Hvilke 16" vinterdæk?
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 13-02-07 19:28

Hej NG,

Vi er så småt ved at have bestemt os for at den lille ny skal være en Alfa
159 SW 1,9 JTDm.

Næste udfordring er hvilke vinterdæk jeg skal bede om at få monteret ved
levering?

Kan dæk-modellerne overføres direkte jf. tests i fx. Motor og andre steder?
Jeg tænker på at de som oftest tester 13(!), 14 og 15 (når det går vildt
for sig). Er dækket "lige godt" sammenlignet med andre om det er 15 eller
16"?

Vi snakker 215/55-16.

vh, Erik

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 13-02-07 20:07

Hej

Erik B. Hansen wrote:
> Næste udfordring er hvilke vinterdæk jeg skal bede om at få monteret ved
> levering?

Mit forslag er Michelin Pilot Alpin. Jeg har aldrig haft bedre selvom
jeg både har haft almindelige Michelin Alpin (og har stadig også),
Goodyear UG6 og Continental 810 (tror jeg).

> [...]
> for sig). Er dækket "lige godt" sammenlignet med andre om det er 15 eller

En enkelt bredde fra eller til kan du regne med, men andre tommer og
helt andre dimensioner kan du ikke umiddelbart sammenligne.

> Vi snakker 215/55-16.

Jeg har 225/45-17, så størrelsen skal du bestemt ikke være ked af.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-02-07 22:44

Erik B. Hansen wrote:
> [...]
> Alfa 159 SW 1,9 JTDm.
>
> Næste udfordring er hvilke vinterdæk jeg skal bede om at få monteret

Jeg ville vælge, Continental TS810, GoodYear UG7, Bridgestone Winter Dueler
DMZ3 eller Michelin Alpin A3.

> [...]
> steder? Jeg tænker på at de som oftest tester 13(!), 14 og 15 (når
> det går vildt for sig). Er dækket "lige godt" sammenlignet med andre

Du kan ikke sammenligne et resultat i 13" dæk med dæk i 16".

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-02-07 14:46

On Feb 13, 10:43 pm, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit
efternavn . com> wrote:

> Du kan ikke sammenligne et resultat i 13" dæk med dæk i 16".

Er der ikke noget med at Goodyear UG7 vandt FDM's test i 15" og
opefter men var elendige i de mindre størrelser?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-02-07 16:23

Henrik Stidsen wrote:

> Er der ikke noget med at Goodyear UG7 vandt FDM's test i 15" og
> opefter men var elendige i de mindre størrelser?

Ved det ikke...

Men det er i hvert fald sket før...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 15-02-07 11:34

"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> Vi er så småt ved at have bestemt os for at den lille ny skal være en Alfa
> 159 SW 1,9 JTDm.

Sådan en her? http://i92.photobucket.com/albums/l13/LorenzenDK/DSC07362.jpg

Jeg var i Milano/Modena/Cavarra for et par uger siden, hvor jeg lejede en
eksakt ovenstående bil. Der var så meget støj i kabinen at man skulle tro at
de havde glemt at isolere skærmkasserne ibag. Men det kan måske tilskrives
Pirelli vinterdækkene?

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth
'97 VW Polo 1,6

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 20-02-07 23:09

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote in

> Sådan en her?
> http://i92.photobucket.com/albums/l13/LorenzenDK/DSC07362.jpg

Kan ikke se billedet? Så'n en: <http://www.alfaromeo-
duebendorf.ch/alfaromeo_neu/News/Alfa159schwarz1.jpg>

> [...]
> skulle tro at de havde glemt at isolere skærmkasserne ibag. Men det
> kan måske tilskrives Pirelli vinterdækkene?

Uh.. det lyder træls. Vi (jeg) har været relativt pernitten med støjen -
jeg synes absolut ikke der er noget at klage over?

vh, Erik