"Torpedo" - det korrekte udtryk ?
Fra : edob

Dato : 14-02-07 16:38

Hej NG.

Er der nogen som kan fortælle mig om det korrekte faglige udtryk for
"skillevæggen" mellem motorrummet og kabinen er en TORPEDO ?

Venlig hilsen, Frank.

Fra : RP

Dato : 14-02-07 17:04

> Er der nogen som kan fortælle mig om det korrekte faglige udtryk for
> "skillevæggen" mellem motorrummet og kabinen er en TORPEDO ?

Aner ikke om det er det korrekte faglige udtryk, men skillevæggen går
normalt under navnet torpedoplade hos mig og har ikke hørt det omtalt
med andet navn. Men nu er jeg jo selvfølgelig heller ikke
mekaniker...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-02-07 17:17

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

normalt under navnet torpedoplade hos mig og har ikke hørt det omtalt
med andet navn. Men nu er jeg jo selvfølgelig heller ikke

"Torpedo" var tidl. betegnelsen for fronten, fronthjelmen. Deraf udtrykket
"torpedo-plade" som adskiller kabine, torpedo :). Men sproget forandres hele
tiden, og hvem kalder fronthjelm etc. for torpedo i dag?.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 14-02-07 17:11

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Aner ikke om det er det korrekte faglige udtryk, men skillevæggen går
har heller ikke hørt andet !

http://images.google.dk/images?hl=da&client=firefox-a&rls=org.mozilla:da:official&hs=Sj1&sa=N&resnum=0&q=torpedoplade&ie=UTF-8&oe=UTF-8&tab=wi

Fra : BJ

Dato : 14-02-07 17:16

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er der nogen som kan fortælle mig om det korrekte faglige udtryk for
> "skillevæggen" mellem motorrummet og kabinen er en TORPEDO ?

Det hedder retteligen "torpedoplade/n".

En morsomt udtryk, når det på en flyvemaskine hedder "brandskot" (engelsk
"firewall"/"fireplate").

Mon man i danske potter skal beskyttes mod fjendtlige torpedoangreb..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-02-07 04:53

On Wed, 14 Feb 2007 17:15:55 +0100 "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> sent
the following smoke signals:

>Mon man i danske potter skal beskyttes mod fjendtlige torpedoangreb..?..

Næh, men med den vej udviklingen går, er et pansret køretøj nok ikke af
vejen om føje tid...

--
Jeg belemres af den gratis SPAMfighter til nærigrøve.
Den har indtil videre genereret 1503 spam-mails på usenet.