Dansk familie ramt en elg.
Fra : BJ

Dato : 11-02-07 12:18

I nat ramte en dansk familie en elg med desværre dødelig udgang:

http://www.vf.se/vf/docs/wighArtiklar.asp?riks=true&nyhetsID=2204

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-02-07 12:24

On Sun, 11 Feb 2007 12:18:07 +0100 "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> sent
the following smoke signals:

>I nat ramte en dansk familie en elg med desværre dødelig udgang:
>
>http://www.vf.se/vf/docs/wighArtiklar.asp?riks=true&nyhetsID=2204

Hvad skete der med elgen?

--
Jeg belemres af den gratis SPAMfighter til nærigrøve.
Den har indtil videre genereret 1503 spam-mails på usenet.

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 12:28

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad skete der med elgen?

Sikkert det samme som familiefaderen, den døde af mødet med en bil, der
kollapsede .

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-02-07 12:38

BJ skrev:
> Sikkert det samme som familiefaderen, den døde af mødet med en bil, der
> kollapsede .

Hvor får I det fra at faderen er død?

Jeg læser det som at moderen og børnene fik lettere skader, mens faderen
fik livstruende skader.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 12:42

KLIP

> Hvor får I det fra at faderen er død?
>
> Jeg læser det som at moderen og børnene fik lettere skader, mens faderen
> fik livstruende skader.

Åhh Herre Gud:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4238400/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-02-07 13:37

BJ skrev:
> Åhh Herre Gud:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4238400/

Så kunne du jo bare være kommet med den link sammen med den anden. :-/

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 13:47

KLIP

> Så kunne du jo bare være kommet med den link sammen med den anden. :-/

Jeg undskylder på mine grædende knæ, du selv skulle tænke og gøre lidt
uddybende arbejde.

Det skal aldrig ske igen..<;o

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-02-07 18:23

BJ skrev:
> Jeg undskylder på mine grædende knæ, du selv skulle tænke og gøre lidt
> uddybende arbejde.

Accepteret. :-/

> Det skal aldrig ske igen..<;o

Kan vi være sikker på det?

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 18:27

KLIP

> Kan vi være sikker på det?

Jeg skal bestræbe mig på det, med samme garanti som ved offentlige
budgetter..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-02-07 18:28

BJ skrev:
> Jeg skal bestræbe mig på det, med samme garanti som ved offentlige
> budgetter..

Ok, det må vi jo så se om vi kan leve med.

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 18:32

KLIP

> Ok, det må vi jo så se om vi kan leve med.

Ved undertegnede har du trods alt et valg.

Det har du ikke ved offentlige budgetter og overskridelse deraf..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-02-07 18:46

BJ skrev:
> Ved undertegnede har du trods alt et valg.
> Det har du ikke ved offentlige budgetter og overskridelse deraf..

Det hævder de ellers jeg har med det der kryds hvert fjerde år.

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 19:54

KLIP

> Det hævder de ellers jeg har med det der kryds hvert fjerde år.

Vi er da nemme at narre..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-02-07 08:52

Finn Guldmann wrote:

> Så kunne du jo bare være kommet med den link sammen med den anden. :-/

Den link? Den?

Er du ud af en vestjysk bondefamilie?

:)

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-07 18:33

> Den link? Den?
>
> Er du ud af en vestjysk bondefamilie?
>
> :)

Vel lige så slemt som at cikle på ciklestierne med sin cikel

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 12-02-07 18:35

KLIP

> Vel lige så slemt som at cikle på ciklestierne med sin cikel

Kun hvis du har glemt at tage din cikelhjelm på..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-02-07 12:35

wrote:

>I nat ramte en dansk familie en elg med desværre dødelig udgang:
>
>http://www.vf.se/vf/docs/wighArtiklar.asp?riks=true&nyhetsID=2204

Han er da ikke død (endnu) iflg. artiklen....

** Lars

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 12:48

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

KLIP

> Han er da ikke død (endnu) iflg. artiklen....

Håber denne service stiller dig tilfreds:

http://www.vf.se/vf/docs/wighArtiklar.asp?riks=true&nyhetsID=2205

For en anden gangs skyld, så er avisens link: http://www.vf.se

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-02-07 13:34

On Sun, 11 Feb 2007 12:48:21 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>Håber denne service stiller dig tilfreds:
>
>http://www.vf.se/vf/docs/wighArtiklar.asp?riks=true&nyhetsID=2205

Ja... Tragisk - men desværre ikke usædvanligt. Kan ikke huske tallet,
men det er rigtig mange ulykker der sker pga kollision med dyr i
Sverige.

