/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Synkronisering af karbs
Fra : Allan Bojesen


Dato : 30-06-01 13:20

Hej

Skal karburatorerne synkroniseres med eller uden luftfilterkasse
monteret.

Allan Bojesen
CB 750 F2 -78



 
 
Morten Juel (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 30-06-01 14:31

> Skal karburatorerne synkroniseres med eller uden luftfilterkasse
> monteret.
jeg ville mene at forskellen er ens ! da (hvis det er samme luftfilter
kasse) så har kabuerne samme betingelser. så om du gør det uden eller med,
tror jeg er ligemeget, bare de har samme betingelser !

Mvh
Morten



Armand (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-06-01 17:58


Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:9hkk3e$kqc$1@sunsite.dk...
> > Skal karburatorerne synkroniseres med eller uden luftfilterkasse
> > monteret.
> jeg ville mene at forskellen er ens ! da kabuerne så har samme
> betingelser. så om du gør det uden eller med, tror jeg er ligemeget,
> bare de har samme betingelser !

Snakker vi "om samme betingelser", er det vel de samme betingelser som
ved almindelig drift at synkroniseringen skal foregå under, således at
tomgangen går optimalt i det daglige!

--
Armand.




Morten Juel (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 30-06-01 18:39

> Snakker vi "om samme betingelser", er det vel de samme betingelser som
> ved almindelig drift at synkroniseringen skal foregå under, således at
> tomgangen går optimalt i det daglige!

Armand stiller man ikke tomgangen bagefter !?!
en synkronisering har jo for sin vis intet med tomgang at gøre !

Mvh
Morten



Armand (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-07-01 11:04


Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:9hl2lq$g4n$1@sunsite.dk...
> > Snakker vi "om samme betingelser", er det vel de samme betingelser >
> som ved almindelig drift at synkroniseringen skal foregå under,
> > således at tomgangen går optimalt i det daglige!
> Armand stiller man ikke tomgangen bagefter !?!
> en synkronisering har jo for sin vis intet med tomgang at gøre !

"Stille tomgangen" omhandler i almindelig tale det at justere
tomgangsomdrejningerne til de foreskrevne, og har for såvidt intet med
synkroniseringen at gøre :-/
Synkroniseringen af karburatorerne har det formål at få alle
karburatorer til at "trække" ens under tomgang, og derved at få motoren
til at gå jævnere. Derfor kan der efter en succesfuld synkronisering
være tale om at tomgangen er steget i en grad så den slutteligt skal
stilles ned!

Og derved er vi så tilbage til argumentet om at synkroniseringen skal
foregå under almindelige betingelser - Således at bl.a.
tomgangs-omdrejningerne ikke på et senere tidspunkt viser sig at være
for høje!!

--
Armand.






Morten Juel (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 01-07-01 11:14

Således at bl.a.
> tomgangs-omdrejningerne ikke på et senere tidspunkt viser sig at være
> for høje!!
hehe ja, men det stiller man jo bare med tomgangs skruen, det er jo nemt nok
når de er synkroniseret !

Mvh
Morten



Armand (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-07-01 20:51


Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:9hmsvd$kkn$1@sunsite.dk...
> Således at bl.a.
> > tomgangs-omdrejningerne ikke på et senere tidspunkt viser sig at
være
> > for høje!!
> hehe ja, men det stiller man jo bare med tomgangs skruen, det er jo
nemt nok
> når de er synkroniseret !

På en tocylindret stilles synk'en også blot igennem én skrue, så hvad er
forskellen ud over behovet for specialværktøj á vacuum-metre??

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste