Motorcykler i Forum 2007 - link til fotos
Fra : Richard

Dato : 09-02-07 21:08

Har lige lagt en stribe billeder fra en rundtur på Forum-udstillingen op
på dfmc.dk, nærmere betegnet: http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1511

Som nævnt en blandet landhandel, men en god påmindelse om, at sæsonen
snart starter - lidt som de tidligere udstillinger i Øksnehallerne.

Udstillerne er hovedsagelig forhandlere og klubber og udvalget af cykler
lidt tilfældigt, så lad være at gå derind, hvis det er et dækkende
udvalg af de nye cykler, du er på jagt efter.

Bliver du imidlertid begejstret over tekniske finurligheder, et gensyn
med din ungdoms knallerter eller den tiltagende variation i
kinesercyklerne, så kan du godt få et par gode timer i morgen lørdag
eller på søndag.

I forhold til Øksnehallerne og Tappehallerne har Forum heldigvis meget
bedre plads til at sidde og snakke om indtrykkene over en kop kaffe
eller en sztille pils

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/?id=132

Fra : tp

Dato : 09-02-07 21:17

> Har lige lagt en stribe billeder fra en rundtur på Forum-udstillingen op
> på dfmc.dk, nærmere betegnet: http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1511

Tak for billeder!

De er da ikke lige nye alle sammen hva ;.)

Er det ikke også denne weekend der er noget i herning? Nogen billeder
derfra?

Fra : Perminator

Dato : 10-02-07 00:59

Hej!
> Er det ikke også denne weekend der er noget i herning? Nogen billeder
> derfra?

Er lige kommet hjem fra Herning.
Ikke så meget nyt. Yamaha´s og Suzukis stande de suverænt største, men en
del fyld på Suz i form af ATV, og på Yhm med Jetski og både.
Duc forhandlerne godt repræsenteret, ligeledes MotoGuzzi.
Expedit har en mega BMW stand, også med specialopbygninger/unika, samt
Shubert hjelme.
Kawa kan jeg ikke huske, selv om det er det første man møder.
Ducati klubben har fået stablet en rigtig flot samling italienere af mange
mærker, (ex Guzzi) på benene. Mange flotte nyere og ældre cykler. Bl.a e
flot 6 cyl. Laverda, men en Paso der er skæmmet af en sidevogn, og en
skammelig ændring af forhjulet.
Den nyere Duc importør fra Vejle havde en del flotte specialopbygninger til
salg, samt et billigt restparti af One 1st, tror jeg det hedder - tøj.
Der er mulighed for at se modeopvisning, med noget for husarerne samt
demonstration af Super Motard. Desuden afvikles der en Cross afdeling i den
runde hal, som et parallelt arrangement.
Jeg synes at man får meget for en Hund, og min fredag eftermiddag og aften
har været godt underholdt.
Jeg har taget nogle få billeder, som nu ligger under min DCMprofil (link
below)
Go Weekend
--
"Perminator"
Per Misser

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-02-07 09:01

Perminator skrev den 10 feb 2007 i

> tøj. Der er mulighed for at se modeopvisning, med noget for husarerne

Billeder?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Armand

Dato : 10-02-07 02:46

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke også denne weekend der er noget i herning? Nogen billeder
> derfra?

Jup!
Men Herning-ækvivalenten er ikke Forum/øknshallerne/m.fl. men derimod den
der kommer i Bella-centret (var det?) i næste uge!

Til Perminator og HKL (Lynnerup?) og med fare for at begynde at lyde
selvfokuseret: Jeg synes at der er sørgeligt få personer på jeres
udstillings-billeder.
Til modvægt har jeg lagt et par af mine egne fra HMT på adressen:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1514
I kommer til at præstere en prøvetur på asfalt for at kunne stikke dém

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 10-02-07 08:27

Armand wrote:

> Men Herning-ækvivalenten er ikke Forum/øknshallerne/m.fl. men derimod den
> der kommer i Bella-centret (var det?) i næste uge!

Nej, i Tappehallerne (Tuborgs gamle i Hellerup) bliver den afholdt - Forum
Kbh. er faktisk et datterselskab af Bella Center

> I kommer til at præstere en prøvetur på asfalt for at kunne stikke dém

Eller måske et bidrag til et kamera med kraftigere blitz; hvis vi nu skal
diskutere de ellers udmærkede billeder, Armand Den lyssvage blitz er
efterhånden den største manko ved dagens ellers hæderlige digikameraer
ifht. gammeldags analoge med blitzfod

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 10-02-07 13:17

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> diskutere de ellers udmærkede billeder, Armand Den lyssvage blitz er
> efterhånden den største manko ved dagens ellers hæderlige digikameraer

Undoubtly!
Endnu værre er det udendørs: Under familiens advents-tur til Berliner
julehyggen kom jeg helt og holdent til kort når det drejede sig om
aftenstemninger Mine to svogre gik hver især og viftede med deres 6MP
Canon Ixus, som tog nogle formidable billeder
Nårh ja, hvad kan man forvente af et kamera til en fjerdedel af deres, og
jeg imponeres derudover af mit 5MP discountkamera's opløsning under
tilstrækkelige lysforhold, hvor man efterfølgende kan zoome utroligt ind på
detaljer derhjemme.

