Hej.
Men kan altid komme ud for at en forhandler ikke er interesseret i éns
gamle motorcykel. Det kan være fordi den er "for gammel", eller at
forhandleren er en decideret "mærke" forhandler, der egentlig hellere
vil være fri for din "ukorante". Jeg har en enkelt gang været ude for
at få tilbudt en så lav pris, at jeg handlede et andet sted.
Er det vigtigt for dig at din gamle cykel indgår i handlen? Du kan som
regel få en bedre pris ved en privat handel. En forhandler skal i
modsætning til dig (privat handel) give rekalmationsret i henhold til
købeloven, og må naturligvis dække sig økonomisk ind ved en handel (du
betaler som sælger denne garanti). Men hvis du , som jeg, ikke kunne
klare mellemfinansicieringen, må man nødtvunget tage imod en
forhandlers tilbud.
Husk at tinge om prisen, både på din gamle cykel, og på din nye cykel.
Det kan godt betale sig.
Et godt udgangspunkt, er altid at vide hvilke modeller man er
interesseret i/ prisleje den nye cykel må ligge i.
Brug de forskellige interessante forhandleres hjemmeside til at surfe
rundt blandt tilbuddene.
Når du har fundet et par interessante objekter, vil det være
fornuftigt at ringe til mere end en forhandler.
Husk at have relevante oplysninger parat om den cykel du vil sælge.
Model, årgang, farve, kilometerstand, garage/gadeparkering, ridser
skrammer buler, ekstraudstyr, evt rust. osv osv.
Ring først, og kør bagefter.
Rigtig god fornøjelse
Det er en sjov proces du skal i gang med, jeg har selv prøvet det
adskillige gange. Når handlerne er afsluttet kan det bare kun gå for
langsomt med at sæsonen starter.
Held og lykke, vi ses derude når solen får magt.
Med venlig hilsen
Steen L. Eriksen
Duc ST3
Den 13 Feb 2007 02:36:12 -0800, "MCSR" <svjkl@yahoo.dk> skrev:
>Hej NG, kan man ved en handel hos en MC-forhandler komme ud for at
>denne af een eller anden grund ikke vil tage den gamle MC
>(begyndercykel) i bytte?
>
>Hvad plejer man, ringe rundt til de forskellige?
>
>/MCSR
>
|