Renovering af forkahyt
Fra : Steen Andreasen

Dato : 10-02-07 15:26

Hej

Jeg har en Granada 34 hvor jeg er ved at renovere forkahytten. Blandt andet
er jeg ved at udskifte dele af den indvendige beklædning, som består
masonitplader beklædt med vinyl (blødt opskummet plast 4- 5 mm tykt) samt
den vinyl, der nogle steder er klæbet direkte på glasfiberen.
Masonitpladerne erstattes med teakfinerplader og vinylen på glasfiberen
udskiftes.

Jeg har nu skåret vinylen ud i plader der nogenlunde passer i størrelse, og
er klar til at lime (når det bliver lidt varmere) og tilpasse så de enkelte
vinylplader støder pænt op til hinanden.

Hvordan bærer jeg mig bedst ad med at opsætte vinylpladerne og tilpasse
disse? Limer man i flere omgange? Lægger man vinylpladerne ind over hinanden
og skærer igennem begge lag samtidig for at få pæne samlinger(ligesom tapet
samlinger)?

Gode råd efterlyses.

Mvh Steen

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 10-02-07 16:16

I alle de både jag har set, er pladerne ikke større end at de kan dækkes af
en enkelt bane vinyl. I forkahytterne er loftet næsten altid lavet i to
halvdele og samlet ned i midten. Da vinylen fås i 1,50m breddee, så den
teknik tilstrækkelig op til både midt i 30 fods klassen.

Bjarke

Fra : Steen Andreasen

Dato : 10-02-07 19:05

Hej igen

Det kan være at jeg ikke har udtrykt mig præcist nok . De tre stykker
vinyl som skal udskiftes er ikke ret store (måler ca 800mm x 500mm). Resten
af forkahytten er enten beklædt med teak lister eller teak finer.

Det jeg er i tvivl om, er hvordan jeg bedst limer vinyl pladerne op så de
kommer til at støde pænt op imod hinanden og op imod skotterne. Altså,
hvordan håndteres selve limeprocessen.

Steen

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> wrote in
message news:45cde199$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk...