MC2007 i Herning
Fra : Ukendt

Dato : 10-02-07 00:04

Hej

Her er lige et par billeder fra MC2007 i Herning
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1512

HKL, ZX10R

Fra : Knud Dam

Dato : 10-02-07 20:28

"HKL" <henrik.lynnerupATlynne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Her er lige et par billeder fra MC2007 i Herning
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1512
>
> HKL, ZX10R

Fint nok; men mange Kawa-billeder og ingen FZ1-S ?

; - )

KD

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 00:35

> Fint nok; men mange Kawa-billeder og ingen FZ1-S ?
>
> ; - )
>
> KD

Selvfølgelig er der mange Kawa billeder

Ingen FZ1-S, men jeg tager da gerne kamera med når I invitere

HKL

Fra : Knud Dam

Dato : 11-02-07 17:36

> Selvfølgelig er der mange Kawa billeder
>
> Ingen FZ1-S, men jeg tager da gerne kamera med når I invitere
>
> HKL

I er altid velkomne !

Lad os tage det op, når temperaturen nærmer sig noget fornuftigt ...

; - )

KD

Fra : Bongo

Dato : 11-02-07 00:09

> Her er lige et par billeder fra MC2007 i Herning
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1512

Mange tak, var selv der oppe med konen idag. Vi var helt sikre på at det var
en FZ6-S hun skulle have her i foråret, men blev meget klogere da hun
prøvesad den. Det var ikke lige dén kørestilling hun (eller jeg) havde
forventet. Aprillia Pegasus var tæt på et valg (20k billigere endda), men
sælger var meget ærlig, da han fortalte at den ikke var så rar at køre mere
end 130km/t på. Lettere forvirrede gik vi hjem med et Honda katalog med en
snusfornuftig CBF600 i tankerne, mens vi ægrede os over, at vi ikke har råd
til en BMW F 600 GS :) som hun sad fantastisk godt på. Jeg satte mig på en R
1200 S. Det skulle jeg ikke have gjort ; ) for fanden hvor den passede mig
godt. Prisen! Way out of range..... :(

Jeg tror hun er ved at nærme sig idéen om en brugt, så hun kan få både lidt
højde og kræfter (touring) på maskinen og kan komme til at tabe den uden at
græde snot af den grund.

Men alt i alt en fin messe, det er godt at kunne cruise rundt i mærkerne og
sammenligne maskinerne i de forskellige klasserne. De 200kr + 400km
transport var givet godt ud.

Vh Bongo

Som syntes de halvnøgne Suzuki piger på messen så godt ud, men ikke rigtig
forstå hvad de skulle dér.

Fra : Hekto

Dato : 11-02-07 22:32

Bongo wrote:

> [...]
> med en snusfornuftig CBF600 i tankerne, mens vi ægrede os over, at vi ikke

Ja, det var da noget værre noget! tsk! tsk! Var han virkelig sælger, eller
vard et skjult kamera??

--

/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want

Fra : Bongo

Dato : 11-02-07 22:56

> Ja, det var da noget værre noget! tsk! tsk! Var han virkelig sælger, eller
> vard et skjult kamera??

Jeg tror squ han prøvede at sælge os en Caponord, men det gik lidt i stå,
for han havde glemt at tage en med. lol Aprillia mangler klart en
mellemklassemaskine på omkring 80Hk i deres program.

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-02-07 22:54

On Sun, 11 Feb 2007 00:09:19 +0100, "Bongo" <askfor@address.com>
wrote:

Hej.

> [...]
>1200 S. Det skulle jeg ikke have gjort ; ) for fanden hvor den passede mig

Min søn havde en F650 SC Scaver 03 med remtræk, indsprøjtning, ABS
und das ganze schweinerei.
Det var et ganske morsomt bekendtskab.
Den lagde til min store overraskelse 50 HK på baghjulet.
Jeg var ude og prøve den et par timer, og den levede helt op til mine
forventninger.
Vi hentede den i Schwerin til en fin pris og afgiften var til at
overkomme.
Den havde kørt 7800 Km da vi hentede den.

Den med Suzuki hønsene skal du ikke tænke yderligere over.
Forståelsen kommer senere

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-02-07 10:50

Bongo wrote:
> Mange tak, var selv der oppe med konen idag. Vi var helt sikre på at
> det var en FZ6-S hun skulle have her i foråret, men blev meget
> klogere da hun prøvesad den.

Jeg syntes da ellers jeg havde læst at man ikke kunne prøvesidde (i
modsætning til udenlandske udstillinger)?

> Som syntes de halvnøgne Suzuki piger på messen så godt ud, men ikke
> rigtig forstå hvad de skulle dér.

Øhhh... forstå ?

/jim

Fra : Bongo

Dato : 12-02-07 11:23

> Jeg syntes da ellers jeg havde læst at man ikke kunne prøvesidde (i
> modsætning til udenlandske udstillinger)?

Der var 2 slags stande som jeg ser det. Dem med et skilt på sædet der sagde
"Kontakt venligst personalet for prøve" eller lign. De maskiner stod på
sidestøttefod. Sådan var det hos Honda. Så var der dem hvor maskinen var
fikseret i en stand omkring bægdækket. der var ingen skiltning og folk
kravlede frejdigt op på dem. Yamaha og BMW f.eks. Men det var ikke noget
problem at prøvesidde en Honda, det tog bare lidt længere tid fordi vi lige
skulle stå i kø et par min. for at få en sælgers opmærksomhed. Han og alle
andre vi talte med havde iøvrigt god tid til at tale med os.

> Øhhh... forstå ?

Jaa, joe, selvfølge forstår jeg det konceptet. Jeg syntes bare at det er
plat og useriøst. Sælgeren på Aprilia standen fortalt at han havde været på
messe i Milano. Der havde det været rigtigt slemt, damerne havde stort set
ikke noget tøj på og sad rundt omkring på maskinerne så man blev pinligt
berørt af at kigge på dem, maskinerne altså. Hvis det endeligt skal være, så
burde der da i disse ligestillingstider også være et par let påklædte tyre
så vores bedre halvdel også har lidt at kigge på. :) Det gør intet godt for
min købelyst, tværtimod. De skulle hellere lade et par bankrådgivere rende
rundt. MC-finans var iøvrigt repræsenteret, men jeg så dem nu ikke.

Fra : MKS - 74

Dato : 12-02-07 11:35

On Mon, 12 Feb 2007 11:23:26 +0100, "Bongo" <askfor@address.com>
wrote:

>Jaa, joe, selvfølge forstår jeg det konceptet. Jeg syntes bare at det er
>plat og useriøst.

Måske det siger lidt om den målgruppe de har hos Reinhardt?

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-02-07 13:19

Bongo wrote:
> folk kravlede frejdigt op på dem.

ok.

> Jaa, joe, selvfølge forstår jeg det konceptet. Jeg syntes bare at det
> er plat og useriøst.

Hvis de er meget halvnøgne er det selvfølgelig rart hvis der er lidt
"advarsler" i forvejen, så dem der har børn med kan liste udenom.

Men mht plat og useriøst.... så har jeg nu sværere ved at "forstå" en stand
der sælger 30 forskellige slags blinklys. Eller en mc med upside-down
forgaffel (når der efter sigende kun er 4 personer i dette land der kan
styre bedre med sådan en gaffel i stedet for en downside-up forgaffel).
Eller et par HD solbriller til 1.600 kr
http://www.capsshop.dk/product.asp?product=479094&page=1

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-07 20:01

Har du også glemt hvorfor du fløjter efter pigerne ? )))

Fra : Charlie

Dato : 11-02-07 10:47

> Her er lige et par billeder fra MC2007 i Herning
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1512

Hvordan pokker kunne du tage billeder uden ret mange mennesker på.
Var selv i Herning i går, lørdag mellem 10 og 14, og vi stod som sild i en
tønde.

Der var mange mennesker (...og kvinder ), og jeg syntes selv at det var
svært at komme lidt på afstand af maskinerne for at betragte dem
ordentligt,....men du har taget billeder næsten uden folk på!!!!

Nok et forkert tidspunkt vi var der.

Eller en god messe, syntes jeg.

Mv
Charlie

Fra : Ole

Dato : 11-02-07 13:57

"Charlie" <cz_biker@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> var svært at komme lidt på afstand af maskinerne for at betragte dem
> ordentligt,....men du har taget billeder næsten uden folk på!!!!

Enig.
Jeg var der lørdag mellem 10 og 12. 400 mennesker i kø for at købe billet.
Umuligt at komme frem. Umuligt at se noget. Umuligt at trække vejret (røg,
manglende udluftning o.s.v.), Umuligt at få mad eller drikke (kun et sted
med 300 mennesker i køen). Umuligt at få lov til at sidde på de fleste af
maskinerne.
Det var min sidste gang i Herning.

Var på messen i Hamburg: god plads, større udvalg, sid gerne på maskinerne,
god luft, masser af spisesteder, billigere priser på tøj og tilbehør,
billigere entrepris (12Eur, børn gratis). Så næste gang falder valget igen
på Hamburg.

mvh Ole

Fra : Peter

Dato : 11-02-07 22:31

"Ole" <ole_k@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> maskinerne, god luft, masser af spisesteder, billigere priser på tøj og
> tilbehør, billigere entrepris (12Eur, børn gratis). Så næste gang falder

Jeg var i Herning i fredags, Det var en fornøjelse for der var god plads, så
vælg fredag næste gang.

Jeg var iøvrigt også i Hamburg. OK messe, bortset fra en stor fejl. Der var
ingen Yamaha og Kawasaki.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Neser

Dato : 11-02-07 23:08

> Jeg var i Herning i fredags, Det var en fornøjelse for der var god plads,
> så vælg fredag næste gang.
>
> Jeg var iøvrigt også i Hamburg. OK messe, bortset fra en stor fejl. Der
> var ingen Yamaha og Kawasaki.

Jeg var også derinde fredag mellem 16.30 og 19.30. Det var helt fint med
mennesker dér. Nemt at komme til!
Derefter tog vi ind og se SuperCross :D

- Neser

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 23:47

> ingen Yamaha og Kawasaki.
>
> --
> Peter
> FJR1300A & NTV650

INGEN Kawasaki..............!!!!!!!! tsktsktsk

HKL, ZX10R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-02-07 23:34

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:

> Eller en mc med upside-down forgaffel (når der efter sigende kun er
> 4 personer i dette land der kan styre bedre med sådan en gaffel i
> stedet for en downside-up forgaffel).

Umiddelbart tror jeg ikke der overhovedet findes nogen der styrer
bedre med den ene end den anden - upside-down og downside-up minder jo
uhyrligt meget om hinanden

Mere seriøst, så er det jo bare en modedille, og jeg synes da også at
det er pænere med en USD af en eller anden grund. Er USD-gaflen en
anelse stivere synes jeg da også at det er ganske fint at folk køber
den, det er jo trods alt det markedsfænomen der gør at cyklerne idag
styrer langt bedre end hvad de tidligere har gjort (og her er
forgaflen blevet forbedret kraftigt).

I praksis kan man så spørge sig selv om ikke de fleste ville have mere
glæde af at glidefladen er i bedre sikkerhed højere oppe.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R