/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Passat i Baglås
Fra : Allan F


Dato : 14-02-07 22:50

Jeg er den lykkelige (not) ejer af en Passat 2.0 TDi fra 2006. Dejlig bil,
men jeg kan bare ikke komme ind i den. Da jeg forleden satte den fra mig,
glemte jeg at slukke noget elektrisk udstyr i den (erhvervsbil), og da jeg
skulle bruge den i dag var der ingen strøm på. Så fjernbetjeningen virkede
ikke. Ok, så bruger vi nødnøglen, åbner bilen, åbner motorhjelmen og sætter
en lader på.

God plan. Bortset fra, at for at nødnøglen skal virke, så skal der være
strøm på.

Falck brugte 2 mand i mere end en time på at forsøge at bryde motorhjemen
op, uden held. Og de kunne heller ikke køre den på værksted, for den er
bremset både på forhjulene (automatgear) og på baghjulene
(parkeringsbremse). 2 hjul står på fortovet, så de kan ikke sætte
rulleskøjter under hjulene, og køre den op på et lad på den måde. De ville
komme igen i morgen (med en kran, går jeg ud fra).

Nu er mit spørgsmål: Hvordan kan man åbne motorhjelmen udefra ? VW-logoet i
fronten kan umiddelbart afmonteres, men giver ikke rigtig adgang til noget.
Og hvem er iøvrigt den totalt håbløse ingeniør, der har designet
låsesystemet således, at hvis der ingen strøm er på, så er bilen umulig at
åbne. Det kan ikke passe, at den eneste måde at få adgang til min bil er, at
kyle noget gennem sideruden!

Allan F
Stolt ejer af en 1600 kg tung fortovsvægt.



 
 
Andreas M. Hansen (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 14-02-07 23:02

Og det er slet ikke faldet dig ind at prøve at ringe til forhandleren og
spørge værkføreren hvad man gør i den situation ??

mvh

Andreas M. Hansen



Allan F (15-02-2007)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 15-02-07 01:19

Jo, det var da en god idé: "Du bliver nødt til at få den kørt ud til os"
svarede han. Derefter prøvede de flinke Falck-folk i over en time at få
adgang til bilen. Det var faktisk det første jeg prøvede.

Allan F
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45d386cb$0$919$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Og det er slet ikke faldet dig ind at prøve at ringe til forhandleren og
> spørge værkføreren hvad man gør i den situation ??
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen
>



mfn (14-02-2007)
Kommentar
Fra : mfn


Dato : 14-02-07 23:25


"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:7f9e8$45d38403$55da8339$11138@news.galnet.dk...
> Jeg er den lykkelige (not) ejer af en Passat 2.0 TDi fra 2006. Dejlig bil,

Da jeg havde en Passat og motorhjelm-åbne-kablet knækkede tog jeg da bare og
fyrede en vinkel sliber i plastikken foran køleren, så kunne jeg få en hånd
ind og manuelt åbne hjelmen.

Det var dog en passat fra 1985 ;)



Allan F (16-02-2007)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 16-02-07 04:09

For at komme til låsemekanismen på denne her, skal man gennem en del metal,
og det er altså for dyrt.

Allan F


"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45d38c51$0$899$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:7f9e8$45d38403$55da8339$11138@news.galnet.dk...
>> Jeg er den lykkelige (not) ejer af en Passat 2.0 TDi fra 2006. Dejlig
>> bil,
>
> Da jeg havde en Passat og motorhjelm-åbne-kablet knækkede tog jeg da bare
> og
> fyrede en vinkel sliber i plastikken foran køleren, så kunne jeg få en
> hånd
> ind og manuelt åbne hjelmen.
>
> Det var dog en passat fra 1985 ;)
>
>



Ebbe Kristensen (15-02-2007)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 15-02-07 11:06

Allan F wrote:
> Jeg er den lykkelige (not) ejer af en Passat 2.0 TDi fra 2006. Dejlig
> bil, men jeg kan bare ikke komme ind i den. Da jeg forleden satte den
> fra mig, glemte jeg at slukke noget elektrisk udstyr i den
> (erhvervsbil), og da jeg skulle bruge den i dag var der ingen strøm
> på. Så fjernbetjeningen virkede ikke. Ok, så bruger vi nødnøglen,
> åbner bilen, åbner motorhjelmen og sætter en lader på.
>
> God plan. Bortset fra, at for at nødnøglen skal virke, så skal der
> være strøm på.

Kan sådan en Passat lades gennem cigarettænderstikket? Eller har de osse
bunket noget elektronik ind der?

Ebbe



Allan F (15-02-2007)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 15-02-07 11:40


"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
news:45d43073$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Allan F wrote:
>> Jeg er den lykkelige (not) ejer af en Passat 2.0 TDi fra 2006. Dejlig
>> bil, men jeg kan bare ikke komme ind i den. Da jeg forleden satte den
>> fra mig, glemte jeg at slukke noget elektrisk udstyr i den
>> (erhvervsbil), og da jeg skulle bruge den i dag var der ingen strøm
>> på. Så fjernbetjeningen virkede ikke. Ok, så bruger vi nødnøglen,
>> åbner bilen, åbner motorhjelmen og sætter en lader på.
>>
>> God plan. Bortset fra, at for at nødnøglen skal virke, så skal der
>> være strøm på.
>
> Kan sådan en Passat lades gennem cigarettænderstikket? Eller har de osse
> bunket noget elektronik ind der?
>
> Ebbe

Ingen anelse. Men jeg kan ikke kommer derind! Nu har falck så hentet den
endelig, men de glemte nøglen. Der var jo mørkt i huset, så de ville ikke
ringe på.

Allan F



Ebbe Kristensen (15-02-2007)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 15-02-07 11:56

Allan F wrote:

> Ingen anelse. Men jeg kan ikke kommer derind! Nu har falck så hentet
> den endelig, men de glemte nøglen. Der var jo mørkt i huset, så de
> ville ikke ringe på.

Jeg havde ikke fået læst dit indlæg ordentligt og troede derfor I godt kunne
komme ind i bilen og det kun var motorhjelmen, der ikke kunne åbnes.

Ebbe



Allan F (16-02-2007)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 16-02-07 04:06

Det går nok ikke så godt, for der skal være tænding på, før der er strøm på
cigartænderen. Det betyder, at foruden den strøm der skal bruges til at
drive motorelektronikken, skal der også som minimum holdes positionslys og
instrumentlys forsynet, og så bliver der efterhånden ikke meget tilbage til
batteriet, før sikringen springer.

Allan F


"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
news:45d43073$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Allan F wrote:
>> Jeg er den lykkelige (not) ejer af en Passat 2.0 TDi fra 2006. Dejlig
>> bil, men jeg kan bare ikke komme ind i den. Da jeg forleden satte den
>> fra mig, glemte jeg at slukke noget elektrisk udstyr i den
>> (erhvervsbil), og da jeg skulle bruge den i dag var der ingen strøm
>> på. Så fjernbetjeningen virkede ikke. Ok, så bruger vi nødnøglen,
>> åbner bilen, åbner motorhjelmen og sætter en lader på.
>>
>> God plan. Bortset fra, at for at nødnøglen skal virke, så skal der
>> være strøm på.
>
> Kan sådan en Passat lades gennem cigarettænderstikket? Eller har de osse
> bunket noget elektronik ind der?
>
> Ebbe
>



Rasmus og Ditte (15-02-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus og Ditte


Dato : 15-02-07 12:15

> Det kan ikke passe, at den eneste måde at få adgang til min bil er, at
> kyle noget gennem sideruden!