For forblive topic har jeg lige lagt et par demo fotos deraf af en Benelli
SEI på hhv:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=15208&m=full
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=15209&m=full
Prøv at zoome videre på detaljefotoet der er et crop af den originale
størrelse!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 10-02-07 19:33

Armand wrote:

> Undoubtly!
> Endnu værre er det udendørs: Under familiens advents-tur til Berliner
> julehyggen kom jeg helt og holdent til kort når det drejede sig om
> aftenstemninger

Tror det gerne; men fortvivl ikke, Armand - du kan sikkert tage revanche
ved at lave blitzløse nattebilleder med dit kamera qua dette tip: Indstil
blot kameraet til at underbelyse 1-2 blænder, lås ISO til sin laveste
værdi, find et motiv med spredt punktlys, gadelygter el.lign., lav et fast
anlæg for kameraet og lad så blot automatikken gøre resten. Brug evt. en
handske til at nivellere et skævt underlag. Så skal du se flotte
bynattebilleder, uanset om himlen er bælgmørk eller endnu pastelfarvet
efter en solnedgang

- for at få tråden tilbage på sporet, må jeg hellere lige finde et
natbillede med en mc på og lægge det på dfmc.dk...

> For forblive topic har jeg lige lagt et par demo fotos deraf af en Benelli
> SEI på hhv:

Åh ja, det er jo en herlig cykel, den...

> Prøv at zoome videre på detaljefotoet der er et crop af den originale
> størrelse!

Ja, det er fint; man fornemmer næsten at kunne se elektronerne rende i
tændkablerne, hvis motoren havde kørt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 10-02-07 20:01

> Tror det gerne; men fortvivl ikke, Armand - du kan sikkert tage revanche
> ved at lave blitzløse nattebilleder med dit kamera qua dette tip........

Har prøvet blot at slukke for blitzen og lade automatikken styre sagerne
selv; men mangler en stander for at kunne slippe det så det er helt
tilt-frit under belysningen.

Har et Olympus lomme-str. "lyskemisk" med seperat blitz - Gad vide om amn
kunne kombinere den med digi'et :-/

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 10-02-07 23:02

Armand wrote:

> Har prøvet blot at slukke for blitzen og lade automatikken styre sagerne
> selv; men mangler en stander for at kunne slippe det så det er helt
> tilt-frit under belysningen.

Pres blot kameraet mod et fast underlag som fx en lygtepæl, en bænk, et
rækværk, whatever, evt. med en handske som underlag for at udjævne
underlaget og beskytte kameraet. En lille, håndstor stofpose fyldt med
tørrede ærter, hagl el.lign. er endnu bedre og fylder ikke meget i
rejsebagagaen/frakkelommen - eller topboksen, for nu at komme tilbage på
sporet

> Har et Olympus lomme-str. "lyskemisk" med seperat blitz - Gad vide om amn
> kunne kombinere den med digi'et :-/

Prøv med en slaveudløser - en fotocelle monteret med en sluttekontakt og
en stump kabel med et stik, der passer til blitzkablet. Fås i
velassorterede fotoforretninger, eller kan lånes her et par uger på tro og
love. Ulempen er naturligvis, at slaveblitz med -udløser skal holdes af
en/noget og positioneres, så den kan se både kamera og motiv. Men så kan
der komme lys over land

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-02-07 11:53

Armand wrote:
> [...]
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1514
> I kommer til at præstere en prøvetur på asfalt for at kunne stikke dém

Fint bud på seriøs vinterkørsel :
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=15207&m=full

Det er første gang jeg ser snekæder på en MC.

--
vh
Torben - der skal i tappehallerne i næste uge

Fra : Anders Majland

Dato : 10-02-07 13:39

> Fint bud på seriøs vinterkørsel :
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=15207&m=full
>
> Det er første gang jeg ser snekæder på en MC.

Der har jo også lige været elefanttræf - Jeg så forleden et indslag på dsf i
programmet der er sponsoreret af polo. En lavede hjemmelavede snekæder ved
at vikle et reb om dæk/fælg

Fra : tp

Dato : 10-02-07 14:00

> Fint bud på seriøs vinterkørsel :
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=15207&m=full
>
> Det er første gang jeg ser snekæder på en MC.

avavav skulle jeg ud i meget sne på mc, så fandt jeg en NOGET lettere
mc end en sådan boxer ;:.)

