Import af biler fra UK
Fra : Johnny

Dato : 18-02-07 06:13

Jeg har fundet en bil i UK, som er meget billig fordi rattet er
palceret "rigtigt" set med Danske øjne. Gælder der de samme regler for
told, moms, afgift osv. når man importere fra England, som der gælder
i Tyskland? Hvor meget kan man regne med det vil koste at få fragtet
den til DK? Kan man få den sendt med færgen Harwich - Esbjerg, og så
bare hente den i esbjerg?

Hilsen Johnny

Fra : Ivar

Dato : 18-02-07 10:49

Johnny skrev:

> Gælder der de samme regler for
> told, moms, afgift osv. når man importere fra England, som der gælder
> i Tyskland?

Ja, EU er EU.

> Hvor meget kan man regne med det vil koste at få fragtet
> den til DK? Kan man få den sendt med færgen Harwich - Esbjerg, og så
> bare hente den i esbjerg?

Jeg tror ikke du skal regne med under 10.000 kr. Hent den dog selv i
England!

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Mogens...

Dato : 18-02-07 15:09

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke du skal regne med under 10.000 kr. Hent den dog selv i
> England!

Jég ville ta' flyveren til "Englnad" (koster INTET) og køre bilen
hjem via kanalfærgerne Dover - Calais...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-02-07 15:20

> Jég ville ta' flyveren til "Englnad" (koster INTET) og køre bilen

Sidst jeg tjekkede kostede det da et par hundrede kroner..

> hjem via kanalfærgerne Dover - Calais...

Se det er til gengæld dyrt

Med mindre reglerne er ændret, så koster det kassen hvis du ikke er fransk
eller engelsk statsborger...

/Martin

Fra : Mogens...

Dato : 18-02-07 15:22

> Med mindre reglerne er ændret, så koster det kassen hvis du ikke er fransk
> eller engelsk statsborger...

Du gør det på den måde, at sælger køber billetten for dig over nettet

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-02-07 15:29

> Du gør det på den måde, at sælger køber billetten for dig over nettet

Se så snu er jeg slet ikke

/Martin

Fra : Mogens...

Dato : 18-02-07 15:41

> Se så snu er jeg slet ikke

Nej, men det kommer med alderen (erfaring)
"Don't work harder - be smarter" :)

Fra : BJ

Dato : 18-02-07 16:06

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, men det kommer med alderen (erfaring)
> "Don't work harder - be smarter" :)

Sludder, det hedder "Don´t work hard, work smart"..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-02-07 19:37

> Nej, men det kommer med alderen (erfaring)

Hehe

/Martin

Fra : Mogens...

Dato : 18-02-07 19:41

> Hehe

Har været igennem lidt forskelligt vedr. bilhandel - og ikke mindst
import........

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-02-07 20:00

> Har været igennem lidt forskelligt vedr. bilhandel - og ikke mindst
> import........

Jeg har kun været igennem 1 import og det var under de gamle regler.

Så jeg er helt ny næste gang.

Man lærer jo nogle fif hver gang...

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 21:21

Hej
Hvis det er en du har fundet på bilbassen, er der stor sansynlighed for at
det er snyd.
Har skrevet til flere og det er enslydene svar jeg får hver gang.

Mvh Ove