Afdække til RAV4 bagagerum ?
Fra : edob

Dato : 11-02-07 12:44

Hej NG.

Vi får snart leveret en ny Toyota RAV4 på gule plader og glæder os vældigt.
Den skal bl.a. bruges som trækdyr til vores campingvogn.

Spørgsmålet er: Når vi er på campingture og har meget grej med i bilen vil
vi være ret udsat for indbrud/tyveri når det kan ses udefra og vi parkerer
inde i byerne (vi vil helst undgå solfilm på vinduerne, da det jo også tager
noget af udsynet).

Findes der et "afdækken" (rullegardin ?) som kan trækkes henover vores grej
?? Der er tilsyneladende ikke noget originalt fra Toyota. Hvor kan vi evt.
finde en eller anden løsning ?

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-02-07 12:46

Den 11.02.2007 kl. 12:44 skrev edob <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk>:

> inde i byerne (vi vil helst undgå solfilm på vinduerne, da det jo også
> tager
> noget af udsynet).

Hvad mener du med, at det tager noget af udsynet? Vores gule
misundelsesvogn har originalt tonede ruder og tro mig.. ikke engang om
aftenen har vi mindre og generende udsyn.

--
Martin

Fra : KASO

Dato : 11-02-07 13:20

news.tnk1mlbwhrr927@desktop.opasia.dk...

> Hvad mener du med, at det tager noget af udsynet? Vores gule
> misundelsesvogn har originalt tonede ruder og tro mig.. ikke engang om
> aftenen har vi mindre og generende udsyn.

Og hvordan har i så trodset naturlovene?

(Hint: Det er muligt at udsynet stadig er tilstrækkeligt - men det vil altid
være mindre end ved 100% lysgennemgang)

Fra : edob

Dato : 11-02-07 13:32

Vores gule

"tonede ruder" er ikke det samme som solfilm. Men lad nu ikke mit spørgsmål
løbe af sporet !

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-02-07 14:56

Den 11.02.2007 kl. 13:19 skrev KASO <a@b.dk>:

> Og hvordan har i så trodset naturlovene?

Hørt om Moses?

> (Hint: Det er muligt at udsynet stadig er tilstrækkeligt - men det vil
> altid
> være mindre end ved 100% lysgennemgang)

Ja, og ligesom et aftørret køkkenbord stadig vil være beskidt, man kan
bare ikke se det med det blotte øje.

--
Martin

Fra : ct

Dato : 11-02-07 17:22

Har lige kørt rundt i sådan en fætter i 14 dage med mørke ruder bagi -
udover at det ser skide godt ud, vil jeg samtidig sige at det generede mig
lidt ved aftenkørsel. Lidt for spændende at bakke om aftenen på en overfyldt
parkeringsplads... Men måske bare en tilvænningssag.

ct

news.tnk7mvdzhrr927@desktop.opasia.dk...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-02-07 17:37

Den 11.02.2007 kl. 17:21 skrev ct <claus@-fjerndette-kjerkegaard.dk>:

> Har lige kørt rundt i sådan en fætter i 14 dage med mørke ruder bagi

En Rav4 ? Fabrikstonet eller thansen eftermonteret?

> overfyldt parkeringsplads... Men måske bare en tilvænningssag.

I vores er der ikke noget, at vænne sig til - du kan stort set ikke se
forskel om det er forruden eller bagruden du kigger ud af.

--
Martin

Fra : ct

Dato : 11-02-07 23:28

> En Rav4 ? Fabrikstonet eller thansen eftermonteret?

Det tør jeg ikke sige - Den var 1 år gl, der var ikke spor af at det skulle
være eftermonteret, i så fald var det dygtigt gjort.. De bageste 3 ruder var
mørkest, forreste sideruder lidt lysere, og forruden næsten klar.

> I vores er der ikke noget, at vænne sig til - du kan stort set ikke se
> forskel om det er forruden eller bagruden du kigger ud af.

Her var som sagt stor forskel

ct