Fra : Armand

Dato : 10-02-07 14:28

> avavav skulle jeg ud i meget sne på mc, så fandt jeg en NOGET lettere
> mc end en sådan boxer ;:.)
Nu skal man ikke være blind for at lige netop dét er ganske utænkeligt for
de godt 100 millioner potentielle kunder der er i Pølseland!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-07 17:47

"Richard" <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige lagt en stribe billeder fra en rundtur på Forum-udstillingen op
> på dfmc.dk, nærmere betegnet: http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1511

Hej Richard.

Der er jo ingen mennesker !, kommer lige fra Herning, der var godt nok mange
mennesker .........

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Richard

Dato : 10-02-07 19:26

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Der er jo ingen mennesker !, kommer lige fra Herning, der var godt nok mange
> mennesker .........

Hej Dennis,

Good for us, right?

--
Richard pade, Sorgenfri, DK
- der ikke husker at have været budt på så mange colaer som i Forum igår,

Fra : Richard

Dato : 10-02-07 23:39

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

Hej igen,

Iøvrigt, hvis nogen er faldet i svime over din fine nye sølvpil und
unbedingt so ein Ding auch gern haben wollte, er der lige sat en anden
rigtig flot sølvfarvet XBR500S til salg privat:
http://web149.mis04.de/xbr/
i en annonce på xbr.de - Suche/biete - Suche Seite. Nuvel, 1.700 euroner
er højt for en XBR i privat handel, men ikke helt i skoven for en så pæn
og af sidste årgang med kun godt 37kkm på klokken IMHO

Har du fået bud på afgiften, eller venter du til marts?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 10:03

> [...]
> og af sidste årgang med kun godt 37kkm på klokken IMHO
>
> Har du fået bud på afgiften, eller venter du til marts?

Hej.

Den ser rigtig flot ud

Jeg har ikke gjort noget endnu, så det bliver først til April/Maj der sker
noget, har lige et par kapital krævende projekter inden,
har lige bestilt nye vinduer + døre til hele hytten + der skal et nyt gasfyr
på matriklen også !, så vi må se hvad der bliver tilbage

Fra : Richard

Dato : 11-02-07 22:01

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Jeg har ikke gjort noget endnu, så det bliver først til April/Maj der sker
> noget, har lige et par kapital krævende projekter inden,

Nej, men den løber jo heller ingen steder; nu er den jo i hus - og bor
tilsyneladende godt - og måske når en anden så at få vurderet en 90'er
til den tid, så du har mere at forholde dig til

> har lige bestilt nye vinduer + døre til hele hytten + der skal et nyt gasfyr
> på matriklen også !, så vi må se hvad der bliver tilbage

Uh, nyt gasfyr - er du også blevet indrulleret i gas- og vvs-branchens
store cirkus med udskiftning af gaskedel hvert 12-15' år? - og
deraffølgende ombygning af fyrrummet til, hvad moden nu diketerer af
udrustning på de store markeder i D, UK etc.?

Overvej et pillefyr eller vælg i det mindste en god gammeldags
støbejernskedel som fx Tasso 20 MS ed en blæsebrænder fra Weishaupt, hvis
du stadig har skorstenen til den slags - du vil takke dig selv om 12-15
år, når den alm. atmosfæriske gaskedel vil være kørt død næste gang

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-02-07 23:21

"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:

> Til Perminator og HKL (Lynnerup?) og med fare for at begynde at lyde
> selvfokuseret: Jeg synes at der er sørgeligt få personer på jeres
> udstillings-billeder.

I Herning var det nu muligt at komme til at prøvesidde både BMW,
Yamaha, KTM, Moto Guzzi, Kinesere og vist nogle flere. På
Honda-standen skulle man vist spørge om lov først, og Yamaha kunne kun
prøvesiddes hos KS-motors stand. Det var dog lidt besværligt at
prøvesidde KTM Superduke da en klovn havde slæbt den op på et podie,
men jeg kom da derop hvilket en gut fandt værd at fotografere
....men der lå ingen seddel på den, så...

Men ja, det er sgu ret fesent så relativt begrænsede
prøvesidningsmulighederne er. Er de nervøse for bæltespænderidser
etc. må de bare sætte noget afdækning på udsatte steder.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-02-07 23:57

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

> I Herning var det nu muligt at komme til at prøvesidde både BMW,
> Yamaha, KTM, Moto Guzzi, Kinesere og vist nogle flere.

....og Kawasaki også, forresten.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R