Gps alarm
Fra : Per Christiansen

Dato : 11-02-07 15:13

Hej

kan i anbefale en gps alarm til min båd

Jeg skal kunne følge den på min pc,
og få sms besked når den tyven sejler væk eller
laver tyverri om bor,
den skal kunne skjules helt.

Båden er en sea ray sd270 år 2001

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 15:31

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> kan i anbefale en gps alarm til min båd
>
> Jeg skal kunne følge den på min pc,
> og få sms besked når den tyven sejler væk eller
> laver tyverri om bor,
> den skal kunne skjules helt.

Kan du bruge denne her:

http://www.cubrix.dk/SYSTEM5500+GPS.37.aspx

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 20:22

> [...]
>
> kan i anbefale en gps alarm til min båd
>
> Jeg skal kunne følge den på min pc,
> og få sms besked når den tyven sejler væk eller

Hej PC,

jeg kan varmt anbefale Cubrix alarmer - har selv een installeret og den har
nu igennem 1 års tid fungeret helt fantastisk. Min nuværende model er en
model 5000 - d.v.s. uden gps... men... den skal opgraderes indenfor en
overskuelig fremtid til "storebroderen" med gps.

Betjeningsmæssigt er den utroligt nem at have med at gøre - installation
ligeså - kan køre både på 12 volt og lysnet - du bruger din mobiltelefon til
at afstille/aktivere alarmen - eller internettet (det er vist en service der
koster en meget lille smule).

Når alarmen går kommer smsbeskeden rasende hurtigt.

Enheden fylder ikke så meget - en flad plastikboks som man snildt kan finde
plads til overalt - ingen antenneledning idet alt (undtaget følerne)
befinder sig i selve boksen.

venlig hilsen

JN

Fra : SørenH

Dato : 11-02-07 21:04

JN skrev:
> [...]
> model 5000 - d.v.s. uden gps... men... den skal opgraderes indenfor en
> overskuelig fremtid til "storebroderen" med gps.

Hej JN
Kan du, ud fra din erfaring med dyret, sige mig om det (relativt enkelt
og ikke væsentligt fordyrende) lader sig gøre at omstille det så det vil
kunne bruges på udlandsrejser.

Vi er i færd med planlægning af den store efterlønnertur, - til sommer i
Sveriges kanaler og i 2008 (+ 09 + 10 +....) de sydeuropæiske
kanalsystemer med gennemsejling af måske 4-5 lande om året.

Et sådant system ville være betryggende når vi tager på cykelture og når
vi tager hjem en ugestid engang imellem og rusker børnebørnene i ørene.

Hilsen
Søren H
Marie af Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 21:25

"SørenH" <soren@FJERNhelefamilien.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Et sådant system ville være betryggende når vi tager på cykelture og når
> vi tager hjem en ugestid engang imellem og rusker børnebørnene i ørene.

Hej Søren,

svaret er JA

og du skal ikke omstille noget - du lægger dine alarm opkaldsnumre ind med
+45 foran - så vil alarmen altid kalde dit danske mobilnummer uanset hvor i
verden du befinder dig.

Jeg har selv sejlet en del i svenske farvande og der er ikke nogen problemer
med det - når du "ankommer" i svensk farvand (eller rettere når din
mobildækning overgår til svensk sendemast) er systemet helt ligeglad - det
registrerer selvfølgelig hvilket land du nu er tilkoblet - men bruger kun
den info i det øjeblik den skal afsende en alarm til din mobiltelefon - så
ringer den "ud" af det pågældende land og "ind" i DK ved at bruge (+45)
fuldstændigt som en almindelig mobiltelefon gør det.

Og den anden vej - altså hvis du befinder dig i Sverige og vil aktivere din
bådalarm i den svenske havn - så har du bare i forvejen.... og kun een gang
(nemlig da du lagde alarmens telefonnummer ind i din mobil) lagt
telefonnummeret på alarmens sim-kort med et +45 foran.

Det fungerer nemt og smertefrit.

Jeg har kun Sverige som referenceland, idet jeg ikke har været længere væk
end det - men kan ikke forestille mig at det skulle forholde sig anderledes
i andre lande.

EEN ting er dog væsentlig - nemlig valg af simkort operatør - for hvis du
skal sejle vidt omkring er det en nødvendighed at din operatør har
roamingaftaler med de pågældende lande. Men heldigvis gælder det vist alle
de store operatører herhjemme.
Personligt valgte jeg TDC fordi jeg gik ud fra at de nok havde den bedste
dækning og de bredeste roamingaftaler (og her skal indskydes at jeg ikke
aner om man kan spare penge ved at vælge andre selskaber - dette blev blot
mit valg).

Iøvrigt er brugsanvisningen samt Cubrix hjemmeside og support enormt nem at
bruge - og de omtaler udførligt hvordan man sætter systemet op.

Håber det besvarede dine spørgsmål.

venlig hilsen

JN

Fra : SørenH

Dato : 11-02-07 22:06

JN skrev:
> svaret er JA
- og så skrev han en hel del informationer mere!
Tak skal du ha, - jeg bestiller et anlæg snarest.
Mvh
Søren H.
Marie af Næstved

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 22:23

"SørenH" <soren@FJERNhelefamilien.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> - og så skrev han en hel del informationer mere!
> Tak skal du ha, - jeg bestiller et anlæg snarest.

Held og lykke, jeg har et mangen til.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~