Regneark til vedligeholdelse af MC
Fra : Perminator

Dato : 12-02-07 22:48

Hej i gruppen

Jeg sidder og prøver at komme i tanker om alle de vedligeholdelsesting, der
skal gøres før sæsonen, samt de ting der bør gøres, eller bare huskes.
Min intention er, at det meste nu skal gøres hjemme, så værkstedsbesøget til
forårsklargøring begrænses mest muligt.
Min næste tanke er, at det må være oplagt at holde styr på vedligeholdelsen
og udskiftninger i et regneark.
Spørgsmålet er, om nogen i gruppen har noget at bidrage med i den
sammenhæng, og evt tilpasse eller bygge videre på?
Ellers vil jeg selv gå i gang. Det er jo også en måde at skabe overblik på.

--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-02-07 23:41

On Mon, 12 Feb 2007 22:47:59 +0100, "Perminator"
<per.misserfjern@mail.dk> wrote:

Hej per.

>Ellers vil jeg selv gå i gang. Det er jo også en måde at skabe overblik på.

Her ligger en liste jeg lavede for nogle år siden.
http://www.gruby.dk/mc_checkliste.htm

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Perminator

Dato : 13-02-07 00:20

Hej Steen

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> Her ligger en liste jeg lavede for nogle år siden.

Tak for listen. Jeg har været forbi den tidligere, og den er
fyldestgørende.
Jeg tænkte på, om nogen havde sat deres vedligeholdelse og udskiftninger ind
i et excel-ark, som jeg kunne bruge som genvej/let start.
Hvis der ikke kommer anden respons, har jeg tænkt mig at taste din liste i
et ark sammen med øvrige ting jeg kommer i tanke om, sammen med tid og
kilometre, således jeg har overblik, og hvad der står for tur.

By the way, jeg så din kommentar om BMW F650 med Belt drive, (sønnen).
Jeg sad på en F800ST i Herning, og blev meget forelsket: Under 200 kg. Belt
Drive = vedligeholdelsesfri som kardan. Parallel Twin, 85 HK, men med 8,8
KgM moment, som ellers ikke ses på maskiner under 1100 ccm. Det kunne vist
sagtens være min næste maskine, når den kommer ud som brugt om et par år.
Det bliver de 90 daglige km. på arbejde, samt ønsket om sommerferietouring
der bliver udslagsgivende. Kommentar?
vh
--
"Perminator"
Per Misser

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-02-07 00:30

On Tue, 13 Feb 2007 00:20:02 +0100, "Perminator"
> [...]

>et ark sammen med øvrige ting jeg kommer i tanke om, sammen med tid og
>kilometre, således jeg har overblik, og hvad der står for tur.

Jeg har en komplet liste over hvad der er lavet på mine maskiner.
Både ved planlagt service og ad hoc.
De er desværre på papir, men jeg scanner dem gerne til dig.
Så kan du taste det ind i regnearket du anser for brugbart.
Du skal blot være opmærksom på at de oplysninger er mærkespecifikke,
hvor listen fra hjemmesiden er generel.

> [...]
>Det bliver de 90 daglige km. på arbejde, samt ønsket om sommerferietouring

Jeg har for så vidt ingen kommentarer ud over dem jeg er kommet med.
Jeg har naturligvis haft 650'eren "under kniven", men jeg har kørt så
lidt på den at mine oplevelser med den kan betragtes som særdeles
overfladiske.
Jeg har kun læst om F800ST.
Det ser umiddelbart godt ud, men det er nok klogt at vente lidt med at
anskaffe sig en.
F650SC havde nogle børnesygdomme med indsprøjtningen som alle ejere
klagede over.
De var først endeligt rettet i 02 modellen.
Så på godt Jysk - Bi lidt

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Perminator

Dato : 14-02-07 21:15

Hej Steen
> [...]
> Så kan du taste det ind i regnearket du anser for brugbart.
> Du skal blot være opmærksom på at de oplysninger er mærkespecifikke,

Hvis det ikke er til for meget ulejlighed vil jeg da rigtig gerne se
oversigten fra bare en enkelt af dine maskiner, alt efter, hvad du tror der
ligner min CX mest.
Så vil jeg gå i gang med et ordentligt regneark. Det er vist den måde jeg
overskuer tingene bedst på, når der også er en kompleks hverdag.
..
> [...]
> anskaffe sig en.
> F650SC havde nogle børnesygdomme med indsprøjtningen som alle ejere

Man kan jo håbe på, at erfaringerne fra F650SC bliver overført til F800.
Begge motorer er jo Rotax produceret, men med ført hånd fra BMW.

Selv om jeg er tændt på den, kan jeg sagtens vente et par år, til de første
er på markedet med 15- 20.000 km. på bagen, og så vil børnesygdommene også
være belyst.
Jeg har dog sjældent haft den samme følelse af "rigtighed" på andre
maskiner, som jeg havde i Herning på F800ST.

bedste hilsener
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-02-07 21:53

On Wed, 14 Feb 2007 21:14:43 +0100, "Perminator"
> [...]

>Så vil jeg gå i gang med et ordentligt regneark. Det er vist den måde jeg
>overskuer tingene bedst på, når der også er en kompleks hverdag.
Det er sendt som en mail.
Og NEJ, det er ikke en salgsannonce for en velholdt Paso

>Man kan jo håbe på, at erfaringerne fra F650SC bliver overført til F800.
>Begge motorer er jo Rotax produceret, men med ført hånd fra BMW.

Der er ingen tvivl om at man har lært lektien fra Scaveren.

Jeg sidder også fint på Scaveren

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Perminator

Dato : 14-02-07 22:15

Hej Steen
> Jeg sidder også fint på Scaveren
Hehe er det ikke dernede at hjernen i virkeligheden sidder? ))
vh Per