The long way round
Fra : HH

Dato : 13-02-07 08:57

Er der nogen som ved hvad det var for en mc de købte til fotografen i
mongoliet ?

Det lignede en MZ men gear - kickstart lignede mere Jawa ???

Selvom BMW'erne er fede var det sjovt at de måtte konstatere den lokale mc
var bedre til vejene end de tunge og alt for tekniske bmw'er.
Han var jo nødt til at købe den lokale mc fordi de ikke kunne få abs'en til
at virke på bmw'en , men da den lokale mc gik i stykker så kunne de lokale
reperare den med lidt værktøj.

Det er lidt tankevækkende og bringer mig tilbage til de gamle dage hvor jeg
kørte mz og kunne reparere den med lidt ståltråd, sølvpapir og en hammer

Min nuværende mc kan jeg kun skifte olie og bremsebakker på , alt andet
kræver computere ;-(

Ja de gamle dage var meget bedre.

Mvh HH

Fra : MKS - 74

Dato : 13-02-07 09:06

http://www.izhmoto.ru/eng/planet

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-02-07 09:09

> http://www.izhmoto.ru/eng/planet

nu kan jeg ikke huske hvad de gav for den i serien, men egentlig sjovt vi
ser masser af billige mcér fra kina, men ikke mange fra rusland/østeuropa.
Bliver de for dyre herhjemme ift. kineserne mons tro ?

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : HH

Dato : 13-02-07 11:07

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ser masser af billige mcér fra kina, men ikke mange fra rusland/østeuropa.
> Bliver de for dyre herhjemme ift. kineserne mons tro ?

De gav 1000 dollar for den, så ca. 6000 kr.

Jeg kunne godt tænke mig den sump model de har

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 12:15

"HH" <HH@hansenkanikkelidespam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hammer
>
> Min nuværende mc kan jeg kun skifte olie og bremsebakker på , alt andet

Hej.

Bortset fra det, er det rigtig god underholdning ,er i gang med at se dem
for anden gang .

De er ret tunge med al den oppakning de BMW'er, har faktisk tænkt på (et par
gange) om ikke BMW's "lille" F650 GS / Dakar også kunne have gjort det
job, lige så godt,
eller måske bedre pga. mindre vægt ?

Glæder mig til at købe deres nye dvd Long way down fra nord Scotland til syd
Afrika , skulle komme September '07

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Lasse Christensen

Dato : 13-02-07 23:51

HH skrev:
> [...]
> kørte mz og kunne reparere den med lidt ståltråd, sølvpapir og en hammer
>
> Min nuværende mc kan jeg kun skifte olie og bremsebakker på , alt andet

Det er ikke sværere end at skaffe sig en gammel mc istedet :)