Den sidste rejse...
Fra : Dak

Dato : 13-02-07 18:35

....måske. Kan man få en forsikring som dækker ens hjemrejse hvis bilen
bryder sammen dernede et sted? Overvejer at køre så langt bilen holder og
tage tilbagevejen i fly/tog/bus hvis den ikke holder.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Klaus G.

Dato : 13-02-07 18:38

> ...måske. Kan man få en forsikring som dækker ens hjemrejse hvis bilen
> bryder sammen dernede et sted? Overvejer at køre så langt bilen holder og
> tage tilbagevejen i fly/tog/bus hvis den ikke holder.
Der er jo altid falck, hvis du skal hjem.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Dak

Dato : 13-02-07 18:56

> Der er jo altid falck, hvis du skal hjem.

Mente nu ikke sydpå her i danmark kun men også ned igennem europa. Giver
falck et lift f.eks. helt ned fra italien af da?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-02-07 19:09

Dak wrote:

> Mente nu ikke sydpå her i danmark kun men også ned igennem europa.
> Giver falck et lift f.eks. helt ned fra italien af da?

Hvis bilen er det værd, så gør din kaskoforsikring via det røde kort. Skaden
skal også være så stor at den ikke kan ordnes lokalt inden for et bestemt
tidsrum (3-4 dage, check din police).

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,

Fra : Dak

Dato : 13-02-07 20:24

> Hvis bilen er det værd, så gør din kaskoforsikring via det røde kort.
> Skaden skal også være så stor at den ikke kan ordnes lokalt inden for et
> bestemt tidsrum (3-4 dage, check din police).

Mente nu ikke bilen men kun mig selv. bilen skal blive dernede hvis den
bryder sammen. Og evt. give den til en heldig ejer som giver mig et lift til
lufthavnen/togstationen...

Fra : Martin Bak

Dato : 13-02-07 19:20

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> ...måske. Kan man få en forsikring som dækker ens hjemrejse hvis bilen
> bryder sammen dernede et sted?

Du har beskrevet bilens tilstand i andre tråde. Jeg synes du skulle overveje
en ekstra gang (læs: drop det). Få bilen lavet så den er i forsvarlig stand
eller skrot den. Jeg ved godt, at det kan være nemt at sige, små penge og
alt det der, men det er i sidste ende et spørgsmål om sikkerhed og
overlevelse eller ej.

Martin

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-07 20:08

> [...]
> forsvarlig stand eller skrot den. Jeg ved godt, at det kan være nemt at
> sige, små penge og alt det der, men det er i sidste ende et spørgsmål om

Man planlægger ikke en bilferie, hvor man ikke er sikker på
bilens tilstand. Desuden dækker kasko'en (hvis der er det), men
forget it. Deter en jammer at stå med en broken bil eet eller
andet sted på bøhlandet i udlandet...

Fra : Dak

Dato : 13-02-07 20:25

> [...]
> bilens tilstand. Desuden dækker kasko'en (hvis der er det), men
> forget it. Deter en jammer at stå med en broken bil eet eller

Jamen det er hele ideen. Er IKKE meningen jeg skal have bilen med tilbage
hvis den bryder sammen. Deraf navnet den sidste rejse.. Jeg havde så
tænkt mig at backpacke resten af vejen hjem/derned.

Fra : Dak

Dato : 13-02-07 20:22

> [...]
> stand eller skrot den. Jeg ved godt, at det kan være nemt at sige, små
> penge og alt det der, men det er i sidste ende et spørgsmål om sikkerhed

Nu er det kun lige min paneler der skal laves ellers kan den jo komme
igennem syn. Men det er i ideen med tråden. Det er IKKE meningen jeg skal
have bilen med tilbage igen hvis den bryder sammen. Det er meningen at jeg
skal backpacke resten af turen hvis den bryder sammen.

Fra : Martin Bak

Dato : 13-02-07 20:32

> [...]
> have bilen med tilbage igen hvis den bryder sammen. Det er meningen at jeg
> skal backpacke resten af turen hvis den bryder sammen.

Det havde jeg overvejet, inden jeg skrev mit svar. Du beskriver en ret
rådden bil, citat:

"hans hammer skulle slet ikke bruges da man sagtens kunne
se at den var gennemtæret og helt deformt."

Og:

"Det er jeg hellere ikke i tvivl om men jeg ville jo gerne vide hvad det som
der er gennemtæret hedder og så kunne jeg jo indhente tilbud diverse steder
og jeg ikke behøvede at have hver mekaniker løftet den op. Og ja der er jo
prikket hul."

Det får mig til at tro, at du ikke har eksakt viden om bilens tilstand,
udover at den er grundigt rådden.

Noget andet er, hvordan du vil slippe af med vraget et eller andet
udefineret sted sydpå. Det bedste råd må være, at tage en dejlig ferie uden
bil eller sikre sig, at bilen kan fragte jer frem og tilbage på betryggende
vis.

Martin

Fra : Dak

Dato : 13-02-07 20:48

> Det havde jeg overvejet, inden jeg skrev mit svar. Du beskriver en ret
> rådden bil, citat:
>
> "hans hammer skulle slet ikke bruges da man sagtens kunne
> se at den var gennemtæret og helt deformt."

Ja men det gælder jo kun inderpanelerne? resten er jo tjekket...

> [...]
> steder
> og jeg ikke behøvede at have hver mekaniker løftet den op. Og ja der er jo

Ja igen så er det kun "inderpaneler" men til min model så er der ikke noget
som hedder inderpaneler så det skulle hedde noget andet. Så vil bare finde
ud af hvad det præcis hedder.

> Det får mig til at tro, at du ikke har eksakt viden om bilens tilstand,
> udover at den er grundigt rådden.

jo men det er igen kun inderpaneler som er rådden.

> [...]
> udefineret sted sydpå. Det bedste råd må være, at tage en dejlig ferie
> uden bil eller sikre sig, at bilen kan fragte jer frem og tilbage på

Ja men nu er det jo ikke en dejlig ferie jeg er ude efter. Har ikke noget
imod at backpacke og regner også med at det sker. (læs: kører i rødt felt
hele vejen over pyranæerne eller hvad det nu hedder. ). Vil bare gerne
sige at jeg har kørt europa tyndt i en bil.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-07 21:11

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev :

>Vil bare gerne
>sige at jeg har kørt europa tyndt i en bil.

Vittige høveder ville nok rette teksten til :

"kørt europa rundt i en tynd bil.

--
Jan_stevns

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-07 21:16

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Jan_stevns

Velkommen til - igen :)

Dét Jan Stevns prøver at fortælle dig DAK er, at han er køber
til din bil

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-07 21:29

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev :

>Velkommen til - igen :)

Åehh - jeg har da kratlusket hele tiden ;)

>Dét Jan Stevns prøver at fortælle dig DAK er, at han er køber
>til din bil

Absolutely not .... ;)

--
Jan_stevns

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-07 21:31

> Åehh - jeg har da kratlusket hele tiden ;)

Klart, men det koster tid at ha' en nyfødt :)

> Absolutely not .... ;)

Skuffende - er børnene begyndt at klare sig selv

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-07 21:38

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev :

>Klart, men det koster tid at ha' en nyfødt :)

nyfødt ?? Ehhhh.....

Den næste nyfødte bliver da en af tøserne

>Skuffende - er børnene begyndt at klare sig selv

Hehe ... de kører Scorpio ;)

Århusianeren har trods dåbsattesten, og ikke mindst trillometeret lige
været udstationeret nær det sted den kom fra, nu triller den trods
425+ kkm lystigt videre i det sydsjællandske.

Men ja - de må til selv at klare sig - hverken brormanden eller jeg
har rygge til at ligge i perlegruset længere.

Jeg selv passerer jo de 3 F'er om få måneder .. hehe, så er jeg kun
"færdig"

--
Jan_stevns

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-07 21:42

> nyfødt ?? Ehhhh.....

Barn

> Men ja - de må til selv at klare sig - hverken brormanden eller jeg
> har rygge til at ligge i perlegruset længere.

Du har da ellers både havebænk og andet, der kan hjælpe på det?
Er dit webcam iøvrigt inddraget

> Jeg selv passerer jo de 3 F'er om få måneder .. hehe, så er jeg kun
> "færdig"

Femti, fed og færdig?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-07 22:19

>Barn

Narjjj du ..... 5 tøser mellem 13 og 25 - så har man haft det sjov ;)

>Du har da ellers både havebænk og andet, der kan hjælpe på det?

Den kære havebænk er desværre en saga blot - nogen, hvis navn ikke bør
nævnes, bakkede den i stykker.

>Er dit webcam iøvrigt inddraget

Jep - det sidder andetsteds, og vogter dyrene ude i folden

>Femti, fed og færdig?

Ja, nej, og ja

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-02-07 22:17

jan@stevns.net skriver:

> [...]
> været udstationeret nær det sted den kom fra, nu triller den trods
> 425+ kkm lystigt videre i det sydsjællandske.

Var det ikke der "pygmæambulancen" var tiltænkt ?

(velkommen tilbage til skriveriet)
Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-07 23:08

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Var det ikke der "pygmæambulancen" var tiltænkt ?

Godt husket - en af tøserne skulle have den, men da den blev vendt, så
vi bunden lignede noget der var bedre egnet som si, så blev den
stillet væk ....

(herregud motoren i den er jo ikke meget større end startermotoren på
Spirilen ;)

Så den har været på sin sidste rejse

(og behændigt er vi pludseligt on_topic igen ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-02-07 06:13

jan@stevns.net skriver:

> [...]
> stillet væk ....
>
> (herregud motoren i den er jo ikke meget større end startermotoren på

ROFL...

> Så den har været på sin sidste rejse
>
> (og behændigt er vi pludseligt on_topic igen ;)

Det klarede du godt!

Fra : BJ

Dato : 13-02-07 21:17

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jan_stevns

Hold da op. Ukrudt forgår altså ikke _så_ let.

Velkommen tilbage..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-07 21:30

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :

>Hold da op. Ukrudt forgår altså ikke _så_ let.

Deri har du ganske ret.

>Velkommen tilbage..

Takker - jeg stak nu bare lige hovedet frem fra busken ;)

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 13-02-07 21:35

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Takker - jeg stak nu bare lige hovedet frem fra busken ;)

Derfor ikke, du skal vel også have en pause i brystgiveriet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-07 21:38

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :

>Derfor ikke, du skal vel også have en pause i brystgiveriet..

ROFL !!
--
Jan_stevns

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-02-07 00:37

jan@stevns.net wrote:

> Takker - jeg stak nu bare lige hovedet frem fra busken ;)

Derfor kan en velkomsthilsen stadig være velment.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-07 07:40

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Derfor kan en velkomsthilsen stadig være velment.

jepper ..

Det er da rart at man ikke sådan er røget helt i glemmebogen, selv om
det er nogen tid siden man har vist sig.

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-02-07 09:53

> Det er da rart at man ikke sådan er røget helt i glemmebogen, selv om
> det er nogen tid siden man har vist sig.

Hvem kan dog glemme sådan en som dig?

Hej og vel vågnet af dvalen

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 15-02-07 11:30

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Vittige høveder ville nok rette teksten til :
>
> "kørt europa rundt i en tynd bil.

Hold k*ft mand. - Det er nok 50 år siden jeg har vekslet et ord med dig! :)
Welcome back!

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth
'97 VW Polo 1,6

Fra : Martin Bak

Dato : 14-02-07 01:17

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> Ja men nu er det jo ikke en dejlig ferie jeg er ude efter.

*grin* hvad så?

Martin

Fra : Dak

Dato : 14-02-07 12:29

> *grin* hvad så?

det er da en oplevelsestur med min første bil. sådan en tur som man ikke
glemmer... Nu har vi jo ikke en Route 66 heri i europa så jeg må jo nøjes
med E20 eller noget.

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 22:05

> [...]

> have bilen med tilbage igen hvis den bryder sammen. Det er meningen at jeg
> skal backpacke resten af turen hvis den bryder sammen.

Jamen hvorfor sku den bryde sammen hvis det drejer sig om rust ??
Har den ikke kørt hidtil ?
Så er chancerne for du også får den med hjem ganske store,
medmindre du køer som død og helvede.

Fra : Dak

Dato : 13-02-07 23:25

> Jamen hvorfor sku den bryde sammen hvis det drejer sig om rust ??
> Har den ikke kørt hidtil ?
> Så er chancerne for du også får den med hjem ganske store,
> medmindre du køer som død og helvede.

Har hellere ikke nævnt noget med at den ville bryde sammen pga. rusten.
Tænkte nu mere på toppakningen eller tandrem. Man ved jo aldrig hvornår de
ting står af. Kan jo også bare være jeg tager et forkert sving oppe i
bjergene og ender med at være med i et super-G løb.

Fra : KASO

Dato : 14-02-07 22:34

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det kun lige min paneler der skal laves ellers kan den jo komme
> igennem syn.

Hvorfor tror du, at de dumpede den?

Tror du at panelernes tilstand er ligegyldig for sikkerheden?

> Men det er i ideen med tråden. Det er IKKE meningen jeg skal have bilen
> med tilbage igen hvis den bryder sammen. Det er meningen at jeg skal
> backpacke resten af turen hvis den bryder sammen.

Hvis bilen er kasseret til syn, er det ikke givet, at det er det eneste, der
er galt. Det kan ligesåvel være, at de valgte at stoppe, da de nåede til
rusten udfra en betragtning om, at bilen alligevel aldrig kom ud på vejene
igen.

Husk iøvrigt, at du ikke må køre i bilen før den er repareret - og altså
heller ikke kan bruge den til en ferietur.

Drop det hellere, som mange andre også skriver - der kan være meget besvær
med at skaffe sig legalt af med en bil i udlandet efter at den er stået af.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-02-07 09:14

KASO wrote:

> [...]
> eneste, der er galt. Det kan ligesåvel være, at de valgte at stoppe,
> da de nåede til rusten udfra en betragtning om, at bilen alligevel

Det vil ALTID fremgå af synsraporten hvis det er tilfældet.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Dak

Dato : 15-02-07 12:07

> Hvorfor tror du, at de dumpede den?

den er hellere dumpet officielt endnu...

> Tror du at panelernes tilstand er ligegyldig for sikkerheden?

Nej derfor får jeg det jo også lavet? :-/

> [...]
> der er galt. Det kan ligesåvel være, at de valgte at stoppe, da de nåede
> til rusten udfra en betragtning om, at bilen alligevel aldrig kom ud på

nej jeg fik nu en komplet undersøgelse da det var det jeg betalte for...

> Husk iøvrigt, at du ikke må køre i bilen før den er repareret - og altså
> heller ikke kan bruge den til en ferietur.

Okay, men igen jeg har ikke fået den synet officielt endnu... har ikke fået
brevet.

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 20:56

Mit råd:

Sælg bilen, eller skrot den og brug de penge på en togrejse istedet
En gammel kollega måtte betale en god slat penge for at få skrottet en
smadret escort i tyskland.. det var ikke nogen god handel.. han ramte en
volvo...

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 21:07

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> En gammel kollega måtte betale en god slat penge for at få skrottet en
> smadret escort i tyskland.. det var ikke nogen god handel.. han ramte en

Puha, det lyder som om han er blevet rigtig snydt..... en volvo for en
sierra

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 22:05

> Puha, det lyder som om han er blevet rigtig snydt..... en volvo for en
> sierra

du misforstod vist, han kørte ind i en volvo på en bro, og alle ved at en
vlvo er som en kampvogn, og sådan en æskelort bliver helt krøllet ved sådan
et møde.. så den var totaltskadet, så han måtte betale for at der kom nogle
og skrottede den + han skulle betale 1000,- for at der kom nogle og smed
kattegrus på stedet

Mvh
Morten