En god bil til prisen ?
Fra : Mack

Dato : 19-02-07 02:55

Er det et godt tilbud og/eller er der særlige ting man skal være opmærksom

med sådan et bilkøb? Mindes noget med Jaguar og rust ?

Jaguar S-Type 3,0 E V6 4d Oversigt Store billeder Test & omtale

Årgang: 1999
Kilometer: 135.000
Pris: Kr. 295.000

Levering: Kr. 3.500

http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=116800057&source=1&Show=bigpic&setbackforth=1

Var det ikke Ford der havde købt Jaguar ? Ikke ligefrem betryggende hvis det
er tilfældet , eller jeg tager fejl ? Hvad med reservedelspriser til sådan
en karl ?
Måske jeg bare skal holde mig til Bimmer 528i ... :)

Fra : claus b. p.

Dato : 19-02-07 12:19

"Mack" <virkersletikke@slut.prut> wrote in message

> Er det et godt tilbud og/eller er der særlige ting man skal være opmærksom
> på
> med sådan et bilkøb? Mindes noget med Jaguar og rust ?

Man kan vel ikke sammenligne gamle dages Jaguarer med nutidens, men de små
salgstal giver sikkert ikke mange mennesker erfaringer med sådan en bil.
Prøv at søge i engelske bilmagasiner og inet-sites.
Umiddelbart vil jeg tro at den sikkert er i den dyre ende med reservedele,
men det er de fleste store luksusbiler jo, så man skal ikke regne med at
køre gratis. Værditabet fra ny er stort, og som brugt heller ikke helt
lille, pga. det lille kendskab til vognen og den store benzinmotor. Men at
sige at Fords involvering i Jaguar skulle betyde noget for rustbeskyttelsen,
er vist at gå en kende for vidt. Ford er fx. mig bekendt ikke involveret i
Mercedes rustproblemer.
Hvis man ønsker sig en stor luksusbil til omkring 300k tror jeg godt man
kunne blive glad for sådan en Jag...

/Claus

Fra : Mogens...

Dato : 19-02-07 20:22

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis man ønsker sig en stor luksusbil til omkring 300k tror jeg godt man
> kunne blive glad for sådan en Jag...

Min genbo kører een - dog med V8 motor. Han har altid kørt
Mercedes i alle mulige afskygninger, men ville prøve en Jaguar
S-type denne gang. Han har haft den i knap 2 år nu - købt brugt.
Han sælger den ikke igen - den er perfekt for ham...

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 20-02-07 01:07

Jeg aner intet om forbruget eller reservedel index. Men for dælen hvor er
det en smuk bil. Hvis ikke mit kørselsbehov var 30.000 om året ville jeg
overveje sådan en fyr

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk

Fra : KASO

Dato : 20-02-07 08:37

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg aner intet om forbruget eller reservedel index. Men for dælen hvor er
> det en smuk bil. Hvis ikke mit kørselsbehov var 30.000 om året ville jeg
> overveje sådan en fyr

Hvad er problemet? Jaguar fåes idag med PSA's HDI-motorer - så kan den vel
godt bruges til at pendle i

(Jeg så igår en X-type st.car. En forklædt Mondeo st.car - evt. med en
PSA-diesel - det her imø. intet med Jaguar at gøre..... )