til at glide.

Fra : tp

Dato : 15-02-07 19:51

> Nu er det vel rigtig MC olie ?
> "almindelig" bil kan få koblingen til at glide.
´
jeg har altid kørt på bilolie uden probs, men denne er et nykøb der har
været serviceret ved honda, så sandsynligvis er det mc olie

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 20:35

On Thu, 15 Feb 2007 19:51:27 +0100, tp wrote:

> ´
> jeg har altid kørt på bilolie uden probs, men denne er et nykøb der har
> været serviceret ved honda, så sandsynligvis er det mc olie

Jup, og den er helt sikkert alt for fed ved disse temperaturer.

Orla Pedersen, som også altid har brugt "bilolie"
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ole

Dato : 15-02-07 22:17

meddelelse news:dzavjed4hb1x.1mt80tfivbogq.dlg@40tude.net...

> [...]
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen, som også altid har brugt "bilolie"

Jeg siger kun dette, da jeg fik samme problem, da jeg "kom til" at skifte
til "bilolie"
Nu kører jeg på 10/40 og det funker fint selv ved +1 grad

Ole

Fra : tp

Dato : 16-02-07 07:33

> Jup, og den er helt sikkert alt for fed ved disse temperaturer.

det er vel ikke det om det er mc/bil olie der afgør om den er fed, men vel
nærmere om det er en 5w, 10w eller 15w?

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 09:54

On Fri, 16 Feb 2007 07:32:58 +0100, tp wrote:

> det er vel ikke det om det er mc/bil olie der afgør om den er fed, men vel
> nærmere om det er en 5w, 10w eller 15w?

Rigtigt, men selv 10W er ret tykt på denne årstid. Forsvinder problemet når
motoren er gennemvarm ?

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : tp

Dato : 16-02-07 10:43

> Rigtigt, men selv 10W er ret tykt på denne årstid. Forsvinder problemet
> når
> motoren er gennemvarm ?

var ude og trille 100km her til morgen, og der var ikke noget, men jeg tror
nu heller ikke jeg havde den over 5000rpm, så jeg må lige tjekke igen...

Fra : Henrik

Dato : 16-02-07 07:56

tp wrote:

> Fik CBRen ud og rulle efter et ½ års stilstand. Ved høje omdr > 7000 om
> træk kunne koblingen glide lidt. Kan dette forventes når der er koldt etc?

> ved ikke hvad for noget olie der er på, men det ser pænt lyst ud..

Hvor gammel er din koblingsbelægning ???

Fra : tp

Dato : 16-02-07 10:44

> Hvor gammel er din koblingsbelægning ???

tjae.. maskinen er 13 år og har ikke kørt ret langt, såe 13 år er vel et
godt bud hvad skulle alderen i sig selv betyde?