>For en anden gangs skyld, så er avisens link: http://www.vf.se

Det kunne jeg nok godt regne ud. Men i det link du gav der stod der jo
kun livstruende skader, det er ikke det samme som han er død.

** Lars

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 13:48

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kunne jeg nok godt regne ud. Men i det link du gav der stod der jo
> kun livstruende skader, det er ikke det samme som han er død.

Se mit svar til Finn Guldmann..<;o

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-02-07 13:54

On Sun, 11 Feb 2007 13:48:27 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>Se mit svar til Finn Guldmann..<;o

Det var godt... Det er jo søndag, så forventer jeg at få det meste
serveret på et sølvfad...

** Lars

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 13:57

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det var godt... Det er jo søndag, så forventer jeg at få det meste
> serveret på et sølvfad...

Du kan da seriøst ikke mene, du kun forventer det om søndagen, for så er der
gået noget helt galt med din sociale opdragelse..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 16-02-07 22:47

>I nat ramte en dansk familie en elg med desværre dødelig udgang:
>
> http://www.vf.se/vf/docs/wighArtiklar.asp?riks=true&nyhetsID=2204

Havde de dog bare valgt en svensk bil....

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-02-07 07:46

> Havde de dog bare valgt en svensk bil....

De er ikke hvad de har været, i dag er de ikke andet en Opel, Ford med et
andet klistermærke. Ingen af dem er designede til at modstå en elg som SAAB
99, senere 900, for det koster vægt/ fuel. Problemet elg består i at den er
så stor, den lander oven på bilen, derfor havde SAAB indbygget rollcage. Det
har ingen i dag.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-02-07 07:54

> [...]
> SAAB 99, senere 900, for det koster vægt/ fuel. Problemet elg består i at
> den er så stor, den lander oven på bilen, derfor havde SAAB indbygget
BTW. Står der ingen steder, det ikke var en "svensker" ;)).

Fra : Mogens...

Dato : 17-02-07 09:00

> ...indbygget rollcage. Det har ingen i dag.

Saab? Ingen Saab har idag rollcage/-bar?

Fordi andre har altså - til eksempel Porsche GT3.
Du kan bestille en Ferrari med udstyret således, at interiøret
matcher i en helhed !
www.rossab.nu/bilar/ross/images/ferrari_550_rod_beigesport_05.jpg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-02-07 09:26

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Saab? Ingen Saab har idag rollcage/-bar?

Migbekendt ikke nye modeller, det sælger ikke så godt som fuel øko. De er da
heller ikke udstyret med stolper af dimentioner som en 99, 900. De kunne
vitterligt holde til det, kender en som fik en Saab 90 "komprimeret rundt om
sig". Han slap med en hudafskrabning.

> www.rossab.nu/bilar/ross/images/ferrari_550_rod_beigesport_05.jpg

Jeg mente "i DK køb-bare for alm. menneskepenge"-biler ;).

Fra : Henrik B.

Dato : 17-02-07 16:12

> [...]
> SAAB 99, senere 900, for det koster vægt/ fuel. Problemet elg består i at
> den er så stor, den lander oven på bilen, derfor havde SAAB indbygget

Øøøh nå, det er godt du véd så meget om dét - ellere rettere, at du ikke ved
så meget om det. Alle Saab's modeller bygges til at kunne modstå
Elg-kollisioner - også idag!

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-02-07 07:29

> Øøøh nå, det er godt du véd så meget om dét - ellere rettere, at du ikke
> ved så meget om det. Alle Saab's modeller bygges til at kunne modstå
> Elg-kollisioner - også idag!

Har den rollcage, de oplyser ikke om det.

Fra : Henrik B.

Dato : 20-02-07 08:09

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har den rollcage, de oplyser ikke om det.

Den har diverse forstærkninger rundt langs tagstolperne. Og specilet
forruderammen en stærk - netop p.g.a. elge..

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : BJ

Dato : 20-02-07 09:42

KLIP

> Den har diverse forstærkninger rundt langs tagstolperne. Og specilet
> forruderammen en stærk - netop p.g.a. elge..

O.k.

Bortset fra det, så er det vel kun specielt indrettede biler f.eks.
rallybiler, der har beskyttelsesbur.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 20-02-07 18:38

> Bortset fra det, så er det vel kun specielt indrettede biler f.eks.
> rallybiler, der har beskyttelsesbur.

Du så ikke mit link til F550 og Porsche GT3 !

Fra : BJ

Dato : 20-02-07 18:41

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du så ikke mit link til F550 og Porsche GT3 !

Nope, men disse 2 biler, kan vel heller ikke henregnes til gængse potters
udrustning/sikkerhedsopbygning..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 20-02-07 18:55

> Nope, men disse 2 biler, kan vel heller ikke henregnes til gængse potters
> udrustning/sikkerhedsopbygning..?

En Porsche GT3 har dette abfabrik denne indretning, mens det
er tilvalg på Ferrarien...

Fra : BJ

Dato : 20-02-07 19:05

KLIP

> En Porsche GT3 har dette abfabrik denne indretning, mens det
> er tilvalg på Ferrarien...

O.k.

Det er yderst sjældent, jeg ser biler med roll cadge i den daglige trafik.

Desuden ved jeg af erfaring, det er djævleblændt svært at komme ud og ind af
potten....på nær i eks. en RS3

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 20-02-07 19:08

> Det er yderst sjældent, jeg ser biler med roll cadge i den daglige trafik.

OK

Kender jeg ikke - http://news.caradisiac.com/Audi-RS3

Fra : BJ

Dato : 20-02-07 19:16

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kender jeg ikke - http://news.caradisiac.com/Audi-RS3

O.k.: Undskyld jeg forkortede udtalen (den gængse), så en GT3RS:

http://search.carsguide.news.com.au/photos/NIM0522287/A0000500//large/lg_A0000500_1.jpg

Her er et "rigtig" roll cadge:
http://www.pistonheads.com/sales/images/119824-5.jpg

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 20-02-07 19:27

> Desuden ved jeg af erfaring, det er djævleblændt svært at komme ud og ind
> af potten....på nær i eks. en RS3

Hvori består forskellen på den serie? Højden måske, men
de er jo alle lave ift. almindelige biler. Man ka' bli' helt bang',
når man holder for rødt lys ved siden af en Landcruiser :)

> O.k.: Undskyld jeg forkortede udtalen (den gængse), så en GT3RS:

RS3 for Porsche GT3 RS? - Haar jeg dælme aldrig hørt...

> http://search.carsguide.news.com.au/photos/NIM0522287/A0000500//large/lg_A0000500_1.jpg

Den skal være med rød, IMO

> Her er et "rigtig" roll cadge:
> http://www.pistonheads.com/sales/images/119824-5.jpg

Jow jow...

Fra : BJ

Dato : 20-02-07 19:30

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> RS3 for Porsche GT3 RS? - Haar jeg dælme aldrig hørt...

Al begyndelse er jo som bekendt altid svær.....

http://www.autosport.be/shownews.awm?id=4180

Find selv flere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 20-02-07 22:04

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> "Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

ind af potten....på nær i eks. en RS3

Nå ja når man skal bakse 2 m og 110 kg på plads

> O.k.: Undskyld jeg forkortede udtalen (den gængse), så en GT3RS:

Pæn i orange selv på plader fra et lille alpeland, men udstødningen støde
mod fortovet

> Her er et "rigtig" roll cadge:

> http://www.pistonheads.com/sales/images/119824-5.jpg

Jeg kan godt li hængekøjen bag i, sådan en havde jeg ikke, suk

Møller

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-02-07 19:20

> Bortset fra det, så er det vel kun specielt indrettede biler f.eks.
> rallybiler, der har beskyttelsesbur.

Det havde de tidl SAAB-modeller. De brugte som rekvalme-stunt, at vend bilen
på hovedet, hejse den i 2m. højde, og smide den. Taget blev trykket på
midten, thats´s all, det kan du ikke med de nuv. modeller uden at det
trykkes ned.. Den kollega jeg omtalte, væltede ned i en grøft, karrossen gav
sig så ruderne hoppede ud af gummi indfatningerne uden at knuses, ramte en
overkørsel så ruderammen bøjede på midten, og videre ind over marken. Han
fik en hudafskrabning i ansigtet, men du kunne ikke finde ET sted på den bil
med den org. facon.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-02-07 11:41

wrote:

>I nat ramte en dansk familie en elg med desværre dødelig udgang:
>
>http://www.vf.se/vf/docs/wighArtiklar.asp?riks=true&nyhetsID=2204

>--

Jeg kan kun tilføje, at der er sat 1 (et) stk. ekstra advarselsskilt
op lige før stedet hvor det skete. Kørte forbi i nat.

--

Venlig hilsen
Folmer