/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
GD 240 (genopslag)
Fra : CBA


Dato : 15-02-07 01:00

Lad mig høre hvad i har af positivt og negativt af den i subj. nævnte bil
som har tjent det danske forsvar men i øvrigt er i god stand.


Meget gerne links til til "nørd" sider om subj,.

Planlægger montering af servostyring....erfaringer ønskes beskrevet...


--
Med venlig hilsen
Best regards
C.B.Andersen
"Plus Esse Quam Simultatur - "mere at være end at synes"



 
 
Jørgen M. Rasmussen (15-02-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 15-02-07 17:45


"CBA" <cba@(jern)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:45d3a268$0$181> Lad
mig høre hvad i har af positivt og negativt af den i subj. nævnte bil
> som har tjent det danske forsvar men i øvrigt er i god stand.
>
Mest negativt, den er sløv som indi "#¤§, man skal elske den, for at kunne
lide den ;). Den kan komme til at se smart ud, med fede dæk etc., men det
bliver show no go :(.



Michael (15-02-2007)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 15-02-07 19:27


Hej

Det kommer an på hvad du ønsker... Jeg kørte i en sådan i 3 år i
forsvaret. Og jeg elskede den bil. Det er rigtigt, at den er sløv som
bare satan, især forsvarets udgaver, da de vist bliver stillet lidt i
pumpen. Men jeg har aldrig oplevet et lign køretøj. Den holder til hvad
som helst. Fuld fart op og ned af de værste stigninger jeg kunne finde i
stort set alle danske øvelsesterræner. Ikke en eneste gang har den været
gået blot lidt i stykker.. En dag i Oksbøl undervurderede jeg en
"vandpyt", så jeg havde vand op til forruden.. Motoren gik selvfølgelig
ud og gode råd var dyre.. (Jeg burde have holdt øje med et vejkryds og
ikke lege "paris - dakar"), men en gummiged kom tilfældigt forbi, satte
et tov i bagkrogen og løftede GD´en op af vandet, således den hang
vinkelret på jorden. Bilen blev sat ned på hjulene igen, jeg ventede 5-6
min og startede bilen som om intet var hændt.. Det eneste sted jeg har
kunne finde, hvor GD´en ikke kunne køre har været på mudrede skråninger.
Her kræves bælter, bedre dæk eller en anden bil. Alt kørsel forgår via
moment, så fuld gas og massere af hjulspænd er ikke denne bil. max
hastighed er 100-110 km/t og det tager sin tid at kommer derop..

Så ønsker du en smart 4x4 så nej. Ønsker du en suveræn terræn bil, så
JA!!!

/Michael

Morten From Sønderga~ (16-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten From Sønderga~


Dato : 16-02-07 00:09

On Thu, 15 Feb 2007 00:59:36 +0100, "CBA" <cba@(jern)tdcadsl.dk>
wrote:

>Lad mig høre hvad i har af positivt og negativt af den i subj. nævnte bil
>som har tjent det danske forsvar men i øvrigt er i god stand.
>
>
>Meget gerne links til til "nørd" sider om subj,.
>
Kender du GD-klubben, der holder til på http://www.gelaendewagen.dk ?
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste