PROBLEMER: DET LEVENDE SØKORT???
Fra : Bjarne

Dato : 30-06-01 19:34

Hejsa

Jeg vil lige høre om der er nogen af jer der også har problemer med Det
levende søkort (DLS)

For jeg må nok sige at mit ikke kører helt optimalt

jeg har installeret DLS.+ GPS link på en bærbar computer med win 98
programmet kom så med en fejlmeddelelse(KMSSYSMS.DLL ej fundet) når jeg gik
ind i gps link og ville overføre
data fra DLS til min garmin navigator. Det har så vist sig at den version af
win 98 jeg har på min bærbare computer
er ældre end den der er på min stationære computer,når jeg gik ind for at se
på dll filerne på de 2 computere kunne jeg se
at 2 af dem der var på den bærbare computer havde et lavere nummer end dem
på min stationære efter at de 2 dll filer var blevet erstattet
med dll filer fra min stationære computer virker GPS link som det skal Dette
må jo betyde at det ikke er alle win 98 versioner der kan køre
sammen med GPS link, eller hvad er det der foregår

Mit næste problem er så at jeg ikke kan få skibets position vist på DLS. når
det er koblet op til min navigator
men forbindelsen mellem Computeren og min navigator skulle være iorden da
jeg godt kan sende ting fra det levende søkort til min
navigator og jeg har ændret indstillingen på navigatoren så den skulle sende
positioner og ikke (ruter mærker osv) men jeg får ikke den røde pil på
skærmen der skal indikere skibets aktuelle position

Jeg har også problemer med DLS. når jeg skifter runt mellem de forskellige
kort der er at vælge imellem så kan kortbilledet pludeselig gå i sort men
der er dog alligevel stadig nogle få markeringer på kortbilledet af
foreksempel hurtigfærgeruter og motorbådsklubber Osv. men ellers er skærmen
sort.

Er der nogen af jer der har nogle ligende problemer med disse ting eller
andet så hører jeg meget gerne fra jer

Mvh. BJARNE

Fra : Boerge Mueller

Dato : 02-07-01 09:48

Ja, jeg har haft samme problem og sendt mange mails frem og tilbage med KMS.
Der er ikke kommet nogen forklaring, og hjælpen hed "de-installer alt, og
prøv igen".

Problemet opstår delvist fordi KMS på et tidspunkt have kompileret en
forkert .zip (.exe) således at det ikke var version 1.2 filer, men en
blanding af 1.08 og 1.2, nu ligger der en 1.2.1 jeg har ikke testet om den
virker.

Jeg har iøvrigt på en af mine computere (win98 SE2) de fleste af de fejl du
nævner (sort skærm m.v.), mens jeg på partioner med WIN2000, win-NT ikke har
dem.

mvh
/Børge

Fra : Bjarne

Dato : 02-07-01 20:01

Hej Børge

Det var da rart at høre at det ikke kun er mig der har haft disse probler
Jeg har dog fået det hele til at virke på den bærbare nu men det er da
utroligt at man nærmest skal være computer ekspert for at installere et
Navigations program på sin computer

Og det undrer mig da også at kort & Matrikkelstyrelsen ikke kan svare bedre
tilbage på de spørgsmål man har
og hvis man så udspørger dem yderligere om bestemte fejlmeddelelser så
undlader de helt at svare tilbage
Og ja det eneste svar jeg fik tilbage var ligesom dig "de-installerer alt,
og prøver igen"?????

Men så er det jo godt at man har venner der ved hvordan problemenerne de
skal løses

Mvh.
Bjarne

Boerge Mueller <boerge@myller.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5zW%6.34$F91.6636@news.get2net.dk...

Fra : Ole

Dato : 02-07-01 23:27

Har I hentet maj2001-opgraderingen ?

http://soecd.kms.dk/geoservice/download/maj2001.dlx
bestilles via http://dlcache.worldonline.dk/bestil/
(hvis man er WOL-kunde)

ellers den tunge omgang med at prøve selv

når filen er klar til download derefter omdøb til

http://soecd.kms.dk/geoservice/download/maj2001.EXE

Fra : jetp

Dato : 03-07-01 16:46

Bjarne skrev i meddelelsen ...
>Hejsa
>
>Jeg vil lige høre om der er nogen af jer der også har problemer med Det
>levende søkort (DLS

Hej

Det hjalp for mit vedkommende at installere opdateringen til Microsoft dataaccess ver. 2.1, som ligger på cd'en :

Mit cd-drev er F-drevet

F:\InstExe\updates\mdac21.exe

Jeg har siden installeret opdateringen fra KMS hjemmeside, og det kører bare det hele incl. navigatorforbindelse, og jeg synes i det hele taget, at det er et virkeligt flot program til en meget rimelig pris.

Jeg kan dog ikke få nogle data fra søkortet retur til navigatoren, - er det muligt at eksportere ruter el. lign. til navigatoren ?

Mvh Jens, Randers

Fra : Ole Pagh

Dato : 05-07-01 11:12

> [...]
> levende søkort (DLS)
>
> For jeg må nok sige at mit ikke kører helt optimalt

---klip---

> [...]
> positioner og ikke (ruter mærker osv) men jeg får ikke den røde pil på
> skærmen der skal indikere skibets aktuelle position

Det tror jeg er fordi du ikke bruger protokollen: NMEA, og /eller 4800 Baud,
men Garmins egen protokol (GRMN?). Du skal ændre GPS'ens protokol til NMEA.

hilsen
Ole Pagh

---Klip---