Hastighed på tysk-motorvej
Fra : Christina og Henrik

Dato : 13-02-07 16:24

Hej,

Vi skal en tur syd på (igen) i vores lille Citroen Saxo 1,6 8v, fra 2001,
den har det fint og har gået 70000 km, sidst vi var afsted holdt vi en
hastighed på 130 km/t hele vejen. (kørte dog det sidste stykke med 150 km/t,
får vi skulle bare hjem, og det var uden problemer)

Er der nogen herinde der har en mening om en march fart den kan tåle og køre
over længere stræk (1200-1500 km).

Henrik

Fra : Henning

Dato : 13-02-07 18:36

>Er der nogen herinde der har en mening om en march fart den kan tåle og køre
>over længere stræk (1200-1500 km).

Bilen eller chaufføren? Bilen kan nok holde bedre til det en føreren!

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 13-02-07 18:44

> Bilen eller chaufføren? Bilen kan nok holde bedre til det en føreren!

Sidst jeg var i østrig med min 106 1,5D - fik den alt hvad den kunne trække
hjem - dvs. en snitfart på 135km/t alt inkl. på GPS (dvs. inkl. tankning
etc) og det klarede den fint - ok benzin økonomien røg helt ned på 17km/l så
det var alt i alt godt!

--
Mvh,

Martin Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski!

Fra : JS

Dato : 13-02-07 19:15

Martin Rise Christensen wrote:
> [...]
> inkl. tankning etc) og det klarede den fint - ok benzin økonomien røg
> helt ned på 17km/l så det var alt i alt godt!

Hvor meget diesel brugte den så derudover?

Fra : KMH

Dato : 13-02-07 19:37

"Christina og Henrik" <cogh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> får vi skulle bare hjem, og det var uden problemer)
>

> Er der nogen herinde der har en mening om en march fart den kan tåle og

En 75~80% af tophastighed skulle en ok serviceret bil gerne kunne holde til
over længere stræk.

M.v.h.
Kim

Fra : Broegger

Dato : 13-02-07 22:13

"Christina og Henrik" <cogh@email.dk> skrev

> Er der nogen herinde der har en mening om en march fart den kan tåle
> og køre over længere stræk (1200-1500 km).

Mon ikke støjniveauet sætter en naturlig grænse?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 14-02-07 03:49

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse >
Mon ikke støjniveauet sætter en naturlig grænse?

Fra motoren eller medpassageren

Bjarne

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 14-02-07 21:06

> [...]
> km/t, får vi skulle bare hjem, og det var uden problemer)
>

> Er der nogen herinde der har en mening om en march fart den kan tåle og

Glem den dårlige "joke" som jeg skev

Tilbage til smørgsmålet. Som der rigtigt står i andre svar, så er det helt
sikkert jer der bliver trætte før bilen.

For ca. 2 år siden var vi 3 venner som tog turen til Frankrig i en Citroen
BX 1,4 fra (hvis jeg ikke husker forkert) 91'. På turen derned tog vil
pause efter ca. 900 km. På turen tilbage var ejeren af bilen fast besluttet
på at køre hele turen non stop, hvilket jeg synes var direkte uansvarligt.
Ejeren havde ikke lyst til at dele rattet med os andre. Turen hjem blev ca.
1.700 km og vi startede kl. 9.00 i Frankrig og var først hjemme i Danmark
kl. 05.00 næste dag. De sidste km. blev hele vejbredden brugt, da føreren
var ved at falde i søvn.

Venlig hilsen

Bjarne

Fra : Søren Blom

Dato : 14-02-07 23:06

"Bjarne Rosenkrands" <dsl196465@vip.cybercity.dk> skrev

> [...]
> hjemme i Danmark kl. 05.00 næste dag. De sidste km. blev hele vejbredden
> brugt, da føreren var ved at falde i søvn.

Så kan man jo tænke lidt på hvorfor fanden I andre ikke har grebet ind, før
der skete ulykker, upåagtet at der ikke skete ulykker.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 18-02-07 17:24

> Så kan man jo tænke lidt på hvorfor fanden I andre ikke har grebet ind,
> før der skete ulykker, upåagtet at der ikke skete ulykker.

Jeg mere end antydede at jeg synes det var en dårlig ide at fortsætte.
Virkede nærmest som om at det for at kunne prale med at han havde kørt turen
i et stræk. Vedkommende påstod at vi sparede tid, hvilket vi ikke gjorde.
Brugte hjemkomsten til at sove hele dagen. Ja vi sparede småpenge på en
overnatning.

Konklusion: Jeg gør det ikke en anden gang.

Bjarne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-02-07 08:53

On Feb 14, 9:05 pm, "Bjarne Rosenkrands" <dsl196...@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
> kl. 05.00 næste dag. De sidste km. blev hele vejbredden brugt, da føreren

Er du stolt af at have været med ?
Er du stolt af at være i live i dag ?
Ufatteligt at I tillod det.....................

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-02-07 16:36

>Er du stolt af at have været med ?

Som jeg læser det var han ikke.

>Er du stolt af at være i live i dag ?

Man er ikke stolt over, at være i live. Man er glad.

>Ufatteligt at I tillod det.....................

Nu har man jo ikke så meget, at skulle have sagt hvis det ikke er ens egen
bil - man har jo muligheden for, at tage toget hjem hvis man er utilfreds
med føren/kørslen.

Dermed ej sagt det er iorden.

/Martin

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 16-02-07 18:58

> [...]

http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.

Hvis du ser på hvad Christina og Henrik spørger om, så er det stort set det
jeg svarer på.

Som Martin siger, jeg bestemmer ikke over bilejerenl. At vi kørte hjem
non-stop var ikke aftalt på forhånd. Ja, det er rigtigt at jeg kunne vælge
at stå af, men tror nu ikke der er mange der ville gøre det. Finde en
lufthavn (Lyon var den nærmeste) eller tog og bruge en masse ekstra tid og
penge.

>Er du stolt af at have været med?
>Om jeg er stolt af at være i live idag?

Kan ikke se at jeg på noget tidspunkt praler med turen.
Tror du ser noget i beskivelsen, som der ikke står skrevet.

Bjarne

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-02-07 17:16

Hej

Christina og Henrik wrote:
> Er der nogen herinde der har en mening om en march fart den kan tåle og køre
> over længere stræk (1200-1500 km).

I mine tidligere biler med små motorer har jeg ofte kørt med klampen i
bund i Tyskland på længere stræk. Så på den måde har de ligget med
90-100% af ydelsen hele tiden uden problemer (heholdsvis 150 og 164
km/t). Der kommer helt naturligt en pause ind imellem når der skal
tankes, men ellers skal bilen kunne holde til det.

Hav en ekstra liter olie med og tjek om den bruger noget undervejs.
Ellers kan jeg ikke se der skulle være noget i vejen for at du vælger
den hastighed som du selv synes passer bedst.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk