Golf Plus og xenon - er det pengene værd?
Fra : Niels Frederiksen

Dato : 09-02-07 22:31

Køber mig en ny Golf Plus Van og har et spørgsmål:
Er gulpladeprisen for xenonlygter på ~13k det værd?

Jeg er klar over, at jeg ikke får synderligt ekstra for ekstraudstyr ved
brugtsalg, men jeg har planlagt at beholde bilen i et godt stykke tid,
så jeg er klar over, at de ekstra penge er for egen konto.

Spørgsmålet er nu, om xenon (på en Golf Plus) er så lækkert, at jeg vil
ærge mig over ikke at have fået det med fra starten af?

Xenonlys
– Bixenonforlygter til nær- og fjernlys, automatisk
lyslængderegulering, forlygtesprinklere, sprinklervæskeindikator
– Dynamisk og statisk kurvelys

--
Niels Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-07 12:10

"Niels Frederiksen" <usenet@frederiksen.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
> – Bixenonforlygter til nær- og fjernlys, automatisk
> lyslængderegulering, forlygtesprinklere, sprinklervæskeindikator

Hvis du selv er frisk, kan du selv montere det for under 2.000 kr... fx. fra
www.4x4butikken.dk - blot en idé!

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 10-02-07 12:23

"jacob" <ni> wrote in message

> Hvis du selv er frisk, kan du selv montere det for under 2.000 kr... fx.
> fra www.4x4butikken.dk - blot en idé!

Så er det bare ikke lovligt, og xenon blænder ad h til, hvis ikke lyshøjden
er justeret ordentligt. Derfor at det lovpligtigt med den aut
lyslængderegulering.

Jeg ville vælge xenon uden at blinke ab fabrik hvis jeg havde muligheden.
Overvejer stadig at eftermontere det originale sæt på min til sommer.

Hvis jeg skal have xenon, skal det være originalt, det med lygtespuler og
aut lyslængderegulering er en god feature, især det med lygtevask i denne
tid.

Jacob (BMW E46)

Fra : Brian

Dato : 10-02-07 13:48

Niels Frederiksen wrote:
> Køber mig en ny Golf Plus Van og har et spørgsmål:
> Er gulpladeprisen for xenonlygter på ~13k det værd?

Det nemmeste ville nok være at prøve en model med det monteret ?

Jeg har prøvet samme system på en Altea med kurvelys og det hejs, og det
virker temmelig overbevisende. Der er næppe meget forskel på lyset de to
biler imellem.

Det er sikkert umuligt at finde en Golf Plus med det monteret, så et
alternativ kunne være at prøve det i en Seat ?

/Brian

Fra : Mogens...

Dato : 10-02-07 16:33

> Jeg har prøvet samme system på en Altea med kurvelys og det hejs, og det
> virker temmelig overbevisende. Der er næppe meget forskel på lyset de to
> biler imellem.

Jep, Golf'en har også kurvelyset sammen med xenon

Fra : Niels Frederiksen

Dato : 11-02-07 18:58

> Jep, Golf'en har også kurvelyset sammen med xenon

Jeg vil forsøge at finde en Altea. Tak for input.

--
Niels Frederiksen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-02-07 09:20

On Feb 10, 12:09 pm, "jacob" <ni> wrote:

> Hvis du selv er frisk, kan du selv montere det for under 2.000 kr... fx. frawww.4x4butikken.dk- blot en idé!

Også med automatisk niveauregulering, lygtevaskere ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk