noget om Audi RS6?
Fra : Lars

Dato : 13-02-07 10:30

Hej... jeg har efterhånden søgt stolpe op på ned for at finde noget om Audi
RS6 model 2007.
Men jeg syntes ikke der er konsistens i det jeg finder! noget skriver 5L
biturbo andre 5.2 uden turbo osv... findes der nogen kloge hoveder herinde
som lige har en mening om info til bilen?

vh Lars

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-02-07 11:59

"Lars" <None@None.None> skrev i en meddelelse
> [...]
> biturbo andre 5.2 uden turbo osv... findes der nogen kloge hoveder herinde
> som lige har en mening om info til bilen?

5,2 L V10 fra Lamborghini Gallardo

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth
'97 VW Polo 1,6

Fra : Mads Stetter

Dato : 13-02-07 15:09

Morten Lorenzen wrote:
> "Lars" <None@None.None> skrev i en meddelelse
>
> 5,2 L V10 fra Lamborghini Gallardo

Okay, jeg troede blot det var den fra BMW M5?

Falck her i Aalborg har forresten lige fået ny Akutbil... Neongul S6 Avant.
Ja de forstår da at købe ordentlige biler!

MVH Stetter

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-02-07 18:00

Mads Stetter wrote:

> Okay, jeg troede blot det var den fra BMW M5?

Jeg tror ikke at BMW og Audi deler motorer. Det er ikke samme ejere, som det
f.eks. er med VW og Audi.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 13-02-07 20:00

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> wrote in

> Jeg tror ikke at BMW og Audi deler motorer. Det er ikke samme ejere,
> som det f.eks. er med VW og Audi.

... og Lamborghini

vh, Erik

Fra : Søren Blom

Dato : 13-02-07 22:16

"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev

> .. og Lamborghini

Lamborghini er 100% ejet af Audi, det vil med andre ord sige at skulle Audi
af den ene eller anden grund blive skilt ud fra VW (hvilket nok ikke sker,
da Audi er de eneste i VW familie der tjener penge) så vil Lamborghini
ejerskabet følge med Audi og ikke længere være en del af VW.

Tro mig, Audi kunne aldrig finde på at bruge en Motor fra BMW eller omvendt.
Audi køber gerne biler fra deres konkurrenter for at splitte dem atomer for
at finde andre fabrikkers hemmeligheder, men det er ikke noget særligt,
sådan gør alle bilfabrikanter og hos Audi hvor jeg er ansat, er der en
afdeling som ikke beskæftiger sig med andet.

Hvor motorerne til de kommende R og RS modeller må man vente og se, men
Lamborghini som allerede producere motoren til S modellerne er et rigtig
godt bud.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Frederik C

Dato : 13-02-07 16:39

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars" <None@None.None> skrev i en meddelelse

> [...]

Men det er da ikke annonceret endnu, hvad det præcise spec bliver?

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 18:44

"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse

> "Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er da ikke annonceret endnu, hvad det præcise spec bliver?

Sikkert sindsygt meget

--
Tom

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-02-07 21:16

"Lars" <None@None.None> wrote in

> Hej... jeg har efterhånden søgt stolpe op på ned for at finde noget om
> Audi RS6 model 2007.

Ikke meget er hel- eller halv officielt endnu.

Men jeg vil gerne ligge hovedet på blokken for følgende specs.:

Samme 5.2 liters V10 (beslægtet med Gallardo V10'eren), som i S6(420 hk) og
S8(450 hk). Altså non turbo.

Derudover bliver det kvalificeret gætværk: Jeg tror på +500 hk for at holde
kontakten til AMG E63 og BMW M5, men næppe mere end dagens Gallardo(520
hk), af modelstrategiske årsager. Det bliver svært at forsvare overfor
Gallardo kunderne at motoren kan fås med flere hestekræfter i en Audi

Fra : Lars

Dato : 13-02-07 21:56

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote in message > Samme 5.2 liters
V10 (beslægtet

> [...]
> hk), af modelstrategiske årsager. Det bliver svært at forsvare overfor
> Gallardo kunderne at motoren kan fås med flere hestekræfter i en Audi

Min Audi forhandler sagde uofficielt at den ville få mellem 520 og 550 hk...
Den bliver først lavet som sedan og ca. ½-1 år efter som avant.... pris
omkring 2.000.000 kr. + ekstraudstyr.
Mere kunne han heller ikke sige - som han sagde " du har det ikke fra mig".
Jeg undre mig blot over at Audi ikke slipper lidt info løs, bare lidt inden
den bliver præsenteret
vh Lars

Fra : MD

Dato : 13-02-07 23:02

> Mere kunne han heller ikke sige - som han sagde " du har det ikke fra
> mig".

En Audiforhandler ved ikke noget, som alle andre ikke ved...

--
MD

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-07 23:21

"MD" <MD2000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> En Audiforhandler ved ikke noget, som alle andre ikke ved...

He he, naej dét kan der være noget om - de er de sidste, der
får informationen

Fra : Lars

Dato : 14-02-07 10:08

"MD" <MD2000@gmail.com> wrote in message
> En Audiforhandler ved ikke noget, som alle andre ikke ved...

Hmm han har ellers været temmelig vel informeret om andre bil releases fra
audis side, men jeg venter med spænding... Mange tak for jeres mange fine
svar.
Vh Lars

Fra : MD

Dato : 13-02-07 23:01

> [...]
> hk), af modelstrategiske årsager. Det bliver svært at forsvare overfor
> Gallardo kunderne at motoren kan fås med flere hestekræfter i en Audi

Her mener man 550 hk...

http://www.auto-tuning-news.com/article_4_2_edit_819.html

--
MD