Kan du ikke enten via inderskærm eller nedefra komme til starteren?
Så kan du sætte laderen på der.
Der er jo direkte forbindelse til batteriet ,så det fungerer fint.
Bare en tanke..(-:
Held og lykke
Mvh
Rasmus H



jørgen (15-02-2007)
Kommentar
Fra : jørgen


Dato : 15-02-07 16:42

I den nye passat tager du den nøgle der er indbygget i selve
fjernbetjeningen og bruger i låsen i føredøren

låsen får du adgang til når du piller den dækkappe af der sidder på
håndtaget
altså den del der ikke trækkes i
den er bare klikket fast ret nem at få af
Det burde de også vide på dit værksted



jørgen (15-02-2007)
Kommentar
Fra : jørgen


Dato : 15-02-07 16:48

hov den gik lidt hurtig
uden strøm er der jo et problem
du skulle vel ikke være så heldig at du har træk på med en kl 30 i som du
evt kan lade igennem??



Ukendt (15-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-02-07 17:17


"jørgen" <christiansen@has.dk> skrev i en meddelelse
news:45d480af$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> hov den gik lidt hurtig
> uden strøm er der jo et problem
> du skulle vel ikke være så heldig at du har træk på med en kl 30 i som du
> evt kan lade igennem??
Bilen er hentet af falck (læs længere tilbage i tråden) mon ikke den er på
vw værkstedet.

/HB



Allan F (16-02-2007)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 16-02-07 04:02

Som skrevet, så hentede falck bilen mens jeg sov (og glemte nøglen). Jeg
ringede selvfølgelig og spurgte hvorfor de ikke havde hentet bilen inden jeg
kiggede ud af vinduet. Fik at vide, at falck-folkene ikke havde ringet på,
fordi huset var mørkt, så de regnede ikke med at nogen var hjemme. Så måtte
jeg hoppe i min anden bil, og køre ud med nøglen. Værkføreren havde lige en
overlegen mine på, da jeg gav ham nøglen. Indtil han ved selvsyn
konstaterede, at nødnøglen ikke virkede (som jeg havde forklaret ham dagen
før). Jeg fik besked på at væbne mig med tålmodighed, og han ringede til mig
2 timer senere. Nu havde de fået min bil åbnet, og skiftet batteriet. Så
måtte en kollega afbryde sin middagslur, og køre mig til værkstedet.

Bilen kører, men til gengæld kan førerdøren ikke åbnes udefra. De fik
åbenbart spoleret dørmekanismen, da de brækkede døren op. Så indtil på
mandag må jeg bruge fjernbetjeningen til at rulle ruden ned med, og stikke
en hånd ind og bruge det indvendige håndtag. Det er så noget skidt hvis jeg
lige skal stå ud og hente noget i bagagerummet, og glemmer at rulle ruden
ned inden jeg lukker døren (hvis nøglen er i tændingen), for så må jeg ind
gennem højre fordør.

Men jeg må lige igen brokke mig over at en bil til 600.000 er umulig at
åbne, hvis batteriet dør. Bilen har kun kørt 51.000 i det år (minus 2 uger)
jeg har haft den. Der har ellers kun været et enkelt driftsstop på den
(brændstofpumpe). Er der måske en ingeniør, der har glemt at tænke sig om?

Nå, i hvert fald kan jeg bruge bilen nu, selvom den er lidt besværlig at
komme ind i.

Allan F


"HB" <nomail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse
news:45d48783$0$4154$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "jørgen" <christiansen@has.dk> skrev i en meddelelse
> news:45d480af$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> hov den gik lidt hurtig
>> uden strøm er der jo et problem
>> du skulle vel ikke være så heldig at du har træk på med en kl 30 i som du
>> evt kan lade igennem??
> Bilen er hentet af falck (læs længere tilbage i tråden) mon ikke den er på
> vw værkstedet.
>
> /HB
>



Allan F (16-02-2007)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 16-02-07 04:10

Nej, der er ikke træk på. Det ville heller ikke hjælpe noget, for
lyskontakten var jo slukket.

Allan F


"jørgen" <christiansen@has.dk> skrev i en meddelelse
news:45d480af$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> hov den gik lidt hurtig
> uden strøm er der jo et problem
> du skulle vel ikke være så heldig at du har træk på med en kl 30 i som du
> evt kan lade igennem??
>



Klaus D. Mikkelsen (16-02-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-02-07 06:23

Allan F skriver:
>
> Nej, der er ikke træk på. Det ville heller ikke hjælpe noget, for
> lyskontakten var jo slukket.

De nye stik med 13 poler har en fast plus ud på stikket. Den kunne man
bruge...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Allan F (16-02-2007)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 16-02-07 14:02

Ok. Det vidste jeg ikke.


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45D53FC2.4DE495E@du.kan.finde.den...
> Allan F skriver:
>>
>> Nej, der er ikke træk på. Det ville heller ikke hjælpe noget, for
>> lyskontakten var jo slukket.
>
> De nye stik med 13 poler har en fast plus ud på stikket. Den kunne man
> bruge...
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe



Ukendt (16-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-02-07 17:40


"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:1b89f$45d5ab34$55da8339$19546@news.galnet.dk...
> Ok. Det vidste jeg ikke.
>
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:45D53FC2.4DE495E@du.kan.finde.den...
>> Allan F skriver:
>>>
>>> Nej, der er ikke træk på. Det ville heller ikke hjælpe noget, for
>>> lyskontakten var jo slukket.
>>
>> De nye stik med 13 poler har en fast plus ud på stikket. Den kunne man
>> bruge...

hehe, ellers kunne jeg nu også få pillet den bundplade af ved motoren og sat
et par ledninger til stel og til starteren. Men sådan er der jo så meget

--
Tom



Klaus D. Mikkelsen (15-02-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-02-07 18:51

Allan F skriver:
>
> Nu er mit spørgsmål: Hvordan kan man åbne motorhjelmen udefra ? VW-logoet i
> fronten kan umiddelbart afmonteres, men giver ikke rigtig adgang til noget.
> Og hvem er iøvrigt den totalt håbløse ingeniør, der har designet
> låsesystemet således, at hvis der ingen strøm er på, så er bilen umulig at
> åbne. Det kan ikke passe, at den eneste måde at få adgang til min bil er, at
> kyle noget gennem sideruden!

Min svigerfars Omega har døjet med strømtab. Her kunne man åbe for
bagagerummet, og sætte en ledning til strømudtaget deromme og så få
power nok på bilen til at drive dørene....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

-=JF=- priv (15-02-2007)
Kommentar
Fra : -=JF=- priv


Dato : 15-02-07 19:22

Allan F har bragt dette til verden:

> Stolt ejer af en 1600 kg tung fortovsvægt.

For satan!!! Det er hvad vi kalder fremskridt

Kan I huske de gode gamle dage.
Dengang man helt manuelt stak nøglen i nøglehullet, og med håndkraft
drejede nøglen i låsen.
Det var også dengang man selv kunne skifte tændrør, stille ventiler med
en buket søgerblade, en fastnøgle og en skruetrækker.
Skulle man skifte en pære i blinklyset, så løsnede man to letrustne
skruer, fjernede glasset og skiftede pære. Man afmonterede ikke et
batteri, drejede hånden af led og fik skrabesår på håndryggen.

Bare lige et mindre nostalgitrip down memory lane

--
Mvh. John



Ukendt (15-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-02-07 19:37


"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:mn.7c8a7d72ee62131d.68646@invalid.invalid...
> Bare lige et mindre nostalgitrip down memory lane
>
> --

Jeps - man kunne skille sin motor ad, uden at man egentlig vidste hvad man
gjorde - samle den igen, og den kørte bare ....... Første bil : Ford
Taunus 2,3V6 Som blev skruet overdrevet meget på.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste